maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#1 » 23 feb 2018, 16:53

Omdat ik vandaag weer eens wat las over de gewichten van de scooters was ik wel eens benieuwd van wat er in jullie handleidingen staat zodat alles eens duidelijk is voor mij althans
Ik rijd een peugot citystar
Ledig gewicht 125
In rijklare toestand 130
Toelaatbare maximum dat is inclusief scooter de berijder en bagage en accessoires 310 kg
Kom ik dus 310 -130 voor de scooter -110 kg voor mijzelf met kleding en helm =70 kg
Ik kan dus 70 kg aan accessoires op mijn scooter meenemen
Net effe gewogen tassenset topkoffer en rugzak samen 15 kg nou windscherm en tomtom en beugeltjes reken ruim 10 kg
Dan kan ik dus nog 45 kg aan bagage meenemen
Ik zie mij al slepen :crazy3:
groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#2 » 23 feb 2018, 17:12

MP3 250 LT:
228 (EU with 90% fuel) - 236 (with accessories) - 420kg (max. permissible).
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#3 » 23 feb 2018, 17:20

Tja, Martin we zijn flinke jongens met het bij behorende gewicht.
Zelf weeg ik schoon aan de haak 80 kg. Daar komt zeker met de motorjas en verdere kleding in de winter wel een kilo of 15 bij = 95 kg. De scooter mag max. 290 kg - 115 kg eigen rijklaar gewicht = 175 kg dragen. Min de 95 van mij is 80 kg netto over.
Dan kan ik wel mijn Ineke meenemen plus 5 a 7 kilo bagage.
Voor onze ritjes en zeker alleen, heb ik absoluut geen probleem met het draagvermogen en jij Martin ook niet.
Groet,
Jan-H.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#4 » 23 feb 2018, 17:24

thomas schreef:MP3 250 LT:
228 (EU with 90% fuel) - 236 (with accessories) - 420kg (max. permissible).


For you no problems at all, even with big Cees (Der Hüne) :schater: behind you on de buddy.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#5 » 23 feb 2018, 17:41

Kymco New Dink 2014
Gewicht 113 Kg
Maximaal toelaatbaar gewicht: 258kg
Ikzelf: 107kg +jas+helm+laarzen+kettingslot+koffer+windscherm+regenpak etc. 125kg
Passagier: pekinees of cavia.
Bagage: pakje rijstwafels.
In beide gevallen staat het achterwiel al schuin onder de scooter door mijn corpulente habitus.
Enkelt de spogtschaul ken mèn nog reddâh.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#6 » 23 feb 2018, 17:45

martin66 schreef:Omdat ik vandaag weer eens wat las over de gewichten van de scooters was ik wel eens benieuwd van wat er in jullie handleidingen staat zodat alles eens duidelijk is voor mij althans
Ik rijd een peugot citystar
Ledig gewicht 125
In rijklare toestand 130
Toelaatbare maximum dat is inclusief scooter de berijder en bagage en accessoires 310 kg
Kom ik dus 310 -130 voor de scooter -110 kg voor mijzelf met kleding en helm =70 kg
Ik kan dus 70 kg aan accessoires op mijn scooter meenemen
Net effe gewogen tassenset topkoffer en rugzak samen 15 kg nou windscherm en tomtom en beugeltjes reken ruim 10 kg
Dan kan ik dus nog 45 kg aan bagage meenemen
Ik zie mij al slepen :crazy3:
groet Martin


Je hebt ook nog passagiersteps, wat die je daarmee dan?
Daar hang je geen tassen aan!
En dat is waar Stoyanov zich druk om maakt, die zijn bedoeld voor een passagier!
Nu is in jouw geval het maximale laadvermogen 180 kg en dat is best veel, maar er zijn scooters met beduidend minder en overbelading vernielt de scooter waar Stoyanov zich sterk voor maakt om dit aan de grote klok te hangen.
Als alle huidige scooters voor 1 persoon, want dan ook maar 1 zitplaats, aangeboden werden, dan was er geen vuiltje aan de lucht en hoorde je zelfs Stoyanov niet piepen...

Het gebruik van Peter Stoyanov's naam is hierbij wel uiterst vriendelijk bedoeld!
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#7 » 23 feb 2018, 18:20

Vespa primavera.
massa leeg 109
massa rijklaar 121
max gewicht 295
Ikzelf 100kg, uitrusting 10kg
Dus 295-121-100-10= 64kg over. Valt nog mee.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#8 » 23 feb 2018, 18:24

Wat verlang je van het voertuig waar zich men verplaatst annex vervoert?
Wat past het beste bij je en waar voel jezelf het beste bij?
Mijn eerste vereiste is dat ik kom waar ik wezen wil zonder stil te komen te staan.
Ik kies het liefst voor een duo scooter in plaatse van te kiezen voor een enkele persoons scooter.
Een 2 persoons scooter heeft een iets langere wielbasis en door dat ik niemand mee neem op mijn scooter heb ik dus meerdere draagbare kilo's die ik mee kan nemen.
Mijn huidige scooter heeft een belastbaar draagvermogen van 249 kilogram en door er bepaalde rekensom uit te voeren houd ik nog zo rond de 50 kilo over.
Voor het behoud van de scooter ga ik dus hier niet over en ik wil ook niet graag dat mijn achterband door dit mij voorbij zwaait en zelf een eigen richting op gaat.
Wij zijn niet zwaar kwa gewicht hier in dit Lage land des Hollandia , maar gewoon zeer aantrekkelijk voor ons zeer geliefde en bereden aardbol.
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#9 » 23 feb 2018, 19:06

De Hanway RAW50 mag ook Maximaal 170 kilo er op hebben , nou dat gaat dan lekker met een gewicht van 100 kilo (all in) dan houd je dus nog 70 kilo over.
................ denken ze in China dat het hier ook allemaal kleine dames zijn....
gemiddeld gewicht wat ik aan dames heb gehad komt toch wel rond de 85 a 100 kilo
en dan moeten ze nog aangekleed worden.

Waarom niet gewoon die dingen steviger maken zo dat je er makkelijk met zijn 2e er op kunt zitten
en dan ook qua trekkracht
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: maximale gewicht van de diverse scooters ben benieuwd

Bericht#10 » 23 feb 2018, 21:50

Scooter Forens Frans schreef:
martin66 schreef:Omdat ik vandaag weer eens wat las over de gewichten van de scooters was ik wel eens benieuwd van wat er in jullie handleidingen staat zodat alles eens duidelijk is voor mij althans
Ik rijd een peugot citystar
Ledig gewicht 125
In rijklare toestand 130
Toelaatbare maximum dat is inclusief scooter de berijder en bagage en accessoires 310 kg
Kom ik dus 310 -130 voor de scooter -110 kg voor mijzelf met kleding en helm =70 kg
Ik kan dus 70 kg aan accessoires op mijn scooter meenemen
Net effe gewogen tassenset topkoffer en rugzak samen 15 kg nou windscherm en tomtom en beugeltjes reken ruim 10 kg
Dan kan ik dus nog 45 kg aan bagage meenemen
Ik zie mij al slepen :crazy3:
groet Martin


Je hebt ook nog passagiersteps, wat doe je daarmee dan?
Daar hang je geen tassen aan!
En dat is waar Stoyanov zich druk om maakt, die zijn bedoeld voor een passagier!
Nu is in jouw geval het maximale laadvermogen 180 kg en dat is best veel, maar er zijn scooters met beduidend minder en overbelading vernielt de scooter; waar Stoyanov zich sterk voor maakt om dit aan de grote klok te hangen.
Als alle huidige scooters voor 1 persoon, want dan ook maar 1 zitplaats, aangeboden werden, dan was er geen vuiltje aan de lucht en hoorde je zelfs Stoyanov niet piepen...

Het gebruik van Peter Stoyanov's naam is hierbij wel uiterst vriendelijk bedoeld!


In Italie kan je scooters huren. 50CC 1 persoon. (iemand heeft het hier al eens ten berde gebracht)
2 personen is prima, maar 125CC (want 2 achterveren)....
En inderdaad Frans, indien er reeds op internet en in de spaarzaam gedrukte folders werd gewaarschuwd voor eventuele schade t.g.v. rijden met 2 personen, dan zou je mij niet horen.

Wat er nu gebeurd grenst aan afpersing.

Help! Mijn scooter is stuk.
Rijdt U vaak met 2 personen?
Ja, dat kan toch?
Dat kan, maar in het boekje staat hoeveel U maximaal mag wegen met zijn tweeën...de reparatiekosten bedragen 650 euro... kan ik even vangen?
En je hebt geen poot om op te staan.

Als je bij de apotheek een doosje maagbeschermers van 3 knaak 30 ophaalt krijg je er 6 kantjes papierwerk en een halve workshop bij om te waarschuwen wat je er allemaal voor bijwerkingen van kan krijgen. En bij een scooter van 2500 euro schijnt dat niet nodig te zijn...
Catch my drift?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer