roadkill schreef:Maar dat is wel weer het leukste, je scooter/brommer/auto eigen maken....
Wellicht onderstaande zin toe voegen voor de meesten onder ons.
En als je scootje dan makkelijk is in eigen onderhoud,.... is dat alleen maar lekker. Zo zonder die extra dealerkosten.
Verder zie ik de 3 dingen die nu aangepast zijn niet als ombouw. Na 20 jaar heb je sowieso een nieuwe cdi nodig, had nog een race ontstekertje liggen......dus die gelijk mee 2 schroefjes 1 stekkertje. De andere vario,......Bijna elke STNer heeft een aftermarket vario. Uitlaatje ,... dito.
Maar de ombouw komt nog wel hoor,..... donorblokje wacht op montagemoment (heb geen schuur of garage dus weer moet mee zitten). Dan ook een 2 voudige transmissie upgrade om de grotere cylinder te compenseren,...
Maar ben nu een maand of 3 aan het rijden op winterbanden, en ben benieuwd wat hij op mijn 13" velgen met zomerbanden doet.
Dat staatje van thomas over de uitstoot,.....ben bang dat dat minimal verdubbelt moet worden. 2t motoren zijn anders qua uitstoot en verbranding.
Verder las ik wel dat ze in USA bezig zijn met een RRA wet. Right to Repair Act. Hierbij worden fabrikanten verplicht bijv diagnose software beschikbaar te stellen. En reparatie door derden of jezelf mogelijk te maken. gaat eerst in voor landbouwvoertuigen. Later voor alle voertuigen.