LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#1 » 12 feb 2018, 15:51

Beste New Liberty rijders

Voor de meeste is het wel bekend dat je originele (125CC model) Piaggio dagrijverlichting kan bestellen en laten monteren bij je dealer.
Nu kwam ik op YouTube een alternatieve en ook goedkopere oplossing tegen voor led dagrijverlichting te monteren in je originele knipperlichten..
Mocht iemand dit willen proberen, dan heb ik nog een setje originele knipperlichten liggen die voor een mooi prijsje weg mogen..

In de toelichting van het filmpje staat ook waar je de LED lampjes kan bestellen. Maar deze zullen ook wel elders te verkrijgen zijn. Kosten maar een paar euro. Dus als je handig bent en de aanwijzingen in het filmpje volgt kan je voor weinig je Liberty voorzien van LED dagrijverlichting ;)

Zie het filmpje..

1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#2 » 12 feb 2018, 16:38

Frank, bedankt voor deze vondst...

Mocht ik even met mijn tijd geen raad weten, dan heb ik in ieder geval iets zinnigs te doen!
Maar wat een werk hè!
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#3 » 12 feb 2018, 16:41

Scooter Forens Frans schreef:Frank, bedankt voor deze vondst...

Mocht ik even met mijn tijd geen raad weten, dan heb ik in ieder geval iets zinnigs te doen!
Maar wat een werk hè!


Graag gedaan Frans. En inderdaad wel een leuk projectje voor jou..! Wel een klusje, maar stelt voor jou niet veel voor denk ik.. ;)
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#4 » 12 feb 2018, 16:48

Momenteel de koopwoning (1957) van onze dochter en haar vriend aan het opknappen...

Elektra boven en beneden al gedaan, groepenkast volgt.
Boven de plafonds al geplaatst, Agnes One Step.
Overloop en slaapkamers al gestuct.

We gaan gestaag door, maar nog heel veel werk voor de boeg dus ik weet voorlopig wel raad met mijn tijd en dan is er ook nog een werkgever die mij tenminste 40 uren per week verwacht...!
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#5 » 12 feb 2018, 16:54

Scooter Forens Frans schreef:Momenteel de koopwoning (1957) van onze dochter en haar vriend aan het opknappen...

Elektra boven en beneden al gedaan, groepenkast volgt.
Boven de plafonds al geplaatst, Agnes One Step.
Overloop en slaapkamers al gestuct.

We gaan gestaag door, maar nog heel veel werk voor de boeg dus ik weet voorlopig wel raad met mijn tijd en dan is er ook nog een werkgever die mij tenminste 40 uren per week verwacht...!


Nou inderdaad Frans. Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen.. Maar heb wel een voorgevoel dat als de tijd het toelaat de led verlichting gemonteerd gaat worden in jou Liberty :D
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#6 » 12 feb 2018, 17:01

Nou, nu ik weet dat het legaal is...

Het is wel een niet te versmaden optie, want het staat hem uitstekend, veel mooier dan welke dagrijverlichting van andere scooter die het af-fabriek heeft ook!
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#7 » 12 feb 2018, 17:06

Scooter Forens Frans schreef:Nou, nu ik weet dat het legaal is...

Het is wel een niet te versmaden optie, want het staat hem uitstekend, veel mooier dan welke dagrijverlichting van andere scooter die het af-fabriek heeft ook!


Klopt helemaal. Ben er zelf ook nog steeds erg blij mee. Krijg ook veel reacties van mensen die het erg mooi vinden staan.
Daarnaast is de extra zichtbaarheid ook wel prettig.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#8 » 12 feb 2018, 18:16

Ben zelf ook voor een upgrade gegaan bij de elyseo.
Koplamp van een 125cc 4t ingezet.
Lamp was BA20d, Nu H4 en dagrijverlichting. WERELD van verschil.
De dagrij verlichting geschakeld over contact (gevoed met gelijkstroom).
Als ik die ooit nog wil upgraden naar LED, Verlies ik geen 50% door wisselspanning vanaf lichtspoel.

Het ging mij niet om de dagrij verlichting, maar minimaal een H7 lamp erin of nog beter.
Mijn semi-raceontsteking geeft 90 watt op de lichtspoel en de choke is van de lichtspoel afgehaald en vervangen door handchoke.
Voor + achterlicht= 60+10 watt is 70. Nog 20 over. hehehehe.

Tip,
Meeste leds werken op gelijk en wisselspanning, op de wisselspanningsvoeding branden ze maar voor 50%.
Dit weten de meeste mensen niet en een Alie gaat het je niet vertellen.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#9 » 12 feb 2018, 22:43

Mooi idee en het ziet er ook erg fraai uit bij deze scooter.
De modificatie zelf kan wel wat netter dan de beste man uit het filmpje laat zien.
Ik zou ten eerste de LED vastlijmen met hotglue in het geboorde gat in de lampunit en de elektrische aanpassing mag ook wel wat fraaier.
Gebruikt de man eigenlijk wel een zekering? Niet onverstandig als je met een dunnere draad de LED aan de draden van het dimlicht knoopt...

De LED's zelf koop je per 100 stuks op ebay voor $1,- Koop er een setje weerstanden bij voor een dollar of anderhalf en je kunt of de hele LTN voorzien van dagrijlampen, of je heb nog eens wat over om te hobbyen. :)

Liefhebbers van solderen en LED's kunnen via PB van mij ook een setje onderdelen (excl. snoeren) krijgen. Eventueel kan ik het wel naar Soesterberg meenemen. Scheelt je weer een euro of 2. ;)
Ik heb alleen niet genoeg voor de hele LTN.
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: LED dagrijverlichting monteren Piaggio New Liberty

Bericht#10 » 12 feb 2018, 23:12

Ik ga dan voor gemak en zal hier voor gaan

https://www.google.nl/search?q=12v+led+ ... azk8gk5-CM:

Komt overeen met hetgeen in video getoond...
En de tip van de (zwevende) zekeringhouder neem ik dan mee!

Ik heb er nu al zin in, maar eerst het huis klaar :D
2 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer