Waar online onderdelen bestellen?

Gebruikersavatar
Broertie
Berichten: 99

Waar online onderdelen bestellen?

Bericht#1 » 20 nov 2017, 20:36

Goedenavond allen!

Omdat het leven al duur genoeg is en omdat het leuk is om te doen wil ik het onderhoud van mijn Peugje zelf gaan doen. Ik weet wat ik allemaal nodig heb aan onderdelen (snaartje, rollen, luchtfilter, remblokken etc etc) maar waar kan ik ze het beste vandaan halen? De lokale scooterboeren vragen de hoofdprijs voor alleen de onderdelen als ze zelf het onderhoud niet mogen uitvoeren. (Ik ga écht geen €250,= of meer betalen voor een beurtje!) Na wat online speurwerk bij oa Zandri, K-Parts, Easyparts en nog wat vage sites die het vermelden niet waard zijn, neigt mijn keus het meest naar Easyparts. Waarom? Onderbuik, fingerspitzengefuhl, de site ziet er professioneel uit en de juiste onderdelen zijn makkelijk te vinden. (Waarom ze bij Zandri voor een remblokkensetje bijna €40,= vragen tegenover €8,= bij Easyparts is mij een raadsel...)
Mijn vragen aan jullie zijn deze: Hebben jullie ervaringen met Easyparts en wil je die met mij delen? Hebben jullie misschien ook nog andere suggesties om mijn onderdelen vandaan te halen? Wel het liefst alle onderdelen bij 1 webshop, niet elk onderdeel ergens anders vandaan toveren omdat het ergens anders een dubbeltje goedkoper is, daar wordt het onoverzichtelijk van. Hebben jullie nog meer adviezen of dingen om op te letten bij een beurtje? Het gaat om een Peugeot Citystar, een 2-taktmachine dus....

Ik hoor graag van jullie!
Laatst gewijzigd door Broertie op 21 nov 2017, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Met vriendelijke groet,

Broertie

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Waar online onderdelen bestellen?

Bericht#2 » 20 nov 2017, 20:46

Heb ik nog al gezien. Waar bestellen jullie onderdelen?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Waar online onderdelen bestellen?

Bericht#3 » 20 nov 2017, 21:01

Alie express, chinese brommer dus ik bestel het bij de bron ;-) . Je moet het alleen wel op tijd plannen want de reis duurt vaak tussen de week en twee weken. Maar nederlandse shops kunnen er btw ook wat van. Vandaag de schokbrekers in huis gekregen voor Plan B, ziet en voelt zeer degelijk, meervoudig te verstellen en een set van twee schokbrekers inclusief verzenden voor minder dan de prijs van een standaard schokbreker ex verzenden in nl.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Waar online onderdelen bestellen?

Bericht#4 » 20 nov 2017, 21:33

ik bestel bij Easyparts & Zandri. Bij Easyparts kon ik veel onderdelen nog krijgen van een oude 2 takt scooter. Nu rij ik een Sym 4 takt scooter van 2010 en bij mij is het nu zo dat Zandri vaker goedkoper is dan Easyparts. Wel vind ik de website van Easyparts makkelijker. Bij Zandri heb ik nadrukkelijk gevraagd of het onderdeel wel paste voordat ik het bestel ivm er vraag tekens zijn of het juiste model scooter getoond word. Vroeger bestelde ik ook bij Cityparts. Daar ze een filiaal houder hadden in Spijkenisse (afstand 15km) en als ik het daar naar toe liet sturen betaalde ik geen transport kosten. Helaas is dit niet meer zo :neh!:
Laatst gewijzigd door Oldy op 23 nov 2017, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Waar online onderdelen bestellen?

Bericht#5 » 20 nov 2017, 23:07

Ik zou ook bij Easyparts bestellen, kunt op de site ook de tekeningen bekijken zodat jezelf ook de
onderdelen kunt bekijken met het bestelnr.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Waar online onderdelen bestellen?

Bericht#6 » 21 nov 2017, 11:00

Bij Zandri heb ik vorig jaar een achterrekje besteld dat niet paste. Kon het terugsturen of passend maken en heb voor het laatste gekozen. Een beetje zagen en hier en daar ietjes vijlen kreeg ik het met opvulringen passend gemaakt. Achteraf heb ik hun laten weten door tekst en foto's dat de pasvorm van dat rekje te wensen overliet. Hun reactie?

"Fijn dat u het probleem aan ons uitlegt. Het word gemaakt in China, we hebben weinig te zeggen over de productie helaas."

Mijn beoordeling op Kiyoh over hun was een dikke 5, een onvoldoende dus. Een laatste verzoek aan mij was "Onze cijfers lopen tot een 10 zou u de 5 willen aanpassen?"

Heb hun laten weten dat ze ook over mijn beoordeling weinig zeggenschap hebben net als over de produktie in China en dat ze met een 5 blij mochten zijn. Nee, geen Zandri voor mij.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Waar online onderdelen bestellen?

Bericht#7 » 21 nov 2017, 11:24

Probeer Jos Dijkman eens.
Goede webshop.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Waar online onderdelen bestellen?

Bericht#8 » 21 nov 2017, 12:34

Over Kiyoh: Dat bedrijf heb ik zojuist geblokkeerd in mijn inbox. Omdat waar ik woon geen grote ketens ed zitten, bestelde ik afgelopen weken her en der kerstkadootjes voor mijn naasten. Ik vulde al nooit reviews en beoordelingen in, maar kreeg herinneringen dat ik het nog niet gedaan had, terwijl ik me al bij elke webshop die hun diensten afneemt heb afgemeld. Zijn de laatste 3 weken zo'n 15 mailtjes geweest.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Waar online onderdelen bestellen?

Bericht#9 » 21 nov 2017, 13:09

Enkele malen besteld bij Cityparts (https://www.cityparts.nl) en Easyparts (https://www.easyparts.nl)

Beiden kennen een goede levering en bij beiden kunnen ook originele onderdelen worden besteld.
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer