Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#1 » 15 nov 2017, 20:57

Ik zit net even wat te surfen op het forum en stuit op de post van een mede-tourder, waarin hij verteld dat hij op Kymco.de heeft gezien dat er in Duitsland nog steeds tweetaktmodellen scooters worden verkocht.
Niks euro 4.
Hij vindt het vreemd.
Zoals ik in een posting van mezelf al eerder aangaf heb ik achterdocht tot kunst verheven.
Ik zie in heel veel dingen wel een complot.
Zo ook in dit soort zaken.
Heel China, India, Pakistan en Bangladesh rookt en rochelt zich namelijk , ondanks de shitshow die men klimaattop pleegt te noemen, nog steeds de tering met tweetakten.
Laat daar nou ook toevallig de helft van de wereldbevolking wonen.
Nederland, wat feitelijk een speldenprik op de wereldkaart is, moet en zal haar onderdanen treiteren door willens en wetens aan de nieuwste eisen van de Evropese Unie te voldoen, dit in tegenstelling tot Frankrijk en Deutschland. De twee grootste landen binnen de E.U. en van oudsher al de twee landen die overal het meeste schijt hebben aan de regels die ze zelf verzinnen...
Leg het mij maar uit.
Gelijke monniken gelijke kappen zou je denken?
Niet dus.
Koop je in Duitsland nog steeds gewoon een euro 2 tweetakt nieuw in de showroom; in Frankrijk wordt nog steeds de landbouw en veeteelt gesubsidieerd.
In ons land mag het volgens de regels niet (!) Maar het toepassen van die regels in Frankrijk leidt er toe dat binnen de kortste keren de hele Champs Elysee onder de stront gespoten wordt of de Route National wordt gewoon geblokkeerd met een paar honderd tractoren. Franse boeren kijken niet zo nauw en weten hun weerzin tegen de Unie op meer dan voortreffelijke wijze kenbaar te maken.
Hoe anders is dat met ons Nederlanders? Bestaat de ‘echte Nederlander” eigenlijk nog wel.
Die uit het liedje van Alexander Curley… dat waren wel die Hollanders; die stijfkoppige Hollanders.
Konden we vroeger nog meer dan een half miljoen mensen op de been krijgen om te demonstreren, tegenwoordig leest men de zoveelste aankondiging van burgertje pesten op het schermpje van de mobiele telefoon; krabt zich nog eens verveeld aan de kont en haalt den schouders op. Het zal allemaal wel weer…
Tot het moment dat men zelf aan den lijve ondervindt hoe de terreur vanuit Den Haag in de praktijk werkt.
Dan is Leiden in last en het huis is te klein om alle frustraties kwijt te kunnen.
Avondvullende programma’s worden eraan gewijd, waarin zogenaamde deskundologen even komen uitleggen hoe de vork aan de steel zit, á raison van een paar duizend euro…
Schande is het! Het moest niet kunnen! Welke kl##tz@k heeft dat verzonnen??!!
Nou…. wij hebben dat verzonnen. Wij kiezers.
Wij domme schapen die met open ogen tuimelen in het utopie dat men Parlementaire Democratie noemt.
Een staatsvorm waarin door middel van verkiezingen een volksvertegenwoordiging verkozen wordt die middels vergaderingen en stemmingen tot besluiten komt.
Ammehoela!
Hoe zit het dan wel?
Wij stemmers zijn gewoon domme schapen die doof en blind achter de kudde aan lopen en klakkeloos aannemen wat ons in de media wordt voorgeschoteld.
We laten ons keer op keer verleiden om te gaan stemmen op een paar knoeiers met een grote mond die zeggen “stem op mij, ik ga het regelen voor jullie!”.
Waarom zouden wij stemmen op jou?! Je doet toch niet wat wij willen en je legt een “NEE” uit als een “JA” en zegt vervolgens dat “Wij het niet goed hebben begrepen”…
Wij, oliedomme mensen, geven macht aan personen die mislukking op mislukking stapelen en ons de wet voorschrijven, terwijl wij uitstekend in staat mogen worden geacht om zelf te bepalen wat goed of fout is.
Degenen die niet in staat zijn om dergelijke afwegingen te maken krijgen vrij spel en kunnen bijvoorbeeld de straat op om na het behalen van een WK kwalificatie de boel van eieren te maken en moedwillig de confrontatie te zoeken met de Politie en hier en daar een winkel te plunderen.
De politie grijpt niet in om “verdere escalatie te voorkomen”…. maar de volgende dag staan ze handenwrijvend klaar om de burgers die aan dergelijke opruiende activiteiten niet mee hebben gedaan een poot uit te draaien middels verkeersboetes en dergelijke.
Het reltuig wordt beloond met een volledig ingerichte sporthal om het WK te kunnen volgen…
En wij? Wij staan er met open monden naar te kijken. We lezen het op de schermpjes van onze mobiele telefoons en schuieren onszelf vol verbazing, hoofdschuddend achter de oren.
En over 4 jaar stemmen we braaf weer op dezelfde beleidsmakers die een nee uitleggen als een ja, die slecht gedrag belonen, die draaideurcriminelen pamperen en… laat ik maar ophouden, want het schuim staat me bijkans weer op de lippen en de stoom komt uit mijn oren.
We worden genept en uitgebuit door onze zelfverkozen graairegering en we worden besodemieterd door het inconsequente gedrocht wat Europese Unie heet.
En we keuren het zelluf goet.
Nederland als afvoerputje van de Europese Unie en als speelplaats voor verveelde politici.
Rekken en erbij blijven.
Mensen wordt wakker! We hebben een levensgroot probleem en we weten het allemaal! Maar het lijkt wel of we zijn beland in een permanente staat van murw gebeukte hersenen en bijbehorende zinsbegoocheling.
Ik citeer Walter de Rochebrune die in zijn astrale conversaties met wijlen Wilhelmina het volgende gesprek door kreeg:

Jaagt het falderappes over den kling,
Zendt het schorremorie de mijnen in.
Laat het geteisem turf gaan steken!

Om kort te gaan :  Weg met de Politieke elite die ons het leven zuur maakt.

Holland Hoedt U !
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#2 » 15 nov 2017, 21:16

Leuk hoe een uitspraak tot een hele column kan leiden.

Bijbehorend linkje.

Afbeelding


Rrrrrrrrringgggggdingdinggggggg.


Overigens heb ik een hekel aan tweetakt.
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#3 » 15 nov 2017, 21:22

Beste column... :thumbsup:
Maar schuim op je bakkes?, stoom uit je oren? :neh!:
Niet doen beste Stoyanov, je moet nog wat langer mee.
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#4 » 15 nov 2017, 21:27

Mijn vader zei van de week nog tegen me "als je zo oud als ik ben ga je zien hoe verrot de wereld in elkaar zit".
Ik zei: "Pa, ik heb daar echt geen 75 jaar voor nodig.... "
Mijn vader is zo mogelijk nog een grotere azijnzeikerd als ik, maar we zijn het in elk geval wel eens over dit soort dingen.
Verschil is dat het hem allemaal aan zijn taas zal rotten en dat ik me steeds meer loop op te vreten.
Je hebt gelijk als je zegt dat het slecht voor me is.
Maar als ik er niet dood aan ga maakt het me sterker...
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#5 » 15 nov 2017, 21:31

stoyanov Leg nou nog eens uit wat je bedoel ....... ik begrijp hem niet helemaal :-) wat is nou je probleem :-)




Grapje hoor....... heel begrijpelijk
Ik heb ook een mooi verhaal maar ik weet niet of ik hem hier op dit forum moet plaatsen iets met participatie wet .... moderne slavenhandel
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#6 » 15 nov 2017, 21:34

ravw schreef:stoyanov Leg nou nog eens uit wat je bedoel ....... ik begrijp hem niet helemaal :-) wat is nou je probleem :-)




Grapje hoor....... heel begrijpelijk
Ik heb ook een mooi verhaal maar ik weet niet of ik hem hier op dit forum moet plaatsen iets met participatie wet .... moderne slavenhandel


Je weet toch waar BSN voor staat?
Burger Slaven Nummer
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#7 » 15 nov 2017, 21:34

@ravw
Goan met da spul...
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#8 » 15 nov 2017, 21:38

stoyanov schreef:Mijn vader zei van de week nog tegen me "als je zo oud als ik ben ga je zien hoe verrot de wereld in elkaar zit".
Ik zei: "Pa, ik heb daar echt geen 75 jaar voor nodig.... "
Mijn vader is zo mogelijk nog een grotere azijnzeikerd als ik, maar we zijn het in elk geval wel eens over dit soort dingen.
Verschil is dat het hem allemaal aan zijn taas zal rotten en dat ik me steeds meer loop op te vreten.
Je hebt gelijk als je zegt dat het slecht voor me is.
Maar als ik er niet dood aan ga maakt het me sterker...



kijk deze eens :-)

1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#9 » 15 nov 2017, 21:39

stoyanov schreef:
ravw schreef:stoyanov Leg nou nog eens uit wat je bedoel ....... ik begrijp hem niet helemaal :-) wat is nou je probleem :-)




Grapje hoor....... heel begrijpelijk
Ik heb ook een mooi verhaal maar ik weet niet of ik hem hier op dit forum moet plaatsen iets met participatie wet .... moderne slavenhandel


Je weet toch waar BSN voor staat?
Burger Slaven Nummer


Ja dat is voor de burger maar als je het om Draait ...... voor onze ambtenaren ....... NSB :rlol: :rlol:

Ik heb helemaal geen hekel aan die lui hoor, ze hebben allemaal een goed hart , alleen jammer dat het nog tikt
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Gelijke Monniken; gelijke kappen (Column)

Bericht#10 » 15 nov 2017, 21:45

ravw schreef:
stoyanov schreef:
ravw schreef:stoyanov Leg nou nog eens uit wat je bedoel ....... ik begrijp hem niet helemaal :-) wat is nou je probleem :-)




Grapje hoor....... heel begrijpelijk
Ik heb ook een mooi verhaal maar ik weet niet of ik hem hier op dit forum moet plaatsen iets met participatie wet .... moderne slavenhandel


Je weet toch waar BSN voor staat?
Burger Slaven Nummer


Ja dat is voor de burger maar als je het om Draait ...... voor onze ambtenaren ....... NSB :rlol: :rlol:

Ik heb helemaal geen hekel aan die lui hoor, ze hebben allemaal een goed hart , alleen jammer dat het nog tikt


Het moest gekookt op hun rug hangen, en dan zo laag dat de honden erbij kunnen... (Jules Deelder)
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer