Wir schaffen es (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Wir schaffen es (Column)

Bericht#1 » 18 nov 2017, 18:24

Alle reacties van de afgelopen periode zo eens doorgespit hebbende, mag ik concluderen dat er een schone taak openligt voor de heren scooterbouwers.
Een scooter voor mensen boven de 1,85 mtr tot 2,00 mtr, want zo groot zijn wij in ons land nou eenmaal.
Voorzien van een goede zithoogte. Degelijk gebouwd. Grote wielen. Dubbele achtervering. Zuinig.
En voorzien van WERKENDE injectietechnologie!
Maar ja; zoals heel veel landen in de wereld denken wij in NL ook dat we "the centre of the Universe" zijn. Met het vermaledijde Amsterdam als stralend middelpunt.
Wat we echter uit het oog verliezen is dat we voor menig fabrikant, van God mag weten wat, feitelijk gewoon een oninteressante megalomane dwerg met té hoge eisen zijn, waar geen stuiver aan te verdienen valt.
Complete assemblagelijnen moeten worden aangepast omdat er ergens een hoogneus heeft bepaald dat een product, wat in 99% van alle landen gewoon verkocht mag worden, niet langer voldoet aan de eisen die zijn gesteld door een club van lieden die willens en wetens met hun hoofd in de geschiedenisboekjes willen verschijnen.
Aangezien dat het beste lukt met impopulaire bepalingen heeft die club besloten tot maatregelen die door niemand worden nageleefd, behalve door de inwoners van dat kleine landje aan de Noordzee met zijn bewoners die zich al decennia lang in de maling laten nemen met van alles en nog wat, als waren het genetisch gemanipuleerde, en in serie geproduceerde, schoothondjes die braaf doen wat de baas zegt zolang ze maar op tijd hun dagelijkse dosis gratis wifi en Goede Tijden Slechte Tijden krijgen...
Hadden wij hier nou nog een beetje regering die blijk gaf van enige realiteitszin, dan zou er in het licht van het bovenstaande ineens een wereld opengaan voor menig dwalende scooterzoeker in de zin van een 125CC scooter welke met een B-rijbewijs te besturen zou zijn.... Net als in de rest van Evropa.
Maar nee; dwarszitten en uitmelken is het devies. Het bloed tevens onder de nagels van de fabrikant halen, totdat deze zegt "bekijk het maar" ! Menig fabrikant gaat namelijk over tot de draconische maatregel van een leveringsstop, omdat simpelweg niet voldaan kan worden aan de "prinses op de erwtneigingen" van politiek Den Haag en Brussel.
En passent wordt de wetgeving nog even aangepast, zodat vandaag of morgen feitelijk elke scooter verboden is vanwege zijn leeftijd, danwel uitstoot.
Een alternatief is niet meer voorhanden. Dus massaal aan de electrische fiets dan maar? Of met zijn allen in het toch al zo fijn geregelde openbaar vervoer.
Halen we gelijk de uitstooteisen die gesteld werden op de milieu-top en kunnen we weer breeduit lachend op de foto met Macron en een immer zuinig en bezorgd kijkende Merkel.
Jahaaa, Angela.... WIR haben es geschafft! Jetzt sie noch.
Want ondanks het feit dat een scooter vele malen zuiniger is dan welke auto dan ook, schijnt het namelijk nog steeds zo te zijn dat diezelfde scooter het meest vervuilende gedrocht is wat rondrijdt op 's Heeren wegen. Nederlandse wegen welteverstaan, want de wegen in Duitsland en Frankrijk schijnen magisch te zijn. Zo magisch dat daar de in Nederland verboden scooters wél ineens aan de eisen voldoen en gewoon verkocht mogen worden.
Hebben we nog, tot overmaat van ramp, te maken gehad met een demissionaire staatssecretaris welke een maatregel heeft doorgedrukt waarvan het effect pas duidelijk wordt als het CBS de nieuwste cijfers over verkeersslachtoffers onder scooterrijders gaat publiceren.
Deze zullen, mijns inziens, door de binnenkort verplichte snorfietsen op de rijbaan, in plaats van het fietspad, gaan stijgen. Nog niet gesproken hebbende over de hoeveelheid irritatie onder weggebruikers onderling.
Maar aangezien wij, bevolking van Nederland, ondanks onze voorspellende gaven, alles toch steeds verkeerd lijken te begrijpen zal ook aan dit politiek wanstaltige besluit wel weer de zoveelste eufemistische draai worden gegeven. Wir schaffen es!
Het "verdeel en HEERS-gedrag" van onze pantocratische en bovenal sociopatische regering kent geen grenzen.
Alles zal worden gezet op alles om de consument/forens te dwingen om te doen wat een paar 'vileine dwaallichten' uit ons politiek bestel op een regenachtige zondagmiddag hebben uitgedacht, met in het achterhoofd de ongetwijfeld door pesterijen ontregelde jeugd.
Het leven van een scooterrijder is zwaar.
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Wir schaffen es (Column)

Bericht#2 » 18 nov 2017, 19:03

Ach ik heb het toch al een raar iets gevonden hier in nederland ... in Duitsland is een MB8 gewoon als brommer verkocht en in Nederland als Motor .... terwijl de MB8 gewoon een brommer was volgens de euronorm ..
alleen in nederland laten ze maar de kleinste CC toe als Brommer dat is dus 49,9 CC

net als of als ik op een 80 cc zou gaan rijden in eens veel meer ongelukken zou maken met die 20 km verschil ...
nee ik denk dat ik dan sneller minder een gevaar bent op de weg dan nu met mijn zwaar geknepen brommer

geen vermogen , geen snelheid .. een gemiddelde E bike met een beetje mee trappen kan gewoon harder , en er zijn fietsen die het makkelijk kunnen halen naar de 60 km zelf een fiets genaamd B52 zijn ze al over de 90km gegaan

http://www.stealthelectricbikes.com/ste ... 52-bomber/

maar weel vreemd dat in de verkeersregels niets staat over het te hard rijden op een fiets maar dat je met een snorfiets als je maar iets te hard gaat al een vette bon kan krijgen
terwijl met een fiets je veel gevaarlijker bezig bent dan op een brommer omdat die voor hogere snelheden zijn gemaakt

maar goed alles wat leuk is in nederland is of verboden of nu al niet meer te betalen
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Wir schaffen es (Column)

Bericht#3 » 18 nov 2017, 22:59

Mooi fietsje. Als ik geld genoeg had kocht ik hem meteen. In de duurste en snelste uitvoering.
Kwestie van tijd eer er over deze fiets (?) kamervragen gesteld gaan worden.
Geloof mij maar: Dit is leuk, dus het wordt verboden.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Wir schaffen es (Column)

Bericht#4 » 18 nov 2017, 23:28

Of er moet een fabrikant zo goochem zijn om de stuurhoogte aanpasbaar te maken. Wellicht in het aftermarketcircuit?
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Wir schaffen es (Column)

Bericht#5 » 18 nov 2017, 23:38

stoyanov schreef:Mooi fietsje. Als ik geld genoeg had kocht ik hem meteen. In de duurste en snelste uitvoering.
Kwestie van tijd eer er over deze fiets (?) kamervragen gesteld gaan worden.
Geloof mij maar: Dit is leuk, dus het wordt verboden.


Ik zal je al verklappen die worden in nederland verkocht en geregistreerd als Motor komt door de 5.2kW electric motor :-(
die 10 KW is er ook voor te krijgen .... :worshippy:
Even een 250 CC bij houden met je fietsje :rlol: :rlol:

0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Wir schaffen es (Column)

Bericht#6 » 19 nov 2017, 17:38

Beste Columnist,
De regelzucht over de 50 cc scooter gaat verder dan ons landje. Ik heb op YouTube diverse filmpjes bekeken van rijimpressies in de 50 cc klasse. Zag ik in een Italiaanse video een Liberty IGet 50, die absoluut nier sneller dan 50 km/ uur op de meter haalde. Het enige verschil was het ontbreken van fietspaden binnen en buiten de stad en de rijder kachelde rustig op de tweebaanswegen berg op en af.
Het probleem zit in de hectiek van de randstad, waar om elke centimeter asfalt wordt gestreden om als eerste thuis te komen. Zelfs met 12 pk ben je hier je leven niet zeker. Ik heb sterk overwogen een 125 of 150 cc scoot te kopen, maar heb er na rijp beraad vanaf gezien vanwege de ervaring hoe makkelijk je door een auto in het ziekenhuis wordt gekegeld. En pas na vier maanden en veel narigheid weer aan het normale leven kan deelnemen. Dus ik ben tevreden met het bromfietspad, waar we nog een beetje van de omgeving kunnen genieten.
5 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Wir schaffen es (Column)

Bericht#7 » 19 nov 2017, 21:19

Jan-H schreef:Ik heb sterk overwogen een 125 of 150 cc scoot te kopen, maar heb er na rijp beraad vanaf gezien vanwege de ervaring hoe makkelijk je door een auto in het ziekenhuis wordt gekegeld. En pas na vier maanden en veel narigheid weer aan het normale leven kan deelnemen. Dus ik ben tevreden met het bromfietspad, waar we nog een beetje van de omgeving kunnen genieten.

Het is een duivels dilemma. De fietspaden buiten bebouwd blinken niet echt uit qua onderhoud hier in de regio. En met de herfstbladeren is het vaak spiegelglad.
Aan de andere kant ben ik blij met de veiligheid van ditzelfde fietspad. Geen malloten die je voorbij willen stuiven om maar 5 seconden sneller bij het stoplicht te staan. Geen files in de spits.

Het grootste gevaar schuilt in de in- en uitvoegstroken voor bromfietsers. Ik heb wel geleerd om volledig af te remmen voordat ik daarvan gebruik maak. Er rijdt niemand op die strookjes, dus is het een glibberige bende van jewelste, zelfs als het droog weer is.
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Wir schaffen es (Column)

Bericht#8 » 20 nov 2017, 12:39

Dank voor je begripvolle en relevante commentaar Meatlove.
Ik heb tijdens autoritten in mijn regio gedacht: "Stel dat ik nu op een lichte motorscooter zou rijden", zou ik dan daar plezier aan beleven? Het antwoord was volmondig "Nee"
Indien ooit de bromscooter 50/55 km mag rijden i.p.v. 45 km op de rijbaan, dan zou de noodzaak om een motorscooter te willen hebben al een stuk minder interessant zijn.
Succes met je scooterkeuze in de toekomst.
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer