Premiumbrandstoffen

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#31 » 13 jan 2018, 14:12

gerard lift schreef:Wij rijden ook op premium brandstof vind het verschil groot start beter en loopt beter
En ach alle brandstof vervuilt in princiepe
Elektro ook alleen de vervuiling is gecontreerd op een plek de centrale .en natuurlijk de fabriek waar de akku.s gemaakt worden .
We zullen zien wat de toekomst brengt


In ieder geval dit.
Het was een opgedroogde meerbedding. Nu kan je erop dammen met hele grote stenen.
De mijnen zijn zichtbaar vanuit de ruimte.

Winning is in eerste instantie als bij zeezout, maar op veel grotere schaal.

Zie je die witte berg zout? 1-2% daarvan is lithium oxide. Moet nog verder geraffineerd worden natuurlijk.

Ook nog belangrijk: de mensen dieren die er wonen krijgen last van een lager grondwaterpeil. Ze pompen de oude natuurlijke reservoirs leeg.

Afbeelding

Engels wetenschappelijk artikel: Bron: Mining.com
Lithium brine deposits are accumulations of saline groundwater that are enriched in dissolved lithium. Lithium concentrations are typically measured in parts per million (ppm), milligrams per litre (mg/L) and weight percentage.
Brine is pumped up from the ground and placed into man-made ponds, where the lithium is concentrated via evaporation. Depending on the climate and weather in the region of the brine deposit, lithium concentration can take a few months to a year. Typically, lithium concentrations range between 1 and 2%.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#32 » 13 jan 2018, 14:43

Misschien een volgend project voor milieu defensie tegen elektrisch rijden. 8-)
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#33 » 13 jan 2018, 15:11

Lever allemaal de telefoon, laptop en alle andere moderne apparaten met een accu maar in dan. Is allemaal met lithium.
2 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#34 » 13 jan 2018, 15:17

Meatlove schreef:Lever allemaal de telefoon, laptop en alle andere moderne apparaten met een accu maar in dan. Is allemaal met lithium.


Helemaal gelijk:
Iets wat ikzelf niet direct wilde zeggen,.... Maar we zijn allemaal niet zo groen als we denken.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#35 » 13 jan 2018, 15:42

Nee milieu defensie gaat daar niet tegen protesteren dit isvolgens hun groen ja .nou echt niet heel erg vervuilende industrie de akku makerij ook de recycling van vloeistof akku.s staat een mooi filmpje van op youtube .serie how to de do that .je schrikt je rot daar wil je niet werken
0 x

Gebruikersavatar
karlheinz
Berichten: 487

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#36 » 13 jan 2018, 16:32

:feestje:
Laatst gewijzigd door karlheinz op 14 jan 2018, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#37 » 13 jan 2018, 17:08

Ik gooi tegenwoordig Firezone 102 in de tank. Met Euro 95 moest ik altijd lang starten na een week stilstaan. Met de Firezone benzine is het na 3 weken stilstaan 1x op de kickstarter en lopen. Misschien is het gevoel, maar ik vind het prettiger rijden. Het lijkt of de motor makkelijker rondgaat. Ook in mijn buitenboordmotor merk ik dat de Firezone beter werkt. Die 30 cent per liter weegt niet op tegen het meerverbruik vam de auto, dus neem ik dat voor lief.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#38 » 17 jan 2018, 19:57

Na uitgebreid te hebben gereden kan ik maar 1 conclusie trekken;
BP Ultimate 98 maakt geen enkel verschil qua prestaties en het heft niet mijn klachten op die ik met de scooter heb.
Ik heb meerdere korte en lange stukken gereden en de ene keer liep de motor zuiverder dan de andere keer. Maar vooral het koud inhouden en niet reageren is 0% verandering in gekomen. Nu in totaal meer dan 150km getest.

Ik ga dus gewoon weer tanken bij de Tango.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#39 » 17 jan 2018, 22:17

Tja jammer, maar wat nu? :)
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#40 » 17 jan 2018, 22:27

René K schreef:Tja jammer, maar wat nu? :)

Er is voorlopig geen zicht op een oplossing voor mijn probleem.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Youtube Filmtheater”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer