Geen rijbewijs

Gebruikersavatar
Gekke Gerret
Berichten: 62

Re: Geen rijbewijs

Bericht#21 » 28 nov 2016, 11:57

verhoeven schreef:ik vind nederland veelste goed nog voor die gene die zonder rijbewijs rijden.

als het aan mij zou liggen had ik het wel geweten, dan is america een voorbeeld,
ik daar strengere controles op gezet, en niet zomaar een boeten geven, nee die krijgen ze later wel.
maar oppakken laat ze maar een 10 jaar in de gevangenis zitten, maar ook dat had bij mij geen luxe geweest, nee kale vloer, water en droog brood. dan laten ze het wel, en nemen ze de moeite wel om eerst netjes het roze pasje te halen.

ik hou niet van dat soort mensen gewoon, dan denk ik, je heb dat niet voor niks moeten halen,
of het nou een scooter of wat voor voertuig maar is, het is een leuk vervoers middel, maar ook een
moord wapen. eerst bewijzen dat je kan rijden, bij het rdw, en bewijzen dat je de regels weet, en toepast. dan het rijbewijs in ontvangst nemen, dan rijden zo hoort het.

okee ik heb ook een keertje in een auto gereden zonder B rijbewijs, maar dan wel bij een vriend die
Eigen rijschool heeft, en ja die auto had dan ook wel een keurig bordje L op het dak. en dubbelle bediening.

dus kortom deed ik het op legale manier, en al was het een vriend, volgens de wet ben ik opdat moment
gewoon zijn leerling, en is er spraken van begeleid leren rijden in lesauto.

was wel leuk, maar om me B rijbewijs te gaan halen, voorlopig niet, de scooter gaat me hart zat.


Het mag natuurlijk niet maar ik heb zelf ook wel eens aan de mogelijkheid gedacht...
Ik heb vroeger mn motorrijbewijs gehad toen ik militairedienst zat, zelfs beroeps geweest en daarom kon ik hem niet meer meenemen toen ik afzwaaide... Als ik niet had bijgetekend had ik bij alle catogorien een stempel gehad...
Nu wil het feit dat ik zwaar examenvrees heb en ik dus reeds 5x ben gezakt voor het motor bewijs! Auto ook maar dat is in mijn beleving meer een noodzaak om te hebben dus heb daar staatsexamen voor gedaan.
Ik heb zelfs nog wel eens op de motor van mn buurman gereden (welke zelf motoragent is...) sterker nog ik heb zijn motor meerdere malen van het bureau afgehaald en bij hem thuis gestald...
Dus als alleen het feitelijke "papiertje" het opstakel is en het met de vaardigheid wel goed zit... blijft het een dilemma.
Ik ben dan weer zo'n figuur die bij de eerste de beste controle in een fuik rijd en het verhaal verzekering heeft mij tegengehouden... Maar nogmaals, ik snap het in sommige situaties wel.
0 x
Ik rijd voornamelijk woon-werk op mn NewDink. 33 heen 33 terug. Rain and sunshine :thumbsup:

Social Media

   

Terug naar “Youtube Filmtheater”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer