Klein service beurtje

Stephan

Klein service beurtje

Bericht#1 » 18 sep 2012, 11:13

Gisteren even langs onze vrienden van Scootstore gereden. Ik had al een Michelin City Grip Achterband, maar voor had ik nog een Bridgestone ML50 zitten. Hier heb ik zo'n 11.000km mee gereden, dus deze was wel aan vervanging toe. Ik heb er dus een Citygrip op laten zetten. Je merkt absoluut wel verschil in de ML50's en de City Grips. De ML50's reden "rommeliger" beetje hobbelend zeg maar, en de City grip ligt mooi op de weg en rijd voor mijn gevoel wat rustiger.

Dan ook nog even de remmen laten checken, en de rollers. Deze waren nog goed, echter vertoonde de V-Snaar wel barstjes tussen de tandjes en deze heb ik uit voorzorg maar laten vervangen. Er zat net aan 6000km op met deze snaar, dus dat vondt ik redelijk snel. Maar als hij onderweg knapt heb je een groter probleem, en de kosten zijn het ook niet.

Hij is dus helemaal weer klaar voor het tochtje naar Woerden Zaterdag... :mrgreen:

Grt,

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Klein service beurtje

Bericht#2 » 18 sep 2012, 11:14

Jullie kunnen er weer tegen Stephan..
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Klein service beurtje

Bericht#3 » 18 sep 2012, 12:01

11.000 km is toch een aardig prestatie kmters met een bandje. De V-snaar laten vervangen is idd wel erg vroeg maar wijs dat je het gedaan heb.

Veilige kmters toegewenst.....

Mtvrgrt kees
0 x

Flevolander54

Re: Klein service beurtje

Bericht#4 » 18 sep 2012, 12:04

met de michellins ga je echt als een limo over de weg
0 x

Gaaspertje

Re: Klein service beurtje

Bericht#5 » 18 sep 2012, 12:10

Is inderdaad een perfecte band merk zelf nu ook het verschil tussen de banden kenda die er nu opzitten en de michelin die .om de vorige people zaten.
En de snaar erg vlot maar kan gebeuren en goed dat je die hebt laten vernieuwen,je kan er nu weer een tijdje mee voort.
0 x

Stephan

Re: Klein service beurtje

Bericht#6 » 18 sep 2012, 12:24

Dat klopt Wouter, denk dat het met het grove profiel te maken heeft van de ML 50.
De ML50 ligt ook wel goed op de weg, maar hij slijt waar je bij staat (de achterband). Ik reed gemiddeld 4000km met een ML50 achterband, nu heb ik er al 6000 een city grip opzitten en die is nog goed.
0 x

Gebruikersavatar
Danny
STN Tourbuffel
Berichten: 157

Re: Klein service beurtje

Bericht#7 » 18 sep 2012, 12:39

@Stephan,

Hé, daar ben ik afgelopen zaterdag ook geweest voor een service beurt :D . Na 8000 KM was het bij mij ook tijd voor een nieuwe achterband. De voorband was nog OK, maar ik heb besloten gelijk maar voor en achter de City Grip laten monteren. Het verschil is duidelijk te merken.
Tevens zijn bij mij de V-Snaar, de rollen, de vario geleideblokken vervangen tesamen met de gebruikelijke dingen van een service beurt: Luchtfilter, olie enz.

Ook ik ben klaar voor zaterdag a.s.
0 x

Stephan

Re: Klein service beurtje

Bericht#8 » 18 sep 2012, 12:42

Ha die Danny,

Ze hadden het er over dat je geweest was. Na jouw service beurt was hun dag meteen goed en konden ze naar huis hahaha :mrgreen:
Fijn dat alles weer spik en span is.

Kunnen we karren met z'n allen :mrgreen:

Grt

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Klein service beurtje

Bericht#9 » 18 sep 2012, 16:33

Helemaal goed Danny kunnen jullie er ook weer tegen.

@ Stephan, goed dat de scooter weer in orde is aangezien je mij de hele week naar het werk moet brengen.. :mrgreen:
0 x
Verander muren in deuren....

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer