Technische gegevens en onderhoud aan mijn Liberty.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Technische gegevens en onderhoud aan mijn Liberty.

Bericht#11 » 06 jun 2014, 11:53

TK E schreef:Succes Jan hoop dat het je gaat lukken......en ja de tijden van vroeger herleven weer dat iedereen echt nog aan de brommers aan het sleutelen was.....zelfs mijn aller éérste was een Vespa Piaggio bromfiets......voor 50 gulden gekocht.....goh wat heb ik lopen sleutelen aan dat ding......uitlaat ontkolen.....achter bij je schuur staan uitlaat effe vol in de benzine......vuurtje erbij......en....wham.........zwarte rookwolken stegen vanachter de schuur omhoog.......(moeder)"wat ben je aan het doen" (ik)"oh eeehhh niks hoor gewoon effe ontkolen" (moeder) oké dan is het goed.......
En de uitlaat is er toch af dus ging je altijd een stukje rijden zonder uitlaat........wat een kabaal.....

TK E

Mooi verhaal Ton en zeer herkenbaar. Mijn eerste brommer was een NSU Quickley en met die oude tweetakt olie was het Ruhrgebied er niks bij. Ben zelfs zo gek geweest hem op benzine te starten en dan een scheutje petroleum in de carburateur! Nou toen was de hele straat blauw van de walm.
Ook kreeg ik dat motortje in zijn achteruit. Voorzichtig aantrappen en proberen een terugslag te krijgen, als dat lukte kon je achteruit rijden en dat was leuk maar LINK!
Vond je het gek als de mensen naar hun voorhoofd wezen. :lol: ;) :lol:
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dick1943t
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 689

Re: Technische gegevens en onderhoud aan mijn Liberty.

Bericht#12 » 06 jun 2014, 13:42

Jan-H schreef:
TK E schreef:Succes Jan hoop dat het je gaat lukken......en ja de tijden van vroeger herleven weer dat iedereen echt nog aan de brommers aan het sleutelen was.....zelfs mijn aller éérste was een Vespa Piaggio bromfiets......voor 50 gulden gekocht.....goh wat heb ik lopen sleutelen aan dat ding......uitlaat ontkolen.....achter bij je schuur staan uitlaat effe vol in de benzine......vuurtje erbij......en....wham.........zwarte rookwolken stegen vanachter de schuur omhoog.......(moeder)"wat ben je aan het doen" (ik)"oh eeehhh niks hoor gewoon effe ontkolen" (moeder) oké dan is het goed.......
En de uitlaat is er toch af dus ging je altijd een stukje rijden zonder uitlaat........wat een kabaal.....

TK E

Mooi verhaal Ton en zeer herkenbaar. Mijn eerste brommer was een NSU Quickley en met die oude tweetakt olie was het Ruhrgebied er niks bij. Ben zelfs zo gek geweest hem op benzine te starten en dan een scheutje petroleum in de carburateur! Nou toen was de hele straat blauw van de walm.
Ook kreeg ik dat motortje in zijn achteruit. Voorzichtig aantrappen en proberen een terugslag te krijgen, als dat lukte kon je achteruit rijden en dat was leuk maar LINK!
Vond je het gek als de mensen naar hun voorhoofd wezen. :lol: ;) :lol:


Jan-H. Ik zal hem laten zien :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Afbeelding


Dit was mijn eerste stokpaardje. NSU Quickly Cavalino
Menig wijkagent de stuipen op het lijf gejaagd :lol: :lol:



Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Technische gegevens en onderhoud aan mijn Liberty.

Bericht#13 » 06 jun 2014, 15:51

Ik hoor het al weer mensen.......de vossen verliezen wel wat van hun haren.....maar oei oei oei wat hadden ze een streken vroegah :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: de bengeltjes :lol: :lol:
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Technische gegevens en onderhoud aan mijn Liberty.

Bericht#14 » 07 jun 2014, 17:11

Ja Tweet, maar we hadden geen computers, en we gingen na het eten gewoon altijd naar buiten met de vrienden en dan werd weleens geëxperimenteerd met de brommers.
Huiswerk maken deed ik 06.00 uur en dan haalde ik net een voldoende, of niet :oops:
Ik had de blauw/grijze maar dan met een zweefzadel, want hij had geen achtervering.
Heb een keer een meisje naar huis gebracht in R'dam-Zuid en dat arme kind was volkomen door elkaar gerammeld. Het is niets geworden tussen ons. :lol:
Zo weer genoeg gepraat over het verleden, leve het heden!
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Technische gegevens en onderhoud aan mijn Liberty.

Bericht#15 » 07 jun 2014, 17:27

TK E schreef:Succes Jan hoop dat het je gaat lukken......en ja de tijden van vroeger herleven weer dat iedereen echt nog aan de brommers aan het sleutelen was.....zelfs mijn aller éérste was een Vespa Piaggio bromfiets......voor 50 gulden gekocht.....goh wat heb ik lopen sleutelen aan dat ding......uitlaat ontkolen.....achter bij je schuur staan uitlaat effe vol in de benzine......vuurtje erbij......en....wham.........zwarte rookwolken stegen vanachter de schuur omhoog.......(moeder)"wat ben je aan het doen" (ik)"oh eeehhh niks hoor gewoon effe ontkolen" (moeder) oké dan is het goed.......
En de uitlaat is er toch af dus ging je altijd een stukje rijden zonder uitlaat........wat een kabaal.....

TK E


Dank voor het opzoeken van de NSU-tjes Tonny.
Nu zou je er best wat voor over hebben om er een in goede staat te hebben.
Die van mij was van 1960!
Was ik net een poosje 16 jaar.
Groet,
jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Werkplaats handboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer