Aanslagenmoe (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Aanslagenmoe (Column)

Bericht#1 » 20 sep 2017, 21:03

Omdat ik met mijn hoofd bij het uitpluizen van alle perikelen en wetgeving rondom mijn New Dink zit ontbrak het mij deze week een beetje aan inspiratie. Een zogenaamd writers-block.
Het nieuws volg ik nauwelijks nog, aangezien ik mijn tijd aan het verdoen ben met WOB verzoeken en het schrijven van andersoortige teksten aan overheidsinstanties waarvan ik enige weken geleden het bestaan alleen maar kon vermoeden.
Zeiden Koot en Bie in 1981 al niet dat in Nederland “het ouwehoeren was uitgevonden” en dat er “in allerlei hoeken en gaten commissies zitten te lullen”; ik kan u inmiddels verzekeren dat het WAAR is.
Nederland barst van de geitenwollensokkenfiguren in allerhande hoedanigheden en op allerhande schimmige departementen.
Maar daar gaat het nu even niet om.

Gebrek aan inspiratie dus.
Misschien komt het omdat de krochten van mijn hersenen niet meer getriggerd worden door enig geestrijk vocht. Ik sta namelijk al enige tijd droog en het bevalt prima.
Ik heb van mezelf ontdekt dat ik ook zonder spiritualiën de lomperik uit kan hangen.
Voor mijn slaap is het in elk geval bevorderlijk en mijn productie lijdt er allerminst onder; integendeel. Mijn chef is zo groos als een aap met 7 lullen.
Vanochtend tijdens de koffie dus maar eens een rondje gemaakt langs de collega’s en gevraagd wat voor hen het meest opzienbarende nieuws van de afgelopen 6 maanden is geweest.
Waarom zes maanden? Omdat dat ongeveer de tijd is dat we in de media niet worden lastig gevallen met politiek in de mate waarin dit normaal gesproken gebeurd.
Het kabinet is immers demissionair.
En oh oh wat gaat het ineens slecht met ons land. De moraal holt achteruit en het land verpauperd , want stilstand is achteruitgang.
Zotheid natuurlijk, maar het zal inmiddels genoeglijk bekend zijn hoe een hartgrondige hekel ik heb aan de politiek.

Opvallend waren het grote aantal stemmen voor President Trump inzake de kwestie Noord Korea. Men is bang van deze clown. Net zo bang als van Kim Jong Un over wie men tot voor kort altijd een beetje smalend had beweerd dat hij de kennis en de spullen niet had om een kernbom te maken.
Hoe bedrogen kan een mens uitkomen. Maar ja; als je altijd met je hoofd in je poepert staat dan zie je niet wat er om je heen gebeurd.
Kim Jong Un dus. Het enfant terrible welke nu beschikt over speelgoed waarmee hij een chip heeft in “The Big Game”.
Gevolg van dergelijke acties weten we inmiddels. Het land zal, net als Iran, geïsoleerd worden net zolang tot de bevolking de rattenmoord steekt door het gebrek aan van alles en nog wat.

Ook veel genoemd waren de aanslagen. Al werd het vaak gezegd met een beetje moedeloze toon. Zo van “ach ja… weer 1”.
Ik denk dat Nederland een beetje ‘aanslagenmoe’ is. Het is wel leuk geweest zo. Het spannende is er nu wel van af.
Zelf zeg ik al jaren dat Nederlanders niet of nauwelijks meer te shockeren zijn. Men is hooguit belust op sensatie.
Snel een opname maken met de cell-phone en op Dumpert of Geen Stijl zetten. Dat idee.

Genderneutraal ! Weer zo 1 voor De Dikke van Dale en Scrabble.
De Hema noemt haar kinderkleding tegenwoordig niet meer “Jongens of Meisjes” maar KIDS. Tot grote verontwaardiging van Nederland, als we de polls mogen geloven.
NS was al begonnen om ons “geachte reizigers” te noemen. ipv Dames en Heren.
Hier en daar heb ik al een toilet ontwaard met een half/half bordje.
Toch benieuwd hoe de bewoners van Blijdorp en Artis hier mee om zouden gaan indien zij konden lezen. Ik blijf de mens (en vooral mezelf) nog steeds een aangeklede aap vinden namelijk.
U begrijpt waarschijnlijk wel dat ik ook aan deze baarlijke nonsens gruwelijk de schurft heb. Valt onder het kopje “welvaartsziekten” voor mij. Maar goed. Ander onderwerp, voordat ik weer mensen tegen mezelf in het harnas jaag en heilige huisjes omver schop. Je hebt in Nederland het recht om niet te weten wat je wilt en daarin wordt je beschermd. Punt uit.

Verdrinkingen en andere dode personen. Deze werd door mij als meest opzienbarend ingeleverd.
Het is opvallend hoeveel mensen er ineens verdrinken en hoeveel autobranden er ineens plaatsvinden als we geen kabinet hebben.
Nieuws dat normaliter op pagina 4 of 5 van het katern Binnenland staat is nu kennelijk ineens belangrijk genoeg om op de voorpagina gezet te worden.
Kunt u nagaan wat een stelletje ouwehoeren in Den Haag teweegbrengen en hoeveel mensen zij voorzien van een dagelijkse bezigheid.

De lerarensalarissen! Sjonge. Wat een heet hangijzer. Desnoods laten we de onderhandelingen klappen als we onze zin in deze niet krijgen.
Spierballentaal. Ondertussen hoor ik er weinig meer over, dus er zal wel sussend een andere kwartetkaart in hun richting geschoven zijn.
Mag ik van jou financiën? dan krijgen jullie onderwijs en wetenschappen. De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend en ondertussen levert het toch weer mooie stukjes TV op.
Wat ik opvallend vind is dat er enige tijd geleden nog sprake was van een lerarentekort. Kunnen die leraren het met meer salaris nu ineens wel aan?
Net zoiets als betalen voor overbagage op Schiphol. Uw koffer is te zwaar, dat kost u 30 euro. Dus voor 30 euro kunnen ze die koffer wel ineens tillen? lamaar. Zal ik wel te simpel voor in elkaar steken. Er is vast wel ergens een doorgestudeerde die mij glimlachend op een pedant toontje kan uitleggen hoe verkeerd ik het allemaal zie en dat het allemaal zo eenvoudig niet in elkaar steekt als ik wel denk dat het is.

Sint Maarten en de orkanen. Ja… wat moeten we daar nou weer van zeggen.
De bewoners van St. Maarten waren verbolgen dat Nederlandse mariniers geen klauw uitstaken toen er geplunderd werd na de orkaan Irma.
Bij mijn weten waren die toen nog onderweg, maar ik kan het mis hebben.
Ook erger ik me mateloos aan het idee dat men aldaar een natuurramp aangrijpt om nu eindelijk die zo gewilde flatscreen of koelkast op onwettige wijze toe te eindigen. Wat is dat voor een moraal?!
En dan ‘ons’ de schuld geven dat wij ergens in tekort schieten. Gewoon met je klauwen vanaf blijven; het is niet van jouw ! Hoe moeilijk kan het zijn? Ga lekker met je luie kloten aan het werk.
We zullen toch de rest van ons leven wel te maken hebben met anti-koloniale gevoelens, en zo niet dan worden die wel in stand gehouden door een partij die daar belang bij heeft.
Ikzelf heb zoiets van: we mogen hier zogenaamd geen zwarte piet meer spelen, maar we zijn wel goed genoeg om Sinterklaas te zijn. Het is goed met je. En ik denk dat veel Nederlanders er net zo over denken, gezien de lage opbrengst van de nationale inzameling.
Een collecte voor St. Maarten heb ik dan ook op ludieke wijze het bos ingestuurd.
“Heeft u nog iets over voor St Maarten?”
“Jullie moeten toch eerst een liedje zingen?!” Begrepen ze niet…. mazzel!

Ik ga nu misschien bepaalde onderbuikgevoelens aanwakkeren, maar ik heb veel gelezen over de tweede wereldoorlog. Toen de Amerikanen Duitsland binnentrokken verbaasden zij zich over het feit dat overal stapels met schoongebikte stenen lagen, stapels bruikbaar hout en balken. Overblijfselen van de bombardementen door de geallieerden. Keurig netjes gesorteerd om te worden gebruikt bij de wederopbouw.
Wat doet St. Maarten? Mag u zelf invullen. Ik zeg dat het over een jaar nog een hoerenzooi is en dat er miljarden zijn verdwenen in verkeerde zakken. Haiti was het grote voorbeeld.

3 collega’s hadden geen antwoord. Nou ja; nee is ook een antwoord. 1 van de drie hield het erop dat hij toch nergens invloed op uit kon oefenen, dus dat het ook geen zin had om zich ergens druk over te maken. Ook een manier van leven.
Over 1 ding waren we het allemaal eens: Gelukkig is Groen Links uit de besprekingen gestapt. Anders hadden we het intellect straks aan de macht gehad en had menigeen zijn biezen kunnen pakken. Vrachtwagenchauffeur? Dat ga je toch niet doen?! Daar zijn toch Polen voor uitgevonden??
Een vracht werkelozen en torenhoge belastingen tot gevolg.
U ziet het. Het wordt tijd dat er weer een kabinet komt. Hebben we tenminste weer eens iets om over te kouten. Want langdurende komkommertijd is ook niet alles.
6 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer