Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#141 » 19 feb 2018, 15:09

Op zich geen gek idee van die zuigerveren.
Aangezien de motor uit elkaar is geweest, zitten de openingen van de zuigerveren weel versprongen gemonteerd? Dus niet allemaal onder elkaar.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#142 » 19 feb 2018, 17:53

Meatlove schreef:Op zich geen gek idee van die zuigerveren.
Aangezien de motor uit elkaar is geweest, zitten de openingen van de zuigerveren weel versprongen gemonteerd? Dus niet allemaal onder elkaar.



Is een tweetakt.
Die hebben slotjes voor de zuigerveren; als ik me niet vergis.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#143 » 19 feb 2018, 20:19

Atentie atentie ((( de Army Area 51 doet het. Geen valse lucht was het probleem maar de gasschuif van de carburateur zat niet goed. Hij zat veel te hoog en hierdoor kreeg hij veel lucht en maakte heel veel toeren. Wat ben ik blij dat hij nu goed stationair loopt joh. Zo veel geprobeerd afgelopen weken. Twee maal het motorblok er onderuit gehad en dit heeft heel wat uurtjes gekost. Ik was net van plan om het motorblok weer te demonteren en het blok weer te splitsen. Gelukkig even een andere carburateur vergeleken en ik zag dat de gasschuiaf erg hoog zat. Na montage van een oudere originele carburateur en alles weer monteren starte hij. Na wat afstellen loopt hij nu ook mooi stationair. Hehe gelukkig is het probleem verholpen en ik ben weer een stuk wijzer geworden. Nu kan het echte leuke werk gaan beginnen zodat het monster een gezicht krijgt.
5 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#144 » 19 feb 2018, 21:06

Wat zul jij opgelucht zijn! Gefeliciteerd!
:thumbsup: :worshippy: :cheers: :feestje: :rock!: :saufen: :slurp: :drinks: ::-

De aanhouder wint!
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#145 » 19 feb 2018, 21:07

Lekker hoor,soms kan het gewoon een simpel dingetje zijn, maar ingewikkeld lijken. Maar mooi dat ie nu goed loopt. Btw het gezicht van het monster kennen we al, ik ben meer benieuwd naar het monster in het geheel ;-)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#146 » 19 feb 2018, 21:24

roadkill schreef:Lekker hoor,soms kan het gewoon een simpel dingetje zijn, maar ingewikkeld lijken. Maar mooi dat ie nu goed loopt. Btw het gezicht van het monster kennen we al, ik ben meer benieuwd naar het monster in het geheel ;-)


Ik hou je op de hoogte met info en foto's. Ik ga je al verklappen dat dit een heel speciaal exemplaar gaat worden :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#147 » 19 feb 2018, 21:25

Oeh me like!
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#148 » 21 feb 2018, 21:45

Nu de motor goed loopt maar begonnen met het opbouwen van de Area 51. Koelvloeistof slangen en reservoir aangesloten. De olie slang en reservoir zitten vast. Helm bak en het electrisch gedeelte met accu zitten vast en op zijn plek. De Area start nu heel erg soepel met de elektrische start. De verlichting voorzijde was nog even een dingetje maar hij brand goed met twee 25 watt halogeenlampen. Ook het rijd hij erg goed. Hij trekt goed op en in een keer door naar de top met een mooi zwaar geluid. Alleen vind ik het sturen iets zwaar gaan. Misschien omdat het een nieuwe grove voorband is. Misschien iemand ervaring met stuur gedrag na nieuwe voorband montage. :bsmile: hier nog een foto van de voorzijde met de verlichting
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#149 » 21 feb 2018, 22:27

Ik wil de rest zien die voorkant ken ik nu wel!!!!!!! ;-)
Maarre kan je er geen knappe ledlampen voor vinden, want ik heb een beetje het idee dat dit net zoveel licht geeft als een oude aerox, bar weinig dus...( Dat is wel een verschil tussen oude en nieuwe scooters, de verlichting)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Project 2017/2018 The Aprilia Area 51

Bericht#150 » 21 feb 2018, 22:32

roadkill schreef:Ik wil de rest zien die voorkant ken ik nu wel!!!!!!! ;-)
Maarre kan je er geen knappe ledlampen voor vinden, want ik heb een beetje het idee dat dit net zoveel licht geeft als een oude aerox, bar weinig dus...( Dat is wel een verschil tussen oude en nieuwe scooters, de verlichting)


Hoe werkt het dan met led. Moet er een heel nieuw systeem in of alleen een led lampje. De foto's van de zijn en achterkant komen nog. Hij is nog kaal :yahoo:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer