Blijven hangen in stationair toerental.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

opgelost: Blijven hangen in stationair toerental.

Bericht#11 » 29 jan 2018, 22:03

Rij al een tijdje lekker rond en vergat bijna een update omtrent carburateur te maken.
Na instructies van een 2t professional en wat studie werk het probleem te lijf gegaan.

Wat had ik nodig voor deze klus?.......lol
Sproeiers 70-100 idle jet 30,35,40-65. En een breede platte vijl.
Belangrijk is de atomisatie. Dus de gasschuif met hoek 30graden heb ik naar 40 gevijld. (je kan ook een 40grad schuifje kopen)
Gasreactie werd gelijk beter en heb hem toen naar 45graden gevijld, verder kan je niet..
De top was in orde,... met 94 sproeier. Dus idle sproeier van 30 naar 40 naar 55 naar 50 en laatste naar 45.
Toe vloog hij weg, start hand-choke uit tot 2graden celc. Veel zuiniger geworden en hogere top.

pittig motortje over het hele openingstraject van de carburateur.
Dijkje oprijden, kruipen, drempeltje pop (2wielen op en 1 wiel er weer af) en snelweg zijn geen probleem.

Conclusie,.... bij afstellen carburateur kijken naar de gasschuif. En pas je de hoofdsproeier meer als 5 maten aan, vergeet dan niet de idle sproeier mee te veranderen.

1 gasschuif
2 Heb je de hoofdsproeier gevonden met de hoogste top en goed bougie kleur,
3 dan idle sproeier aanpassen als het midden gebied van de gashandle dipjes geeft.

Ga er nu al mer dan een week op naar mijn werk, door weer en wind. Ik heb niet eens meer naar mijn bougie gekeken.
Moet nog wel gebeuren. hehehehe
2 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer