ik denk overigens dat anno 2014 het helemaal niet meer zo fijn is om een bedrijf te hebben, zeker niet als je producten levert. Je kan natuurlijk als mens, ja ook de ondernemer is maar een mens, een keer een slechte dag hebben en vervolgens wordt je door het slijk gehaald op social media tegenwoordig. En de onderneming kan geen wederhoor laten horen.
Dit staat even los van het verhaal van Tonny want dat klinkt zeker niet klantvriendelijk, verre van zelfs. Maar het zou wellicht wel zo moeten zijn dat 1 slechte review niet gelijk moet leiden tot een afkeuring van dit bedrijf (misschien is het andere personeel wel super klantvriendelijk in de winkel of de werkplaats. Pas na meerdere slechte reviews kan er structureel iets aan de hand zijn en dan is het interessant om met het bedrijf in gesprek te gaan. Wellicht was het ook interessant om eens na te vragen hoe vaak zij gevallen krijgen waar de mensen het product zelf wel kapot hebben gemaakt en proberen op garantie te verhalen. Ik vrees helaas meer dan ons lief is. Hetzelfde dat nette mensen tegenwoordig massaal de reisverzekeringen oplichten en noem maar op. Helaas gedraagt de klant zich tegenwoordig vaak ook als een zonnekoning.
In het geval van Tonny blij dat de helm wel weer gerepareerd is, zonde van de manier waarop het is gegaan, kan me goed voorstellen dat zoiets je diep raakt en dat je bloed dan gaat koken