Startmotor

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Startmotor

Bericht#11 » 05 nov 2017, 14:19

Björn,

Bij de eerste poging wordt de startmotor opgewarmd en de energie die daarvoor nodig is, verloren gaat, is bij een volgende poging niet nodig...

Een zwakke accu die even een "opdonder" krijgt levert bij een volgend moment (iets) meer vermogen en bij elkaar opgeteld levert dat een succesvolle 2 startpoging op.

Door de accu te laden neem je een element uit de niet-succesvolle start weg...

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
scooterbull
Voormalig STN Lid
Berichten: 211

Re: Startmotor

Bericht#12 » 05 nov 2017, 14:40

Ik hoor hem wel,maar hij blijft hangen bij t indrukken ervan. Net als bij een auto weleens gebeurt,net alsof ie vastzit. Remlicht werkt gewoon zoals t hoort. Scooter heeft nu 7600km op de teller en is van bj 2014.
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Startmotor

Bericht#13 » 05 nov 2017, 14:43

Dus op het moment dat je de startknop indrukt doet de startmotor het wel maar de motor start niet?
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Startmotor

Bericht#14 » 05 nov 2017, 14:46

"ik ben niet technisch",... dan zou ik het voertuig door de Dealer na laten zien.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Startmotor

Bericht#15 » 05 nov 2017, 15:06

Als je alleen het zoemende geluid van de startmotor hoort maar niet de compressie van de motor (sjiesjiesjie) dan is de kans groot dat de bendix niet in de starterkrans grijpt. Of hoe dit dan ook bij een scooter zit.
De accu lijkt het probleem niet.
Dus startmotor eruit en schoonmaken. Kun je dit niet, je verhaal bij je dealer doen.
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Startmotor

Bericht#16 » 05 nov 2017, 15:38

Totdat de dealer te bezoeken is, het is vandaag zondag, is het de moeite waard om de accu te laden...

En na flink aantal uren van laden het starten te beoordelen. Mocht het probleem blijven, zet dan een streep door mijn advies/ mogelijk oorzaak.

Eerst simpele oorzaken wegstrepen en dan moeilijke mogelijke oorzaken onderzoeken!

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Startmotor

Bericht#17 » 07 nov 2017, 09:59

We zijn nu een paar dagen verder...

Heb je al iets ondernomen of gedaan met aangereikte adviezen?
Ik ben wel benieuwd naar het verloop in oplossen van door jou voorgelegd probleem...

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Startmotor

Bericht#18 » 07 nov 2017, 11:12

Met mijn A16+ had ik het ook. Eerst gebeurde het maar heel af en toe, binnen mum van tijd steeds vaker. Ding naar de brommermonteur gebracht (fietsenmaker +) en bleek wat bedrading doorgebrand en het tandwiel dat op de starterkrans komt kapot, dus nieuwe startmotor.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
scooterbull
Voormalig STN Lid
Berichten: 211

Re: Startmotor

Bericht#19 » 07 nov 2017, 12:03

Hij heeft t na zondag niet meer gehad,ook met de kou gister en vanmorgen geen problemen met starten. Hij moet binnenkort toch voor de 8000 km beurt,kan de monteur t gelijk even nakijken..
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Startmotor

Bericht#20 » 07 nov 2017, 12:07

Opgelost door er over te praten...

Het was dus een psychisch probleem :lol:
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer