even voorstellen: Zip 2000

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
ZIP 2000
Berichten: 28

even voorstellen: Zip 2000

Bericht#1 » 02 jan 2018, 22:40

Hallo, Zip 2000 zal zich even voorstellen:'

Zoals eventueel uit mijn Forum naam is te zien ben ik een Piaggio Zip 2000 rijder.

Ben ooit begonnen op step, driewieler, fiets en heb toen de overstap gemaakt naar gemotoriseerd vervoer, Puch Machi, Honda MTX, diverse motoren, Gilera Runner en heb nu voor mijn dagelijks woon-werkverkeer een Piaggio Zip 2000, 4-takt, snor uitvoering (nieuw gekocht in 2008).

Heb de Zip (snor) destijds gekocht o.a. voor het gemak, is kwa formaat niet groot, staat bij mij vooraan in de garage is opstappen en wegrijden, geen parkeerkosten in de stad, onderhoudsvrijer dan tweetakt, gewoon alleen benzine tanken dus geen tweetakt olie vullen , stink niet zoals een tweetak, enz.

Wat het opstappen en wegrijden betreft, rij wel met een degelijke waterdichte en winddichte motorjas om mezelf tegen de elementen van de natuur en bij een eventuele aanrijding te beschermen.

Monteer voor de wintermaanden om uit de wind te zitten en meer beschermd te zijn voor de neerslag een hoog windscherm, dat ik gedurende de rest van het jaar in de garage heb liggen want ik wil toch het gevoel hebben dat ik scooter rij.

Heb de standaard gemonteerd banden na slijtage, laten vervangen door Heidenau K58 (voor) en K62 (achter). Deze bevallen uitstekend in elk weertype (grof profiel, goede waterafvoer, lange levensduur) en laat ze dan ook gewoon iedere keer vervangen als ze versleten zijn.

Ik heb in de buddy, ander topic, standaard gereedschap setje, regenbroek, handschoenen, muts, handdoek voor zadel af te drogen, plastic draagtas en slot liggen. Op de man / in de motorjas, papieren van de snorscooter, multietool Leatherman, GSM en mijn beurs (ID, cash, pinpas).

Heb inmiddels dus al wat kilometers op deze Zip gemaakt en op de normale slijtage onderdelen na heb ik tot op heden weinig mankementen aan de Zip gehad.

Breng de Zip voor periodiek onderhoud, jaarlijks beurt naar dealer waar ik de scooter ook heb gekocht. Controleer wel zelf regelmatig oiliepeil-verlichting-bandenspanning enz.

Ik ben op dit forum terecht omdat ik aan het kijken ben wat ik eventueel na de Zip, die het nog steeds perfect doet, zou gaan kopen als daily driver.

Ik ben van plan om na de Zip, mocht deze iets overkomen (ongeluk-diefstal) weer een bromscooter te kopen, ondanks de helmplicht. Niet alleen voor de snelheid, Zip rijdt momenteel ook zo snel als een standaard bromscooter, maar denk dat ze in de toekomst eventueel ook voor de snorscooters helmplicht gaan invoeren en dan rij ik toch liever bromscooter dan snorscooter. De keuze was een Sym Symphony ST of een Piaggio Liberty. Vandaar dat ik al geruime tijd op het forum aan het lezen ben en de topics al geruime tijd als gast volg.

Keuze is momenteel Piaggio Liberty geworden.

Kon als gast niet reageren op diverse topics, maar heb me nu maar aangemeld, zodat ik ook kan reageren.
1 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: even voorstellen: Zip 2000

Bericht#2 » 02 jan 2018, 23:15

Welkom hier!

Denk dat je genoeg leesvoer zult vinden hier aangaande de Piaggio (New) Liberty en de SYM ST. Ik heb zelf ook voor dezelfde keuze gestaan welke uiteindeljk de New Liberty is geworden. Na 4000km nog steeds tevreden met deze keuze..!
Gaan vast wel lezen hier wat je definitieve keuze gaat worden..
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: even voorstellen: Zip 2000

Bericht#3 » 02 jan 2018, 23:17

Nou welkom Zip 2000,

Welkom bij deze mooie club en fijn forum...

Wij hebben zelf ook een Piaggio Zip snorscooter gehad, in 2011 nieuw gekocht, die 40 km/uur op zijn teller reed, maar ik denk in het eggie een kilometertje of 30, hooguit 35 km/uur.
Reed erg fijn en zette hem uiteindelijk met enig regelmaat in voor woon-werkverkeer Amersfoort - Zeewolde, dus 60 km per dag, nadat ik dit eerder aflegde per fiets om thuis een auto te kunnen laten staan voor gebruik.
De snelheid vond ik te hoog voor rijden zonder helm en heb na een klein half jaar, inmiddels 2014 en 3600 km op de teller, deze snorscooter ingeruild voor een nieuwe Piaggio Liberty RST.
Na 30.000 km deze ingeruild op huidige New Liberty, eveneens nieuw aangeschaft, en deze heeft inmiddels bijna 20.000 km op de teller staan.

...Maar goed, genoeg over mijzelf en ik kijk uit naar jouw inbreng op dit forum :D

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: even voorstellen: Zip 2000

Bericht#4 » 02 jan 2018, 23:21

Welkom en alvast veel plezier hier
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: even voorstellen: Zip 2000

Bericht#5 » 02 jan 2018, 23:29

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: even voorstellen: Zip 2000

Bericht#6 » 03 jan 2018, 01:12

Welkom bij de club!
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: even voorstellen: Zip 2000

Bericht#7 » 03 jan 2018, 07:23

Van harte welkom bij dit mooie forum.

Gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
ZIP 2000
Berichten: 28

Re: even voorstellen: Zip 2000

Bericht#8 » 03 jan 2018, 21:11

@Scooter Forens Frans
Ik gebruik de scooter ook o.a dagelijks voor woon-werkverkeer, is maar 20 KM, maar als ik dit stukje met de auto moet doen ben ik soms 45 minuten onderweg en per week 75 euro benzine kwijt.

Wat betreft de snelheid, op mijn Zip zit ook een brombobine, niet zo zeer voor sneller te rijden, cruise normaal op de teller rond de 35, maar om af en toe iets meer snelheid te hebben om de wielrenners en e-bikers te lossen die anders zijn aan het slip streamen achter de Zip.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: even voorstellen: Zip 2000

Bericht#9 » 03 jan 2018, 21:20

Welkom hier, enne wat zijn dat voor losers van wielrenners bij jou in de buurt joh, 45/u was voor mij juist de ideale cruise slipstream snelheid op de MTB... ;-)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: even voorstellen: Zip 2000

Bericht#10 » 14 jan 2018, 18:42

:welcome1:
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer