Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#31 » 08 dec 2017, 23:57

Je bedoelt alles op 1 spoel,..... kan maar dan heb je 1 spoel (systeem) die dubbel belast gaat zijn en 1 die helemaal niet gebruikt wordt.
0 x

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#32 » 23 dec 2017, 22:07

Inmiddels ben ik een kilometer of 500 verder, en wat is dit toch een heerlijke scooter om op te rijden zeg! Qua zitpositie en rijden bevalt deze mij meer dan goed! Het verbruik is ook aanzienlijk minder dan bij mijn vorige scooters.

Daar kon ik met ca €10 130km rijden, waar de Citystar met €12 toch gauw de 240km haalt. Voor €2 verschil toch een behoorlijk stuk meer rijden.

Alleen heb ik sinds gister, en ik weet niet of meerdere Citystar rijders dit ervaren hebben, dat mijn temperatuur meter op mijn teller hele rare getallen gaat aangeven rond deze tijd van het jaar.

Zo had ik net 50graden erop staan, dat lijkt mij iets te veel van het goede. Weet iemand waar deze sensor zit die dit meet? En wat de eventuele oplossing kan zijn?

Ook ervaar ik met inveren een soort ''knak'' bij het voorspatbord. Ik heb ook nog niet kunnen achterhalen waar dit in zit.

Zijn dit bekende Citystar kwaaltjes? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :thumbsup:
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#33 » 23 dec 2017, 22:38

bij die van mij klappert er aan de voorkant wat weet alleen niet wat dat is ,alle kappen zitten goed vast heb nu leds in de lampen . licht opbrengst in de koplamp is 100 keer niks dus daar moet maar weer gewoon in denk . ik ben er wel klaar mee eig
elijk voor de rest het rijdt en stuurt hij lekker gr Henk
0 x

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#34 » 23 dec 2017, 23:46

Ik heb nu wat verschillende soorten led's in bestelling staan. Deze ga ik om de beurt proberen om te kijken welke het beste licht opbrengst en lichtverdeling heeft.

Heb je ook last gehad van de temperatuur meter op de City? Ik snap daar namelijk helemaal niks van.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#35 » 24 dec 2017, 00:04

nee nog niet maar moet zeggen let er ook niet echt op . zou je me op de hoogte willen houden wat de goede leds zijn gr Henk :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#36 » 24 dec 2017, 00:10

HJ T schreef:bij die van mij klappert er aan de voorkant wat weet alleen niet wat dat is ,alle kappen zitten goed vast heb nu leds in de lampen . licht opbrengst in de koplamp is 100 keer niks dus daar moet maar weer gewoon in denk . ik ben er wel klaar mee eig
elijk voor de rest het rijdt en stuurt hij lekker gr Henk


Groot en dimlicht bij peug scoots is wisselstroom.
Lampen led kunnen vaak op wissel en gelijk,..... ja klopt helemaal.
Wat de mensen meestal niet weten is dat op wisselstroom automotive led.lampen maar op 50% draaien.
Fijn he,.. die handelsgeest van bepaalde aziaten. hehehe
Vraag: Is this original?
Antwoord: Yes original reproduction.

Was zelf van plan het wisselstroomcircuit om te zetten naar gelijkstroom dmv een tweede spanningsregelaar, Heb het helemaal doorgelopen. En er is nog 1 probleem waar ik nog niet uit ben. Dat is het dashboard,... daar zit ook wisselspanning op de achtergrond verlichting. als ik die verlichting omzet,.... ben ik bang voor de gedeelde massa en dat ik kortsluiting maak. Instrumenten en indicatorlichtjes hebben wel gelijkstroom en ook weer een gedeelde massa.
Verder ben ik er ook achter dat er 1 voedingsdraad is voor verlichting en als hij uit is,... is hij niet uit maar geschakeld over een weerstand. Keramisch weerstandje.

Wellicht 2 wisselstroom relais (conrad ofzo). Die aangesloten aan de bedrading van de oude verlichting groot en dim. en doorvoer vanaf accu of goede 12v bron. En wel hopen dat bij stationair.....terugval van voltage.... de relais aan blijft. Is proberen.

to be continued
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#37 » 24 dec 2017, 11:10

Gewoon constante plus van de accu trekken, geschakeld dmv relais die aangestuurd word door het contact en leds werken prima. Makkelijkst is ff kijken of er een voeding staat op de lichtschakelaar, en die dan te vervangen door de plus die je vanaf de accu trekt.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#38 » 24 dec 2017, 11:47

Hoi
De knak waar jij het over hebt kan soms de bedrading of kabels zijn die voorin met tyre raps vast zitten soms net op de verkeerde plek effe nalopen
Mijn dashboard heeft het probleem gehad viel zo maar uit tijdens he rijden konden het probleem nergens vind bleek dat de aansluiting bij de accu was losgetrild
Mooi dat hij zo goed bevalt
heb met mijne inmiddels ruim 6 duizend gereden in 2 jaar tijd nooit problemen gehad
Wel komen er geen city grips meer op
Groet martin
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#39 » 24 dec 2017, 13:09

Bij mijn Elystar schuurde de voorremslang tegen de binnenkant van de voorkuip aan en zat al op het witte kunststof,
zwarte lak weggesleten. Had ik toendertijd met een tyrerip vastgezet zodat het schuren en geluid weg was.
Heb net nog gekeken of het de remslang was of de tellerkabel maar het was de remslang.
Zie net óók dat de buitenkabel gescheurd is ter hoogte waar die in een rubber vast zit aan de vaste kant van de schokbreker
boven het spatbord. :oops:
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#40 » 24 dec 2017, 13:49

peter stupers schreef:Bij mijn Elystar schuurde de voorremslang tegen de binnenkant van de voorkuip aan en zat al op het witte kunststof,
zwarte lak weggesleten. Had ik toendertijd met een tyrerip vastgezet zodat het schuren en geluid weg was.
Heb net nog gekeken of het de remslang was of de tellerkabel maar het was de remslang.
Zie net óók dat de buitenkabel gescheurd is ter hoogte waar die in een rubber vast zit aan de vaste kant van de schokbreker
boven het spatbord. :oops:


De voorrem en km kabel vastmaken in de plaat direct op de kroon van de vork. Die plaat zit ondersteboven gemonteerd en heeft doorvoer voor de kabels de precies passen.
Ze komen hier wel eens spontaan uit of bij wisselen winterbanden vergeet men (ook ik een keer) de kabels terug te plaatsen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer