Hoi weslyh,
Hier even het schema dat ik gebruik.
Kleuren kloppen met de draden mega handig......
Na maanden doorpuzzelen ben ik er nog steeds niet uit. Hieronder het struikelblok.
Verlichting bij 2t peug scoots is altijd wisselstroom. waarbij de massa gedeeld is met het gelijkstroom circuit.
Verlichtings circuit. gele draad. is altijd aan. 1 als je lamp aan staat. 2 als je lamp uitgeschakeld is, hij schakeld hem dan over een keramische weerstand. De roze. De groene is voor de choke dia staat ook op het wissel circuit.
OK
Roze weerstand eruit. en gele draad met 12v gelijkstroom voorzien.
Dan kan je alle schakelaars en draden functioneel behouden.
Ik zat zelf te denken aan een 2e spanningsregelaar, waarvan ik alleen het gelijkstroomgedeelte gebruik.
1 Groen massa/frame
2 Geel wisselstroom stabilisatie in en uit. (omdat het wisselstroom blijft heeft de regelaar maar 1 in en uitgang nodig)
3 Wit wisselstroom in.
4 Rood gelijkstroom uit.
Deze aansluiten als volgt, 1 op frame, 2 niets mee doen) 3 nu voeden met licht spoel geel op de witte van regelaar. 4 is nu je 2e 12v uitgang.
In het stekkertje vanaf de onsteking zitten 2 gele draden samengeklemd, deze 2 gele draden (1 vanaf de onstekeking, 1 naar je lichtschakelaar aan stuur. moet je nu scheiden en door de 2e spannings regelaar voeren zoals boven beschreven.
Nu heb je 12v gelijkstroom,........... maar ik liep vast op 2 dingen.
E-Choke doet het niet meer, ik heb handchoke (beter) maar anders China GY6 choke nemen die zijn gelijkstroom.
oplosbaar dus.
Maar nu! achtergrond Verlichting in het dashboard, Ik weet niet wat er gaat gebeuren.
Daar er 1 massa wordt gebruikt voor de controle lampjes en de achtergrond verlichting.
50/50 gevalletje. Rechts boven in de foto, achterlamp wissel en rem gelijkstroom. Hier ook een gedeeld circuit, en elke keer als ik gedeelde massa tegenkom,.... dan ook een weerstandje. deze is op de massa en 75Ohm.
Dus er moet er ook 1 zitten in het dashboard waar de massa ook gedeeld is.
Ik denk dat deze weerstanden eruit moeten,... zeker weten doe ik het nog niet.
Ik heb zelfs een oude vivacity draadboom (zelfde) liggen om het een en ander door te meten en uit te zoeken wat naar waar gaat. Handig moet ik zeggen,.... hehehe
Let op, Elektra en aanpassingen hebben velen al tot wanhoop gedreven. heb je er geen ervaring mee.
Begin er dan niet aan zonder een degelijkplan en elektrisch schema.
Het heeft mij meer als 10 jaar gekost het gehele systeem met zijn problemen vd elyseo door te krijgen.
Mijn elyseo100 is omgebouwd met ontsteking die op de oude 5pin honda kymco peug cdiTjes werkt.
Zo is het elektrisch schema nu gelijk aan viva, trekker, speedfight alle versies zonder startonderbreker.
Nu heb ik een schema dat 100% klopt met mijn bedrading.