stoyanov schreef:Ehm... ik wil me nergens tegenaan bemoeien, maar een New Fly is (ongeveer) net zo traag als een SYM Orbit 1.
En die zijn niet vlot.
Mijn pogingen om snelheid en pit in dat hok te krijgen zijn allemaal gestrand in mislukkingen.
Ik weet dat er meer eruit te krijgen is door hem goed af te stellen.. Het blijft uiteraard pogingen, maar probeer gewoon het zo goed mogelijk te krijgen. Of beter gezegd, het meeste mogelijke eruit te krijgen..
Over dit, ga er volgende maand wel eens kijken wat ik ermee kan doen.
Alleen aan jou de vraag, waarom loopt een 4t zip dan beter? Er zit hetzelfde blok onder.. Zip het korte carter, new fly het midden maat model carter.. Krukas, cilinder, kop, uitlaat, cdi, zijn ze allemaal 100% gelijk aan elkaar..
Ik kan je hierop vertellen dat de meeste mensen dan de vario rollen hebben veranderd.. Met de laatst gekochte nieuwe cdi heb ik niets gemerkt dat dit niet mogelijk kan zijn...Vanuit 0 tot 30 trok die heel veel beter op.. Dus trekveren waren al de goede, en de drukveer trouwens ook. Probleem is dat de motor gewoon niet goed op toeren kan komen.. Dus volgende maand ga ik diverse gewichtjes testen totdat ik achter kom welke het beste reageren en de toerenverloop een heel stuk verbeteren..
Ik ga er verder niet nog 2 of 3 vensters vol schrijven over dit.. Dus over een maand hoor je hier meer over of het gelukt is of niet.