Revisieset remklauw New Dink 2015

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Revisieset remklauw New Dink 2015

Bericht#11 » 21 dec 2017, 20:38

De set die ik gebruikt heb was van Top Racing, dat weet ik dan nog wel :wheely:

Gebruik bij het in elkaar zetten ook silicone vet van Griffon, dit is in iedere bouwmarkt te koop.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Revisieset remklauw New Dink 2015

Bericht#12 » 21 dec 2017, 21:00

Die bovenste link doet het niet bij mij.
De groef in de zuiger is waar je stofhoes op blijft zitten. Hoe zit dit nu dan?
Ik weet alleen hoe het bij auto's zit. Vaak wil het wel helpen als je het juiste vet tussen de hoes en de zuiger doet, als noodreparatie. Dit laat de ring die in de klauw zit weer wat soepeler bewegen waardoor deze de zuiger terug kan trekken na het remmen.

Maar als je hoes bijvoorbeeld lek is en er kan vocht bij, zal de zuiger gaan roesten en vastzitten.
Fijn dat je wat resultaat boekt.
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Revisieset remklauw New Dink 2015

Bericht#13 » 21 dec 2017, 22:33

Een New Dink remklauw heeft geen stofhoes, dat is ook 1 van de redenen dat hij op den duur gaat vast zitten. Het vuil en stof ( ah sorry vocht vergeten :oops: ) kan tussen de zuiger en de klauw komen.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Revisieset remklauw New Dink 2015

Bericht#14 » 21 dec 2017, 23:07

Vandaar...
Wat een waardeloos systeem dan. Is dat bij alle scooters zo?
0 x

Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: Revisieset remklauw New Dink 2015

Bericht#15 » 22 dec 2017, 08:25

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus ik weet niet of het bij alle scooters zo is. Ik weet wel dat ik zo ongeveer vanaf nieuw problemen mee had. Na de eerste set remblokken (4000 km) ben ik nog terug gegaan, want ze piepten en liepen aan. Hoorde erbij volgens de dealer.

Nou, na de actie van gisteren weet ik beter. De remschijf was steenkoud toen ik vanmorgen op het werk kwam. Normaal was deze altijd handwarm. Dacht dat het zo hoorde. Kennelijk niet. Op zich was het klusje gisteren iets wat met een klein half uurtje gepiept was.

Geleidepennen voor de remblokken losgedraaid.
Remklauw gedemonteerd
Geleidepennen er helemaal uit
Remblokken eruit
Veer eruit
Remklauw met remmenreiniger schoongemaakt
Zuigers naar buiten pompen. Degene die het soepelst liep even tegengehouden met een lijmklem
Reepje rode scotchbrite geknipt en rond de zuiger gedaan. Beetje polijsten.
Geleidepennen schoongemaakt en met scotchbrite helemaal glad gemaakt
Veer schoongemaakt
Zuigers weer naar binnen
Hele boel weer gemonteerd

Dit past eigenlijk heel makkelijk in de routine van een kleine beurt/checkup. Na de actie zijn de zuigers weer volledig glad en kwamen ze ook weer gelijk uit de remklauw. Ik kan de rem nu weer goed doseren.

Ik ga nog wel even op zoek naar het revisiesetje. Ik verwacht rond april/mei de 16.000 kilometer aan te tikken en dan is het weer tijd voor een grote beurt. Vervang ik meteen de remolie en dan kan ik de remklauw echt goed onderhanden nemen. In ieder geval nieuwe rubbers erin.
1 x

B.R.

Re: Revisieset remklauw New Dink 2015

Bericht#16 » 22 dec 2017, 10:04

Heel herkenbaar. Dat is precies wat ik altijd deed. Er was altijd één zuiger die minder makkelijk liep. Mooi dat het weer soepel loopt.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer