Startrelais

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Startrelais

Bericht#11 » 09 sep 2017, 21:46

Deze keer stopte hij er na 4 km gereden te hebben mee. Het is hier droog dus het kan geen vochtprobleem zijn. De vorige keren was het ook droog maar toen stopte hij er na enkele meters al mee.
Het is elke keer dezelfde zekering die door brand, de rode 10 amp
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Startrelais

Bericht#12 » 09 sep 2017, 22:44

Het was hier af en toe best nat vandaag van daar mijn gedachte daar over.

Dit soort storingen zijn wel lastig om te vinden. Je zou er eigenlijk een nieuwe zekering in moeten stoppen en dan proberen hem te laten doorbranden. Op het moment dat hij doorbrand bij een bepaalde handeling dan weet je ook in welke richting je moet gaan zoeken. Bijvoorbeeld: de zekering brand door op het moment dat je je stuur naar rechts draait.

Dit zijn wel leuke storingen om op te lossen, maar als je de storing niet kunt opwekken is het moeilijk zoeken.
1 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Startrelais

Bericht#13 » 09 sep 2017, 23:41

Dat is nou net het probleem.
Soms is het contact aanzetten genoeg om hem te laten doorbranden. Soms gebeurt het als je de startknop indrukt
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Startrelais

Bericht#14 » 10 sep 2017, 00:36

Ik kan helaas geen elektrisch schema van de Sym vinden om te kijken wat er allemaal achter de zekering zit, die van Kymco zijn denk ik anders.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Startrelais

Bericht#15 » 10 sep 2017, 07:42

Is je spannings regelaar nog goed, start je met lichten aan, heb je er iets extra's als een usb op gebouwd?
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Startrelais

Bericht#16 » 10 sep 2017, 09:10

Bjorn schreef:Het was hier af en toe best nat vandaag van daar mijn gedachte daar over.

Dit soort storingen zijn wel lastig om te vinden. Je zou er eigenlijk een nieuwe zekering in moeten stoppen en dan proberen hem te laten doorbranden. Op het moment dat hij doorbrand bij een bepaalde handeling dan weet je ook in welke richting je moet gaan zoeken. Bijvoorbeeld: de zekering brand door op het moment dat je je stuur naar rechts draait.

Dit zijn wel leuke storingen om op te lossen, maar als je de storing niet kunt opwekken is het moeilijk zoeken.


Het probleem is inderdaad dat de storing niet op te wekken is. Tussen de problemen door gaat het een paar weken goed en dan stopt hij er zomaar weer mee.
Zoals ik eerder zei is het ook zo dat soms de zekering er soms meteen uitklapt als je het contact aanzet en soms pas bij het indrukken van de startknop.
De vorige keren ging het de eerste keer meteen bij het wegrijden fout, gisteren hield hij er echter na 4 tot 5 km gereden te hebben ineens mee op onder het rijden.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer