Vakantie naar Hongarije

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#111 » 28 aug 2017, 08:52

henkhouet schreef:Hoi Frank, het ging om om een Duitse man en een Duitse vrouw.
Het prototype van een echte"biker". T-shirt, grote baard, en enige huidbeschilderingen.
Zijn hart kon ik niet zien, maar zit zeker op de goeie plek.

Gr. Henk


De man heeft zeker het hart op de goede plek. Maar ik heb ook gemerkt dat buitenlandse motorrijders onze grote scoots tenminste als motor waarderen. Terwijl nederlanders denken, "puh, wat een flutscooter" ook al ben jij zwaarder bepakt en ben je verder afgereisd als dat zij ooit zullen doen (in jou geval dan, parijs is nog niet zo heel ver).

En ja, we zijn dan wel geen motor maar diep van binnen willen en zijn we hetzelfde. Lekker touren op 2 wielen.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#112 » 28 aug 2017, 20:18

De meeste motorrijders zitten alleen met 25+ graden op hun oude, vaak slecht onderhouden motor stoer te doen. En daar sta ik dan achter bij het stoplicht. In die vieze stank van die slecht afgestelde 1300 4-cilinder. Daar trek ik (als beginnend scooteraar) wel een beetje mijn neus voor op. Letterlijk en figuurlijk.
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#113 » 28 aug 2017, 20:51

Henk, wil je A.U.B. bij elke spoorwegovergang goed uitkijken ?
Want wat uit dit vakantieverslag blijkt is dat jij van geluk nog eens onder een trein komt, alle Jezus, het zit je echt van álle kanten mee ! !
Het zij je gegund... :thumbsup:
iig genoten van je verslagen, volgend jaar ben ik aan de beurt ! !
1 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#114 » 28 aug 2017, 21:24

Maandag 28 augustus – de achtiende EN laatste dag


Het was gisteren echt top om mijn broer op te kunnen zoeken in het ziekenhuis.
Ik had niet laten weten dat ik zou komen, dus toen ik binnenstapte, was dat een complete verrassing voor hem.
We hebben even lekker bij gekletst.

Daarna ben ik naar het beste hotel gegaan wat een mens zich maar kan wensen, namelijk naar mijn zus.
Eigen kamer, alles altijd superschoon, en een perfecte verzorging.

Van alle hotels deze vakantie, heeft deze toch mijn voorkeur.
Ook al, omdat de prijs zo laag is, hahahaha.

Vanochtend zoals gebruikelijk, toch op tijd opgestaan, en op tijd vertrokken voor het laatste stukje naar huis,
slechts een schamele 115 km.
Wel wilde ik onderweg nog een paar foto’s maken, om de vakantie netjes af te sluiten.

Allereerst ben ik via een klein dorpje gereden, namelijk Engelen, wat al heel wat jaartjes bij Den Bosch hoort.
Zeker ’s-morgens vroeg is het hier erg rustig, en heb je alle tijd om het oude karakter van dit dorpje te zien.

Afbeelding

Daarna ben ik via Hedel naar Zaltbommel gereden. Ik heb vele jaren in Den Bosch gewoond, terwijl ik in Utrecht werkte.
Ik zal dus zeker wel duizenden keren Zaltbommel gepasseerd zijn, maar had nog niet de moeite genomen om eens van dichtbij te gaan kijken.
Terwijl de toren van Zaltbommel toch wel de moeite is om te bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



De toren die iedereen van verre al kan zien, maakt deel uit van de Sint Maartenskerk. De toren is rondom het jaar 1500 gebouwd, en had vroeger ook een hoge slanke spits.
De spits is door een brand verwoest.

Op de plaats van deze kerk is al zeker vanaf de 11e eeuw een kerk gestaan, en mogelijk zelfs nog wel eerder. Van 1303 tot 1572 was aan de kerk een kapittel (woongemeenschap) verbonden.
De kanunniken woonden ronde de kerk in de zogenaamde kanunikenhuizen, die nog te zien zijn op het kerkplein.

Verder biedt Zaltbommel nog een hoop mooie panden, en is het heerlijk om even door het dorp te wandelen.

Hierna ben ik toch maar even een klein hapje gaan eten, en heb daarna mijn reis voortgezet naar Culemborg. Ook deze plaats straalt een en al historie uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier vindt je onder andere de voormalige synagoge, die door de invloedrijke joodse gemeenschap in 1867 was gebouwd, voor een bedrag van fl. 9000,= .
Hiervoor had er al een synagoge gestaan die al vanaf 1790 in gebruik was.

Afbeelding

Afbeelding

De joodse gemeenschap heeft zwaar te lijden gehad door de Tweede Wereldoorlog, en maar veertien joden zijn terug gekeerd van de holocaust.
De joodse gemeente werd hierdoor in 1947 ontbonden.

In 1983 is het gebouw geheel gerestaureerd, en wordt het gebruikt door de Nederlandse Gereformeerde gemeenschap.

Ook het stadhuis is een schitterend gebouw, wat dateert uit 1539, en is tegenwoordig een rijksmonument.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook voor Culemborg geldt, neem eens de tijd, en wandel eens door het oude gedeelte, bezoek eens een terrasje, en proef de sfeer van deze prachtige plaats. Je zult niet teleur gesteld zijn.

Omdat ik al heel lang niet meer via de pont bij Culemborg overgestoken was, besloot ik om dat vandaag maar weer eens te doen, en vandaar via de Lekdijk naar Nieuwegein te rijden.
Van daaruit ben ik doorgereden naar huis.

De route is gesneden koek voor me, en met dit lekkere mooie weer, was ik dan ook al om half 1 in Hoofddorp.

Afbeelding

Vijftien minuten later reed ik thuis het terras op, en had ik succesvol een rit afgesloten die 18 dagen heeft geduurd.

Afbeelding

Totaal heb ik een afstand afgelegd van 3290 km.

Afbeelding

Op 1 dag na, prachtig weer gehad, en ontzettend veel gezien.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, de likes, en speciaal Oldy (Jan) voor het samenrijden op de eerste dag.
Ik heb er enorm van genoten, en hoop volgend jaar weer zoiets te kunnen ondernemen.

Dus,



Tot……………………….. ???????
Laatst gewijzigd door henkhouet op 02 sep 2017, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
8 x

Gebruikersavatar
cinq
Berichten: 52

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#115 » 28 aug 2017, 21:30

Ik heb respect voor deze mooie prestatie .top gedaan.
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#116 » 28 aug 2017, 21:45

Super prestatie en super leuke verslagen Henk! Nu lekker uitrusten in je eigen bed. Ik kijk uit naar de volgende!
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#117 » 28 aug 2017, 22:03

Ik ga er van uit tot 16 september ;-) Maar door je verslagen heb ik toch een beetje een vakantiegevoel gehad.

Bedankt voor je heerlijke verslagen!
2 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#118 » 28 aug 2017, 22:38

Kanjer!
Jij hebt ook iets met Godshuizen hè?
Ik ook hoor.
Sommigen zijn wel heel erg mooi.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 36

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#119 » 28 aug 2017, 22:44

Ach gos, wat vriendelijk van die motorrijders. En ik moest wel lachen om wat je zei over "als de automobilisten ons niet zagen, hoorden ze zo'n Harley wel". Vroemmm!
1 x

Gebruikersavatar
ceesvanwijk3081962
Berichten: 152

Re: Vakantie naar Hongarije

Bericht#120 » 29 aug 2017, 08:28

heb erg genoten van je verslag Henk top bedankt voor het delen.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer