Er komt vocht uit de luchtfilter????

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#31 » 14 feb 2018, 22:04

idd dat is leuk maar hij moet gewoon out of the box al goed lopen.
Dus niet eerst cilinders uitlaten ontstekingen en carb ombouwen.
Die tijd heb ik gehad en als het harder had moeten gaan had ik iets anders moeten kopen.
Maar ik wil hem best naast de Elyseo zetten hoor het zal mij niks verbazen als ik tot 30 km/h trager ben (ding weegt ook 270kg).
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#32 » 14 feb 2018, 22:50

Elyseo General schreef:Wellicht is het een idee om de MP3 tegen de elyseo neer te zetten.
Ok... official homologation results from KBA published 1.3.2009
Elyseo-150 2-stroke CO=8.988 HC=0.981 NOx=0.299 (all g/km)
for comparison:
Elyseo-150 4-stroke 4.444 / 0.921 / 0.244
MP3-400 (4-stroke fi) 0.946 / 0.065 / 0.114
R1200GS 0.485 / 0.143 / 0.041

Now build a luxury touring scoot (>130km/h) or a powerful all terrain motorcycle (>200km/h) with 2-stroke engine and Euro4!
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#33 » 15 feb 2018, 01:07

roadkill schreef:Maar dat is wel weer het leukste, je scooter/brommer/auto eigen maken....


Wellicht onderstaande zin toe voegen voor de meesten onder ons.
En als je scootje dan makkelijk is in eigen onderhoud,.... is dat alleen maar lekker. Zo zonder die extra dealerkosten.



Verder zie ik de 3 dingen die nu aangepast zijn niet als ombouw. Na 20 jaar heb je sowieso een nieuwe cdi nodig, had nog een race ontstekertje liggen......dus die gelijk mee 2 schroefjes 1 stekkertje. De andere vario,......Bijna elke STNer heeft een aftermarket vario. Uitlaatje ,... dito.

Maar de ombouw komt nog wel hoor,..... donorblokje wacht op montagemoment (heb geen schuur of garage dus weer moet mee zitten). Dan ook een 2 voudige transmissie upgrade om de grotere cylinder te compenseren,...

Maar ben nu een maand of 3 aan het rijden op winterbanden, en ben benieuwd wat hij op mijn 13" velgen met zomerbanden doet.

Dat staatje van thomas over de uitstoot,.....ben bang dat dat minimal verdubbelt moet worden. 2t motoren zijn anders qua uitstoot en verbranding.

Verder las ik wel dat ze in USA bezig zijn met een RRA wet. Right to Repair Act. Hierbij worden fabrikanten verplicht bijv diagnose software beschikbaar te stellen. En reparatie door derden of jezelf mogelijk te maken. gaat eerst in voor landbouwvoertuigen. Later voor alle voertuigen.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#34 » 15 feb 2018, 07:20

Je kunt tegenwoordig voor de auto alle documentatie al verkrijgen. Tegen betaling uiteraard, maar de mogelijkheid is er.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#35 » 16 feb 2018, 00:06

Meatlove schreef:Je kunt tegenwoordig voor de auto alle documentatie al verkrijgen. Tegen betaling uiteraard, maar de mogelijkheid is er.


Het ging niet om de docus. Maar om de obd2 diagnose software.
Voorbeeld,.. laatst snap-on diagnose software gebruikt om een toyota diesel uit te lezen.
Snap-on zag heel het roetfilter niet en zei,.... OK. Ding was wel degelijk verstopt. Toyota sofware zag hem wel.

Heb het dus over de originele diagnose software vd fabrikant.

Die andere zooi hebben we al geprobeert.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#36 » 16 feb 2018, 00:27

[quote="Meatlove"]Zie ik daar het woordje kettingzaag?

Ik wil niet lullig zijn maar benoem de techniek zoals hij is.
Lees even wat voer voor extra kennis,... doe ik altijd voordat ik post.
!"Fake News"! lol.

RC motortjes zijn kleine 2 takt diesels. Ontbranding dmv gloeiplug.
Daarom zie je ook geen CDIs op die dingen.
De brandstof heeft ook een olie content van ten minste 33% (castor olie meestal).

Hieronder een 2 takter,... caferacer style. Zoals je hem waarschijnlijk bedoelde.

0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#37 » 16 feb 2018, 07:18

De gloeiplug wordt alleen gebruikt om het cilinderkopje op temperatuur te krijgen. Vanaf dan is het een zelfontbranding inderdaad gelijk aan een diesel. Maar dan op andere brandstof en met een enorm toerental.

Ik snap niet wat een filmfragment met een jankende motor van een bestuurbare auto, die onderdeel is van een toffe achtervolging, voor fakenieuws is.

De discussie ging over 2 takt vs 4 takt. Hoewel ik groot voorstander van 4 takt ben, kan ik sommige vormen van 2 takt wel waarderen. En het motortje van de RC-auto doet toch echt elke 2e slag een ontbranding.
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#38 » 16 feb 2018, 09:08

0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#39 » 16 feb 2018, 09:47

Elyseo General schreef:
Meatlove schreef:Je kunt tegenwoordig voor de auto alle documentatie al verkrijgen. Tegen betaling uiteraard, maar de mogelijkheid is er.


Het ging niet om de docus. Maar om de obd2 diagnose software.
Voorbeeld,.. laatst snap-on diagnose software gebruikt om een toyota diesel uit te lezen.
Snap-on zag heel het roetfilter niet en zei,.... OK. Ding was wel degelijk verstopt. Toyota sofware zag hem wel.

Heb het dus over de originele diagnose software vd fabrikant.

Die andere zooi hebben we al geprobeert.


Als je roetfilter verstopt raakt, belast je je motor niet genoeg. Bij vrachtwagens wordt hij roodgloeiend als je met lading rijdt die bij het vermogen past en hoef je dus nooit te regenereren. Ga je bijvoorbeeld met een bakwagen met 730pk bloemen rijden, raakt ie wel verstopt en gaat je motor 45 minuten lang op 1500/min draaien om de zooi te verbranden.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Er komt vocht uit de luchtfilter????

Bericht#40 » 16 feb 2018, 10:26

Om deze draadje weer in de richting van de tweewielers te gaan loodsen.
En dat deze draad eigenlijk over de oliesmering en de luchtvilter gaat.
Wil ik graag even melden dat mijn Silverwing een olieverbruik heeft van 1 liter op plusminus 1.032 km.
De teller stond op bij de eerste vulling op 18.648 km. en bij de 2de vulling op 19.680 km.
En ik ben gaan vullen zo gauw het rood lampje begon te knipperen tijdens het rijden.
Is dit een normale verbruik van een 10 jaar oude 2 takt scooter?
Laatst gewijzigd door Eagleseye op 02 mar 2018, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer