STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Gebruikersavatar
vus
Berichten: 29

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#121 » 02 feb 2018, 17:30

verheug me erop ga vast mijn scooter poetsen
2 x

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#122 » 02 feb 2018, 17:58

Amendoim schreef:
ben schreef:
Spikey schreef:De kosten voor het keuren van mijn scooter zijn te hoog

kun je niet ergens een scooter lenen voor die paar dagen


Hou er rekening mee dat dat een juridisch moeras kan zijn als er iets gebeurt... helaas heb ik dat vorig jaar met de tour aan den lijve mogen ondervinden.


Was dat ook met een snor uitvoering of was het ergens anders om?
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#123 » 02 feb 2018, 18:11

Spikey schreef:Was dat ook met een snor uitvoering of was het ergens anders om?


In dit geval een gewone scoot. Ik had die uitgeleend aan een vriend die er toen een ongeluk mee had. Helaas dekt geen enkele verzekering (WA, Reis of anders) de kosten in dat geval. De berijder is niet wettelijk aansprakelijk voor wat er gebeurt met het door hem of haar geleende voertuig, ook al was het zijn of haar schuld, en alle kosten en gevolgen zijn voor de wettelijke eigenaar.

Dat geldt trouwens niet alleen voor scooters en bromfietsen maar voor alle zogenaamde "motorrijtuigen".

Dat was helaas een zeer kostbare les.

De moraal van het verhaal: je voertuig nooit zomaar aan iemand uitlenen.
0 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#124 » 02 feb 2018, 18:12

@Spikey dat ging om een uitgeleende scooter wat een uitglijer maakte, èn toen nog een greppel in dook. Zowel kap- als blokschade.

Tot daar aan toe, zou je verwachten dat het wel door de verzekering vergoed zal worden. Lees dit eens door.
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#125 » 02 feb 2018, 18:18

MonsterlijkKPS schreef:dat ging om een uitgeleende scooter wat een uitglijer maakte, èn toen nog een greppel in dook. Zowel kap- als blokschade.

Tot daar aan toe, zou je verwachten dat het wel door de verzekering vergoed zal worden. Lees dit eens door.


Yep. En als je dan toevallig ook nog te maken hebt helaas met iemand die niet kan of wil betalen voor de veroorzaakte schade, dus niet aan een wettelijke maar welzeker aanwezige morele verplichting wil of kan voldoen (al is het zelfs maar symbolisch gedeeltelijk qua kosten), dan ga je dus grandioos het schip in.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#126 » 02 feb 2018, 18:26

Hoe zit dat met letselschade? Daar is je opzittendenverzekering voor toch? Of dekt die ook niet bij uitleen?

De reden zal waarschijnlijk zijn dat je niet bijvoorbeeld voor je zoon een verzekering afsluit met lage lasten voor jou, maar hoge kosten voor de verzekeraar.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#127 » 02 feb 2018, 18:31

Meatlove schreef:Hoe zit dat met letselschade? Daar is je opzittendenverzekering voor toch? Of dekt die ook niet bij uitleen?.


Opzittende dekt, meen ik, alleen je passagier achterop voor zover de eigen ziektekostenverzekering niet dekt. But correct me if I am wrong.
1 x

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#128 » 03 feb 2018, 08:37

:spider:
Amendoim schreef:
MonsterlijkKPS schreef:dat ging om een uitgeleende scooter wat een uitglijer maakte, èn toen nog een greppel in dook. Zowel kap- als blokschade.

Tot daar aan toe, zou je verwachten dat het wel door de verzekering vergoed zal worden. Lees dit eens door.


Yep. En als je dan toevallig ook nog te maken hebt helaas met iemand die niet kan of wil betalen voor de veroorzaakte schade, dus niet aan een wettelijke maar welzeker aanwezige morele verplichting wil of kan voldoen (al is het zelfs maar symbolisch gedeeltelijk qua kosten), dan ga je dus grandioos het schip in.


Ik ben naar mijn dealer gegaan en gevraagd om een huurscooter maar hij heeft alleen snor scooters in de verhuur. Wel is hij bereid om zijn motorscooter (kymko agility 150cc) aan mij te verhuren maar hij gaat eerst met zijn verzekering praten of dat kan.
Gisteren nogmaals rdw gebeld en een discussie gehad met de medewerker.

Voor een snorscooter van voor 1 januari 2006 betaal je 58 euro voor de keuring en hebben ze een half uur werk.

Heb je een snorscooter van na 31 december 2005 betaal je 350 euro exclusief eventuele meerkosten om hem naar bromscooter om te zetten.

En het mooiste van alles is
Als je een bromscooter van na 31 december 2005 wil omzetten naar snor betaal je ook gewoon 58 euro volgens de medewerker van rdw.
De medewerker van de rdw zei laconiek tegen me, dan koop je toch gewoon een nieuwe bromscooter :spider:
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#129 » 03 feb 2018, 10:43

If you may ride a 150cc, why care about snor or brom?
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#130 » 03 feb 2018, 12:51

thomas schreef:If you may ride a 150cc, why care about snor or brom?


I have been driving my motorcycle for years and drive a long time but I think it's just super riding on my sym symphony. but it will be a motor scooter that I will ride to Germany
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer