och royaal genoeg dacht ik
maar als hij goed rijdt lekker zo laten een beetje teveel olie is minder schadelijk dan iets te weinig.
roelf
thomas schreef:@Eagleseye
Ja.
Assuming 3l/100km fuel (30l/1000km), the resulting mixture is approx. 1:30
tomosje schreef:och royaal genoeg dacht ik
maar als hij goed rijdt lekker zo laten een beetje teveel olie is minder schadelijk dan iets te weinig.
roelf
thomas schreef:Then it's not much oil.
Check the oil pump.
The possibility of a failing oil pump is the reason to deactivate the pump and mix yourself.
tomosje schreef:de mix voor kymco tweetakt is 1 op 50 dus je zit goed hoor
hangt ook een beetje af van de belasting van de scooter altijd full power of ook rustig rijdend door de stad gaat het verbruik naar beneden volgt het olie verbruik..ook.het slecht starten kan liggen aan het weer gaat hij wel gelijk op de schoke draaien dus hoger in toeren anders die eens vervangen..
en ze hebben bijna allemaal bij koud start geen gas geven warme start juist wel een beetje gas..
roelf
Eagleseye schreef:Om deze draadje weer in de richting van de tweewielers te gaan loodsen.
En dat deze draad eigenlijk over de oliesmering en de luchtvilter gaat.
Wil ik graag even melden dat mijn Zilverwing een olieverbruik heeft van 1 liter op plusminus 1.032 km.
De teller stond op bij de eerste vulling op 18.648 km. en bij de 2de vulling op 19.680 km.
En ik ben gaan vullen zo gauw het rood lampje begon te knipperen tijdens het rijden.
Is dit een normale verbruik van een 10 jaar oude 2 takt scooter?
Elyseo General schreef:Eagleseye schreef:Om deze draadje weer in de richting van de tweewielers te gaan loodsen.
En dat deze draad eigenlijk over de oliesmering en de luchtvilter gaat.
Wil ik graag even melden dat mijn Silverwing een olieverbruik heeft van 1 liter op plusminus 1.032 km.
De teller stond op bij de eerste vulling op 18.648 km. en bij de 2de vulling op 19.680 km.
En ik ben gaan vullen zo gauw het rood lampje begon te knipperen tijdens het rijden.
Is dit een normale verbruik van een 10 jaar oude 2 takt scooter?
Klopt wel aardig. Het verbruik zit hem in je oliepomp en de afstelling daarvan. Heb je een oliepomp op je carter en gaat deze ineens veel olie gebruiken? dan is het de oliekeerring bij de aandrijf as van de pomp. Als deze gaat lekken,.... lekt hij in je carter waar het in de motor uiteindelijk verbrand. Een lekke olie keerring onder je pomp is niet direct catastrofaal voor je scoot. Hij verzuipt in de smering als het ware. Wel vervangen natuurlijk. Optie nwe pomp,.... of zoeken op internet naar keerring.
Het wegrijden met koude motor,.... wanneer krijg je dan genoeg vermogen?
De uitlaatbocht,... de opwarming daarvan. 2takts zijn hier erg gevoelig voor.
Carburateur ook wel maar in mindere mate. Ik rij met handchoke en een (eindelijk) goede afstelling en gebruik de choke pas bij 3graden en lager. Anders start hij gewoon, geen gas geven, geen choke..
De mannen met een 2takt die uitlaatwrapping doen,... doen dit technisch gezien voor het temperatuurbehoud van de uitlaatbocht. Hoe heter hoe beter. Na starten sneller wegrijden, in koude gebieden zuiniger rijden etc.
De hoofdmonteur van Fred Motoren heeft dit mij verteld en toen mijn hoofd enige ongeloof uitstraalde. Pakte hij een brander, zette die op een occasion puch zijn uitlaatbocht tot net voor roodgloeiend,........En startte dat ding gelijk. Zat ook nog 2 maand oude benzine in.
Zo heeft hij me ook goed wijsgemaakt met de hoek in de gasschuif. Betere atomisatie, gashandle reactie en op top niet meer helemaal wijd open dus zuiniger.
Hope this makes sense, and see you in a bit!
Citaatje van: Matt "the workshop" YTchannel.
Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten