Alle reacties van de afgelopen periode zo eens doorgespit hebbende, mag ik concluderen dat er een schone taak openligt voor de heren scooterbouwers.
Een scooter voor mensen boven de 1,85 mtr tot 2,00 mtr, want zo groot zijn wij in ons land nou eenmaal.
Voorzien van een goede zithoogte. Degelijk gebouwd. Grote wielen. Dubbele achtervering. Zuinig.
En voorzien van WERKENDE injectietechnologie!
Maar ja; zoals heel veel landen in de wereld denken wij in NL ook dat we "the centre of the Universe" zijn. Met het vermaledijde Amsterdam als stralend middelpunt.
Wat we echter uit het oog verliezen is dat we voor menig fabrikant, van God mag weten wat, feitelijk gewoon een oninteressante megalomane dwerg met té hoge eisen zijn, waar geen stuiver aan te verdienen valt.
Complete assemblagelijnen moeten worden aangepast omdat er ergens een hoogneus heeft bepaald dat een product, wat in 99% van alle landen gewoon verkocht mag worden, niet langer voldoet aan de eisen die zijn gesteld door een club van lieden die willens en wetens met hun hoofd in de geschiedenisboekjes willen verschijnen.
Aangezien dat het beste lukt met impopulaire bepalingen heeft die club besloten tot maatregelen die door niemand worden nageleefd, behalve door de inwoners van dat kleine landje aan de Noordzee met zijn bewoners die zich al decennia lang in de maling laten nemen met van alles en nog wat, als waren het genetisch gemanipuleerde, en in serie geproduceerde, schoothondjes die braaf doen wat de baas zegt zolang ze maar op tijd hun dagelijkse dosis gratis wifi en Goede Tijden Slechte Tijden krijgen...
Hadden wij hier nou nog een beetje regering die blijk gaf van enige realiteitszin, dan zou er in het licht van het bovenstaande ineens een wereld opengaan voor menig dwalende scooterzoeker in de zin van een 125CC scooter welke met een B-rijbewijs te besturen zou zijn.... Net als in de rest van Evropa.
Maar nee; dwarszitten en uitmelken is het devies. Het bloed tevens onder de nagels van de fabrikant halen, totdat deze zegt "bekijk het maar" ! Menig fabrikant gaat namelijk over tot de draconische maatregel van een leveringsstop, omdat simpelweg niet voldaan kan worden aan de "prinses op de erwtneigingen" van politiek Den Haag en Brussel.
En passent wordt de wetgeving nog even aangepast, zodat vandaag of morgen feitelijk elke scooter verboden is vanwege zijn leeftijd, danwel uitstoot.
Een alternatief is niet meer voorhanden. Dus massaal aan de electrische fiets dan maar? Of met zijn allen in het toch al zo fijn geregelde openbaar vervoer.
Halen we gelijk de uitstooteisen die gesteld werden op de milieu-top en kunnen we weer breeduit lachend op de foto met Macron en een immer zuinig en bezorgd kijkende Merkel.
Jahaaa, Angela.... WIR haben es geschafft! Jetzt sie noch.
Want ondanks het feit dat een scooter vele malen zuiniger is dan welke auto dan ook, schijnt het namelijk nog steeds zo te zijn dat diezelfde scooter het meest vervuilende gedrocht is wat rondrijdt op 's Heeren wegen. Nederlandse wegen welteverstaan, want de wegen in Duitsland en Frankrijk schijnen magisch te zijn. Zo magisch dat daar de in Nederland verboden scooters wél ineens aan de eisen voldoen en gewoon verkocht mogen worden.
Hebben we nog, tot overmaat van ramp, te maken gehad met een demissionaire staatssecretaris welke een maatregel heeft doorgedrukt waarvan het effect pas duidelijk wordt als het CBS de nieuwste cijfers over verkeersslachtoffers onder scooterrijders gaat publiceren.
Deze zullen, mijns inziens, door de binnenkort verplichte snorfietsen op de rijbaan, in plaats van het fietspad, gaan stijgen. Nog niet gesproken hebbende over de hoeveelheid irritatie onder weggebruikers onderling.
Maar aangezien wij, bevolking van Nederland, ondanks onze voorspellende gaven, alles toch steeds verkeerd lijken te begrijpen zal ook aan dit politiek wanstaltige besluit wel weer de zoveelste eufemistische draai worden gegeven. Wir schaffen es!
Het "verdeel en HEERS-gedrag" van onze pantocratische en bovenal sociopatische regering kent geen grenzen.
Alles zal worden gezet op alles om de consument/forens te dwingen om te doen wat een paar 'vileine dwaallichten' uit ons politiek bestel op een regenachtige zondagmiddag hebben uitgedacht, met in het achterhoofd de ongetwijfeld door pesterijen ontregelde jeugd.
Het leven van een scooterrijder is zwaar.