@
stoyanov..
Volgens mij lees je totaal niet wat ik geschreven hebt.. En begin je ineens een heel raar verhaaltje zelf op te stellen.. En dan ook naar een punt waar ik helemaal niet naar toe wil..
scooter forens frans heeft dit trukje inderdaad gedaan om harder te kunnen rijden.. JA dat snap ik ook nog wel... Maar hij heeft dit gedaan om beneden de WOK status te blijven.. Ja dat begrijp ik ook.. Heel duidelijk allemaal..
Wat erop neer komt dat hij dit doet om de laatste mogelijke kilometers eruit te persen.. Heel duidelijk...
Mij ging het erom of dat deze setup combinatie ook werkt op een piaggio new fly...
Met daarbij de hoofd vraag, is die malossi vario perse nodig?? Dit omdat de originele piaggio vario zowel het beste wat te krijgen is voor een 50cc scooter...
Dus kan deze handeling uitgevoerd worden door alleen de Dayco riem te nemen (ja die is er ook voor mijn scooter) En alleen eventueel het rollengewicht aan te passen waar nodig.. (en uiteraard de ring van de vario weg te nemen (anders loopt het nooit zo als bedoeld) en dan kan de boel juist kapot lopen of heel erg hard gaan slijten..
Betreft de laatste zin of het goed is voor het blok ligt eraan wat je laat zitten en wat je eraan veranderd..
Kijk is de scooter geheel ontgrensd dan is dat zeker niet slecht omdat de motor een gehele vrije loop heeft en nergens tegen aan loopt..
Maar is je scooter geheel begrensd en rijd je met overtoeren van een heuvel af (al dan niet met een te arme afstelling ) dan is het inderdaad slecht voor de motor..
Het is pas slecht als de motor op een bepaalde snelheid word begrensd en je dan zelf over dat punt heen wilt gaan met zoveel mogelijke overtoeren...