03-11-2013 'spontane' rit op zondag 3 november

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

03-11-2013 'spontane' rit op zondag 3 november

Bericht#1 » 03 nov 2013, 21:19

Zo de 'officiële' tour die ik had bedacht ging niet meer door wegens de steeds slechter wordende weersverwachtingen. Toch was ik al vroeg wakker en voelde me uitgeslapen en energiek. Vanuit mijn bed probeerde ik al te luisteren of het regende buiten. Zowaar was het droog en was de lucht redelijk blauw met wat wolken.

Dus toch maar besloten op pad te gaan met de route zoals ik deze ongeveer had gepland over de zeeuwse eilanden. Routes waren al uitgeprint en ik zou sowieso op de fietsbordjes gaan rijden. Dus even dik inpakken, veel laagjes aan en maar op pad. Om 09.30 uur op de scooter gestapt...klaar voor de tocht! Gekozen voor de integraal help ipv de jethelm. Vind het rijden met een jethelm aangenamer en is ook lichter op de nekspieren maar gedurende de rit was de keuze voor de volle helm maar wat verstandig met de stevige wind.
Afbeelding

Eerste doel: Maasluis voor de overtocht!

Kaartje gekocht
Afbeelding

en opgestapt:
Afbeelding

tijdens de overtocht begon het ineens te hagelen dus ook maar gelijk terwijl ik nog onder een afdak op het veerpondje stond de regenbroek aangetrokken. Achteraf niet eens nodig want binnen 2 minuten was het ook weer over. Maar goed de broek maar aangehouden want het is lekker winddicht......en dat bleek wel nodig ook!

Na de overtocht tussen Briele en Hellevoetsluis doorgereden op zoek naar de volgende oversteek.
Afbeelding

Op een klein dijkje bij Hellevoetsluis, afgezet aan weerszijden met wildroosters, waren een paar schapen aan weerszijden van het fietspad aan het grazen. Ze waren niet schuw en een kwam zelfs even met zijn lippen testen of de voorband en het voorspatbord eetbaar waren.
Afbeelding

over wildroosters gesproken....kwam later nog het onderstaande bord tegen. Blijkbaar zijn er wilde skeeleraars gesignaleerd :lol:
Afbeelding

Op naar stellendam!:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Via Stellendam naar Goedereede en Ouddorp
Afbeelding

Daar kwam ik ook nog dit bord tegen. het is dat je weet waarover het gaat.....maar anders zou je toch sterk denken aan een paar ranzige zeeuwse agrariërs die aan het doe-het-zelven zijn :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

even gestopt in het centrum van ouddorp voor een fotootje
Afbeelding

langs het bekende Port Zeelande
Afbeelding

op naar het volgende schiereiland
Afbeelding

Er was een stevige wind dus er waren veel windsurfers en kitesurfers aanwezig
Afbeelding

Het zo toeristische Renesse was lekker rustig
Afbeelding

en langzaam aan naar het eigenlijke doel van deze tour, Neeltje Jans!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na wederom deze oversteek waarbij de wind dusdanig stevig was dat ik op sommige stukken niet harder kon rijden van 35/40km/u

Na ongeveer 100 km begon ik wat te voelen in het achterwerk....in mijn enthousiasme om te vertrekken helemaal vergeten mijn airhawk kussentje mee te nemen. :( Maar goed moet zeggen dat het dit keer meeviel en ik eigenlijk weinig last had van mijn achterwerk, wel wat meer van mijn rug. Het zou denk ik goed zijn een paar daagjes niet te scooteren....maar goed dat zit er voorlopig niet in.

Koers gezet naar Goes en vervolgens Bergen op Zoom. Dit stuk was niet bepaald fotogeniek, maar wel lekker recht dus het schoot goed op. In Bergen op Zoom nog even langs het adres gegaan van een oud collega om te groeten maar helaas waren die niet thuis voor een spontaan en onaangekondigd bezoekje :lol:

Dus weer koers gezet naar Rotterdam. Vanaf Goes tot net voor Rotterdam waren de fietsbordjes niet bepaald om over naar huis te schrijven. Regenmatig kwam je bij een kruising waarbij niets aangegeven staat maar wel een keuze gemaakt moet worden. Af en toe dus even wat omgereden maar goed door enigszins te navigeren met het ook op de snelweg ging het redelijk. Het fietspad naast de snelweg is niet echt aantrekkelijk maar met 60km/u schiet het wel lekker op richting rotterdam. Vandaar ook dat ik geen foto's meer heb gemaakt.....had het ook wel een beetje gehad en was bezig met productie werk zo snel mogelijk de kilometers afleggen :D

Na lang rijden eindelijk rotterdam centrum in zicht
Afbeelding

Dan weet ik dat het daarna snel gaat en de weg bekend is en dus goed en snel verloopt.

Uiteindelijk net even voor 18.00 uur de scooter weer geparkeerd onder de carpoort. Met 310 kilometer erbij op de teller was het een stevige rit zonder echte pauzes of stops.

Nu op naar de bowling meeting!!! :!: 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: 'spontane' rit op zondag 3 november 2013

Bericht#2 » 03 nov 2013, 21:22

was nog vergeten te melden dat behalve heel even wat hagel tijdens de overtocht naar Maassluis en ook nog wat spettertjes net voor Rotterdam er geen regen is gevallen. Het was zonde dat ze zo'n matige weersverwachting hebben afgegeven want achteraf bleek het toch nog een mooie dag voor een tocht 8-)
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Cobra42
Berichten: 842

Re: 'spontane' rit op zondag 3 november 2013

Bericht#3 » 03 nov 2013, 21:23

Heel mooi verslag Arvid!!
Ik zie veel voor mij bekende plekjes.
Bedankt voor de mooie fotootjes :)
Volgende keer ga ik graag mee...
Laatst gewijzigd door Cobra42 op 03 nov 2013, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes



Stephan

Re: 'spontane' rit op zondag 3 november 2013

Bericht#4 » 03 nov 2013, 21:24

310km.....? Tjemig......
Onze Tourbuffel 2014 is hiermee genomineerd.... :mrgreen:

Wat een mooi verslag en geweldige foto''s Arvid!

Wat een TWEET wel niet aankan.....

Bedankt voor het delen hier.... :D
0 x

TK E

Re: 'spontane' rit op zondag 3 november 2013

Bericht#5 » 03 nov 2013, 21:30

He eehh nee maar tja wat moet ik zeggen....
Aan een kant ben ik blij dat de tocht is afgelast omdat het bij ons om 11:00 uur echt heel hard heeft gespookt.. dit zal wel te maken hebben met de windhoos die in Wijk bij Duurstede is langs geweest.
Ik was zelfs bang dat ik de auto kon afschrijven. wat waren die hagel stenen dik..
maar nu ik jouw verslag lees en zie dat jij redelijk weer heb gehad vind ik het jammer dat ik niet mee ben geweest... ik wil zeker daar een keer rijden....
In ieder geval leuk verslag en ik hoor je later wel weer
Groetjes
0 x

Eric L

Re: 'spontane' rit op zondag 3 november 2013

Bericht#6 » 03 nov 2013, 21:37

Dat is een mooi verslag van een lange tocht. (mooie foto's)
Je hebt geluk gehad met het weer.
Hier heeft het vanaf kwart over twee tot een uur of zeven bijna continue geregend, gehageld en geonweerd.
Soms zit het mee. :D

Groet Eric
Laatst gewijzigd door Eric L op 03 nov 2013, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: 'spontane' rit op zondag 3 november 2013

Bericht#7 » 03 nov 2013, 21:39

Dat is idd een stevig ritje geweest. Mooie foto's en verslag.

Mtvrgrt kees
0 x

Tineke

Re: 'spontane' rit op zondag 3 november 2013

Bericht#8 » 03 nov 2013, 22:12

Leuk verslag van een mooie rit. Gelukkig met redelijk goed weer.
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: 'spontane' rit op zondag 3 november 2013

Bericht#9 » 03 nov 2013, 22:24

Mooi om te lezen dat je er een mooie rit van hebt kunnen maken en het weer je gunstig gezind was.

Gr.Siem
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: 'spontane' rit op zondag 3 november 2013

Bericht#10 » 03 nov 2013, 22:39

Ik moet inderdaad zeggen dat de lucht af en toe wel heel erg dreigend donker was maar gelukkig lijkt het erop dat ik er achteraan gereden heb (volgens mij was het hier aan het regenen voordat ik opstond en is het later landinwaarts getrokken. pffffffffeeeew! :D
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2013”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer