roadkill schreef:
Ik ga op mijn leeftijd echt geen A1 halen he, voor hetzelfde geld heb ik dan gewoon A. Maar ook dat doe ik niet btw, ik heb voor een brommer gekozen en mag ik zometeen nergens meer rijden komt er wel weer een vierwieler.
Jan-H schreef:Tenslotte, als ik jonger was geweest, dan zou ik waarschijnlijk 'wel' voor een motorscooter gekozen hebben, maar dan een van minimaal 400 cc. en liefst meer.
Jan-H schreef:Dan nog een opmerking over het de lichte motorscooter:
Ik heb in de maanden van mijn herstel veel nagedacht over dit thema:
Voordelen zijn:
Prijstechnisch matig verschil tussen 50 cc en 125 cc. Ook als occasion.
Verzekering vaak nog goedkoper dan de brommer
Beter geschikt op de rijbaan in de grote steden.
Inderdaad minder beperkingen door de wetgever.
Nadelen:
Je bent nauwelijks beschermt erg kwetsbaar tussen als dat blik.
Op de Rijkswegen moet je dekking zoeken achter een vrachtwagen vanwege je gebrek aan snelheid.
De 80 en 100 km autowegen zijn statistisch nog gevaarlijker voor de motorrijder, vanwege de beperkte ruimte en het vaak drukke gemengde verkeer, (vracht, tractors snelle zakenmensen in hun lease bolides)
Voor toerritten is de motorscooter minder gezellig vanwege de hogere snelheid.
Natuurlijk is dit mijn persoonlijke mening en hoeft absoluut niet voor iedereen te gelden.
Als houder van het A rijbewijs, had ik de kans gehad om nu voor een motor te gaan, maar heb voor mijn plezier in het toeren in STN verband, toch weer gekozen voor een bromscooter.
Tenslotte, als ik jonger was geweest, dan zou ik waarschijnlijk 'wel' voor een motorscooter gekozen hebben, maar dan een van minimaal 400 cc. en liefst meer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten