Test Heidenau K66 snowtex.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Test Heidenau K66 snowtex.

Bericht#11 » 11 dec 2017, 22:01

René K schreef:Dweil of zwabber gedrag zegt men, voor al in bochten ik begrijp wat U bedoelt, voorband spanning iets verhogen
misschien 1.9 bar?


Winterbanden hebben inderdaad een compleet ander carcas als een zamer band. (sterker).
Spanning idd naar 1.9 tot 2.2 bar brengen.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Test Heidenau K66 snowtex.

Bericht#12 » 11 dec 2017, 22:37

FTrotsenburg schreef:
René K schreef:Dweil of zwabber gedrag zegt men, voor al in bochten ik begrijp wat U bedoelt, voorband spanning iets verhogen
misschien 1.9 bar?


Ik heb met deze band 1.8 (kymco schrijft 1.75 voor) 1.9 en 2.0 bar geprobeert. Maar het zwabberen blijft. Het kan natuurlijk ook de combinatie van de 2 banden zijn. Niet ieder type band gaat samen met een ander.

Is de band goed gemonteerd? Zit de draairichting misschien verkeerd om?
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Test Heidenau K66 snowtex.

Bericht#13 » 11 dec 2017, 23:13

Meatlove schreef:Is de band goed gemonteerd? Zit de draairichting misschien verkeerd om?


Ja volgens mij wel. Ik heb het bij motoport laten doen, die monteurs krijgen wel wat meer heidenau's door hun handen heen. Natuurlijk kunnen ze alsnog een fout maken.

Volgens mij zit hij goed om maar als ik eraan denk zal ik het morgen even checken.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Test Heidenau K66 snowtex.

Bericht#14 » 11 dec 2017, 23:13

Elyseo General schreef:Winterbanden hebben inderdaad een compleet ander carcas als een zamer band. (sterker).
Spanning idd naar 1.9 tot 2.2 bar brengen.


Dus bij een winterband moet hij juist meer druk hebben. Ik had verwacht minder druk voor meer grip en dat ze steviger waren om zo ook bij minder druk de vorm goed te behouden?
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Test Heidenau K66 snowtex.

Bericht#15 » 11 dec 2017, 23:24

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de City Grip's van mijn scooter. De draairichting voor en achter zit omgewisseld. Heeft iets met de karkasstructuur te maken.
Als je autobanden gewend bent, zou je zeggen dat de voorband verkeerd om zit. Dit is echter niet zo.
Het kan per band verschillen overigens. Je zou inderdaad zeggen dat de professionals het werk juist uitvoeren. Als alles toch klopt is het jammer dat het toch niet lekker rijdt.
1 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Test Heidenau K66 snowtex.

Bericht#16 » 11 dec 2017, 23:39

Meatlove schreef:
FTrotsenburg schreef:
René K schreef:Dweil of zwabber gedrag zegt men, voor al in bochten ik begrijp wat U bedoelt, voorband spanning iets verhogen
misschien 1.9 bar?


Ik heb met deze band 1.8 (kymco schrijft 1.75 voor) 1.9 en 2.0 bar geprobeert. Maar het zwabberen blijft. Het kan natuurlijk ook de combinatie van de 2 banden zijn. Niet ieder type band gaat samen met een ander.

Is de band goed gemonteerd? Zit de draairichting misschien verkeerd om?


Lager, silentblock of een schokbreker gaar? Bout van je subframe niet losgetrild / goed aangedraaid. to name a few.....
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Test Heidenau K66 snowtex.

Bericht#17 » 12 dec 2017, 07:03

Elyseo General schreef:Lager, silentblock of een schokbreker gaar? Bout van je subframe niet losgetrild / goed aangedraaid. to name a few.....


Alles rond het voorwiel zit goed vast. En de rest mag ik hopen van niet na nog niet eens 7k km. Maar ik moet veel kappen er toch vanaf gaan halen van het weekend om het benzinefilter te verwisselen dus zal ik de bouten ook eens nalopen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer