Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#11 » 18 jan 2018, 22:16

En anders bestaat er nog de MP3 gilera fuocco peugeot metropolis..
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#12 » 18 jan 2018, 22:37

roadkill schreef:
Ik ga op mijn leeftijd echt geen A1 halen he, voor hetzelfde geld heb ik dan gewoon A. Maar ook dat doe ik niet btw, ik heb voor een brommer gekozen en mag ik zometeen nergens meer rijden komt er wel weer een vierwieler.


Jammer dat je jezelf te oud vindt, ik had de a1 op mijn 45e.
Als je al 25 jaar scooter rijdt, is lessen op een scooter van 120kg bijna hetzelfde.
Verder was het doel niet Bewijs A, maar geen restricties en wok gezeik.
De elyseo 100 stond hier al als erfstuk van zeer gewaardeerd familie-lid. Dus keuze was snel gemaakt, maar school met een scooter was moeilijk te vinden. Uiteindelijk zo blij met de motorscooter. Bijna elke dag even stukje rijden, zo lekker gaat ie.

Auto is in hier in het centrum geen optie, tenzij je alle tijd van de wereld hebt.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#13 » 18 jan 2018, 23:38

Ik vind mezelf niet te oud, maar vind A1 gewoon zonde van het geld als ik voor hetzelfde geld mijn A kan halen, want met A kan ik ook motorscooterrijden, maar ook een leuke cr of bobber, maar dan met een vtwin of zo. A1 zie ik als weggegooid geld in dat geval.
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#14 » 19 jan 2018, 00:15

Gaan we maar niet naar Roosendaal.
De hele zooi is toch al compleet de weg kwijt in deze politiek correcte onthersende commune die zich Koninkrijk der Nederlanden pleegt te noemen.
Onvoorstelbaar dat mensen nog zo ongelofelijk DOM zijn om nog te gaan stemmen op mensen die beloven dat ze zich inzetten voor de kiezer en vervolgens precies datgene doen wat niemand wil.
Wij Nederlanders zijn echt " a special kind of stupid "...
Geen land ter wereld waar het er zo aan toe gaat zoals hier (Zwitserland uitgezonderd maybe, maar daar woon ik niet).
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#15 » 19 jan 2018, 10:01

Stemmen in 1 ding. Natuurlijk worden we elke keer weer bij de neus genomen, dat weet iedereen. Maar er is tenminste iets te kiezen, al is het tussen twee kwaden. Mensen die om principiële redenen niet gaan stemmen, mogen dan ook niet zeuren over politiek want die hebben het niet eens geprobeerd. Het alternatief is dan namelijk een vrije Volksrepubliek waarbij elke keer dezelfde Geliefde Leider wordt "gekozen" met 110,3 % van de stemmen.

Over gezamelijk motorrijles doen: de leden van de STN zitten door het hele land heen, dus dat maakt het lastig. En dan, tja, we zijn niet in eerste instantie een MOTORscooterclub ;-)

De uitdaging voor mij blijft om alles met mijn underpowered 50cc-tje te blijven doen, vooral de lange afstanden. JUIST die dingen doen en afstanden rijden waarvan anderen me voor gek verklaren of zeggen "dat het niet kan" :-)
3 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#16 » 19 jan 2018, 10:42

Met belangstelling het artikel over Roosendaal gelezen.
Ik heb begrip voor de wetgever, die het scootergebruik wil weren in 'die' delen van de binnenstad waar het winkelen publiek willen shoppen. Dat geldt uiteraard ook voor auto's en motoren.
Wel dient de gemeente dan te zorgen voor goede stalling voor de brommers, zodat die ook gezellig kunnen winkelen. Dan is het mijns inziens een Win-win situatie voor alle bewoners van Roosendaal.
Voor de 45 km fiets met geel kenteken zal ongetwijfeld hetzelfde gelden als de brommer.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#17 » 19 jan 2018, 11:12

Dan nog een opmerking over het de lichte motorscooter:
Ik heb in de maanden van mijn herstel veel nagedacht over dit thema:
Voordelen zijn:
Prijstechnisch matig verschil tussen 50 cc en 125 cc. Ook als occasion.
Verzekering vaak nog goedkoper dan de brommer
Beter geschikt op de rijbaan in de grote steden.
Inderdaad minder beperkingen door de wetgever.
Nadelen:
Je bent nauwelijks beschermt erg kwetsbaar tussen als dat blik.
Op de Rijkswegen moet je dekking zoeken achter een vrachtwagen vanwege je gebrek aan snelheid.
De 80 en 100 km autowegen zijn statistisch nog gevaarlijker voor de motorrijder, vanwege de beperkte ruimte en het vaak drukke gemengde verkeer, (vracht, tractors snelle zakenmensen in hun lease bolides)
Voor toerritten is de motorscooter minder gezellig vanwege de hogere snelheid.
Natuurlijk is dit mijn persoonlijke mening en hoeft absoluut niet voor iedereen te gelden.
Als houder van het A rijbewijs, had ik de kans gehad om nu voor een motor te gaan, maar heb voor mijn plezier in het toeren in STN verband, toch weer gekozen voor een bromscooter.
Tenslotte, als ik jonger was geweest, dan zou ik waarschijnlijk 'wel' voor een motorscooter gekozen hebben, maar dan een van minimaal 400 cc. en liefst meer.
4 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#18 » 19 jan 2018, 12:05

Jan-H schreef:Tenslotte, als ik jonger was geweest, dan zou ik waarschijnlijk 'wel' voor een motorscooter gekozen hebben, maar dan een van minimaal 400 cc. en liefst meer.


... zegt de man die als Jonge God op elke foto staat die ooit van hem gemaakt is...
1 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#19 » 19 jan 2018, 12:13

Hi Jan,

I just wanted to make a 20'km maintenance for the Adress 110 next week.
But I see you prefer to take my 650cc!?
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Scooters en snorfietsen niet langer welkom in Roosendaal

Bericht#20 » 19 jan 2018, 12:53

Jan-H schreef:Dan nog een opmerking over het de lichte motorscooter:
Ik heb in de maanden van mijn herstel veel nagedacht over dit thema:
Voordelen zijn:
Prijstechnisch matig verschil tussen 50 cc en 125 cc. Ook als occasion.
Verzekering vaak nog goedkoper dan de brommer
Beter geschikt op de rijbaan in de grote steden.
Inderdaad minder beperkingen door de wetgever.
Nadelen:
Je bent nauwelijks beschermt erg kwetsbaar tussen als dat blik.
Op de Rijkswegen moet je dekking zoeken achter een vrachtwagen vanwege je gebrek aan snelheid.
De 80 en 100 km autowegen zijn statistisch nog gevaarlijker voor de motorrijder, vanwege de beperkte ruimte en het vaak drukke gemengde verkeer, (vracht, tractors snelle zakenmensen in hun lease bolides)
Voor toerritten is de motorscooter minder gezellig vanwege de hogere snelheid.
Natuurlijk is dit mijn persoonlijke mening en hoeft absoluut niet voor iedereen te gelden.
Als houder van het A rijbewijs, had ik de kans gehad om nu voor een motor te gaan, maar heb voor mijn plezier in het toeren in STN verband, toch weer gekozen voor een bromscooter.
Tenslotte, als ik jonger was geweest, dan zou ik waarschijnlijk 'wel' voor een motorscooter gekozen hebben, maar dan een van minimaal 400 cc. en liefst meer.

Dat is dus 1 van de redenen dat ik nu een mp3 400 heb.
Lekker vlot met optrekken.
Snel genoeg om de snelweg op te gaan.
En het gemak van een scooter (wel een zware).
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer