Test Xenon verlichting op je scooter Ja of Nee !!

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Test Xenon verlichting op je scooter Ja of Nee !!

Bericht#41 » 09 jun 2016, 11:41

oo4load schreef:[De situatie is als volgt:
Zowel Xenon als LED lampen hebben geen typegoedkeuring en voldoen niet aan de eisen die je aan verlichting mag stellen.
Bij de H4 Xenon lampen valt het brandpunt 9 van de 10 keer niet op de plek zoals die bij de halogeenlamp was, waardoor het lichtbeeld niet klopt. Bij de zogenaamde bixenon lampen wijken de brandpunten sterk af wat veel rommelig strooilicht oplevert en bij de enkel xenon schijnt dimlicht en grootlicht tegelijk. Je krijgt dus veel licht, maar het schijnt niet de goede kant op.

Bij de LED lampen speelt een vergelijkbaar probleem, een H4 halogeen lamp heeft een gecentraliseerd brandpunt terwijl de LED varianten op allerlei plekken LED emitters hebben. Die passen niet bij de reflector van de lamp en ook hier schijnt het licht dus alle kanten op.

Dus in het kort: Het mag niet van oom agent en het werkt technisch ook niet zoals het hoort. Dat was overigens ook niet de intentie van de fabrikant.

Dat het officieel niet klopt idd. Zeker als het gaat om de xenon type lamp.

Echter de led lamp zoals beschreven zal oom agent echt niet van wakker liggen. Ze zullen je eerder complimenteren van ... meneer u bent goed zichtbaar.

Heb dit al eerder bij een controle een schouderklopje gekregen.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Test Xenon verlichting op je scooter Ja of Nee !!

Bericht#42 » 09 jun 2016, 11:43

Edwin de Eerste schreef:Bij mijn weten in heeft de TSDI een accu met iig een capaciteit van 7 Ah.Ik had zelf een 9 Ah accu erin zitten.Dus dan heeft het wel de vermogen om de xenon te trekken,maarrrrrr.......het laden via lichtspoel zal een stuk minder zijn.

Ik heb een TSDI gehad. Standaard 4 ampère accu met 3 fase generator. Als deze in een gd zou passen ... zou ik het acuut aanpassen.

Mtvrgrt kees
0 x

Edwin de Eerste

Re: Test Xenon verlichting op je scooter Ja of Nee !!

Bericht#43 » 09 jun 2016, 14:16

motormuis schreef:
Edwin de Eerste schreef:Bij mijn weten in heeft de TSDI een accu met iig een capaciteit van 7 Ah.Ik had zelf een 9 Ah accu erin zitten.Dus dan heeft het wel de vermogen om de xenon te trekken,maarrrrrr.......het laden via lichtspoel zal een stuk minder zijn.

Ik heb een TSDI gehad. Standaard 4 ampère accu met 3 fase generator. Als deze in een gd zou passen ... zou ik het acuut aanpassen.

Mtvrgrt kees


Dan vraag ik me af,past de 3 fase generator wel in mijn elystar advantage?

Grtz E1
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Test Xenon verlichting op je scooter Ja of Nee !!

Bericht#44 » 09 jun 2016, 16:44

Geen idee....het zou zomaar eens kunnen.

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “STN Test Corner”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer