Startonderbreker in de CDI defect.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Startonderbreker in de CDI defect.

Bericht#1 » 02 nov 2017, 20:59

Hedenochtend heeft de originele cdi het na 18! jaar begeven. Bij mijn 50cc heb ik ooit een millennium ontsteking ingebouwd om de startonderbreker te omzeilen. Dat is wel een uurtje of 3 sleutelen.
Daarom probeer ik onderstaande "open" CDI van de ebay......deze is namelijk plug en play.

Eigenlijk deed hij al een week of 2 vreemd, paar keer de zekering eruitgehaald, 20sec gewacht en weer teruggedaan. En dan had ik er paar dagen geen last van. Kwam wel steeds terug.

Ik heb ooit een elyseo in 2006 weer aan de praat gekregen met imitatie CDI, die cdi was een contra stekker in een blok wax met alu montageplaat eronder. Destijds alleen in UK verkrijgbaar maar werkte perfect. Die van nu zien er veel beter uit. Zelfs van Naraku heb je ze. Intern zijn ze allemaal hetzelfde volgens mij......wellicht een andere mapping voor de 4t toepassingen. Met een pc interface en 4 draden kan je ze programmeren...... maar dat gaat me te ver.

https://www.ebay.nl/itm/CDI-Immobiliser ... 2749.l2648

Moet easy fix zijn,... artikel hopelijk vrijdag binnen.
Werkt het niet,.. dan zet ik de MVT millenium onsteking erin. Die doet het altijd en werkt met alle std 2t cdi blokjes.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Startonderbreker in de CDI defect.

Bericht#2 » 02 nov 2017, 21:04

Tsja, da's wel heel lang.
Ik was na 9 jaar de Sjaak...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Startonderbreker in de CDI defect.

Bericht#3 » 02 nov 2017, 21:30

Is het geen bezwaar dat er geen toerenbegrenzer op zit?
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Startonderbreker in de CDI defect.

Bericht#4 » 02 nov 2017, 21:48

Meatlove schreef:Is het geen bezwaar dat er geen toerenbegrenzer op zit?


Niet echt,... moet waarschijnlijk toch aan de slag met sproeiers. Met de nieuwe uitlaat enzo.

Ik begrijp je standpunt wel, met mijn millenium onsteking zat een cdi met 8.500 limit. dus net iets sneller als de std cdi maar toch ook betrouwbaar. De curve was wel flauw,... zo rustig das de vsnaar bijna niet sleet.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer