Peugeot Django

Stephan

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#91 » 24 okt 2016, 19:57

A.s. Maandag komt Peugeot de Django weer ophalen :cry:
Dat wordt afkicken! Maar het was een geweldige test tijd, en mijn verslag zal ik komend weekend maken.

Ik kijk nog uit naar de Sym Jet14, maar als deze niet in aanmerking komt om welke reden dan ook, zal ik na dik 15 jaar Kymco, zeker overstappen naar de Peugeot!
1 x

Frank

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#92 » 24 okt 2016, 20:06

Prachtig ding @Stephan !!! Ik ben ook om dus als de Yamaha er uit gaat dan is de kans levensgroot dat er een Peuz komt. Wat stuurde en reed dat lekker! Rijdt als een Rolls Royce. Geweldige kwaliteit. Oke ik vind eigenlijk alle scooters mooi..... Maar dit is wel een hele goede op vele fronten :yeah: ! Ook de verschillende modellen zijn allemaal goed bedacht en uitgevoerd. Wordt nog een lastige keuze. Maar die laat nog even op zich wachten...... Ik moet de 6000 nog aantikken.... december 2015 begonnen op 0.
:thumbsup:
0 x

joopstern

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#93 » 24 okt 2016, 20:10

ben wel benieuwd naar het toerental van de motor
0 x

Stephan

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#94 » 24 okt 2016, 20:27

Ik heb jaren tegen het model "retro" op gekeken, maar zeker als je in de luxe positie bent om een model goed te testen, kun je zomaar tot inkeer komen. NA afgelopen weekend een tour van bijna 200km, met mijn mooie wederhelft achterop gereden te hebben, ben ik (sterker nog zijn WIJ) compleet om.

De Django is niet zomaar een scooter, maar een blok degelijkheid. Ook het feit dat de Django wel gewoon goed optrekt, ook op een heuvel (ook met twee personen). Daarnaast heb ik zeker door dat Kymco zich volledig uit de markt prijst met de huidige tarieven.
0 x

Stephan

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#95 » 24 okt 2016, 20:30

joopstern schreef:ben wel benieuwd naar het toerental van de motor


Nou, denk dat de mede rijders, die het geprobeerd hebben Zaterdag, kunnen bevestigen dat de Django zeer laag in de toeren blijft bij topsnelheid.
1 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#96 » 24 okt 2016, 20:38

Motortje loopt inderdaad verrassend vlot en laag in toeren...
Als ik de kans krijg....zou er best nog eens een Django kunnen komen.
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#97 » 24 okt 2016, 21:20

Misschien interessant Stephan, om bij de importeur het koppel van de Django 50 cc. motor op te vragen.
Want veel kracht bij een laag toerental betekent, dat ze bij Peugeot er in geslaagd zijn om deze bromscooter echt voor twee personen geschikt te maken. En dat vind ik met bij deze kleine cilinderinhoud heel bijzonder.
Het model lijkt me in de 125 cc.versie, voor o.a. woon/werk verkeer met veel 80 km wegen en wat grotere afstanden erg geschikt.
Wacht met plezier je verslag af. :moto2:
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#98 » 24 okt 2016, 21:26

Als gevolg van het lage toerental, wat verbruikt de Django? Ben ik dan ook wel weer erg benieuwd naar.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#99 » 24 okt 2016, 21:28

Ik heb 2x op de snoruitvoering gereden,deze trekt ook zonder een dip naar de begrensde top van 29 km per uur
Wel jammer dat deze dan wel een hoog toerental heeft
Maar het motorblok van de 45 km uitvoering onder mijn Elystar,nou dat lijkt me een mooie combinatie
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Peugeot Django Allure test

Bericht#100 » 24 okt 2016, 21:41

Dan heb je nog een kleine week, maar dat moet genoeg zijn voor een motorswap toch ;-)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Social Media

   

Terug naar “Scooter Nieuwtjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer