Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#41 » 26 dec 2017, 02:29

Bedankt voor de reactie's!

Henk; Wanneer ik de lampen getest heb, en als er een goede tussen zit. Zal ik je op de hoogte brengen!

Wat betreft de ''knak''. Ik had al even snel gekeken, maar ik kon zo snel niks bijzonders vinden. Bedankt voor de tip, ik zal van de week kijken of dit de oorzaak is.

Vorige week met het koude weer trouwens mijn handvat verwarming binnen gekregen, en gelijk gemonteerd. En ik moet toch toegeven, dat dit echt heerlijk is :worshippy: Dat had ik jaren eerder moeten doen zeg.
2 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#42 » 26 dec 2017, 02:58

Weslyh schreef:Vorige week met het koude weer trouwens mijn handvat verwarming binnen gekregen, en gelijk gemonteerd. En ik moet toch toegeven, dat dit echt heerlijk is :worshippy: Dat had ik jaren eerder moeten doen zeg.


Ach Wesly, je bent nog maar 27 en in goede gezondheid zul je nog jaren kunnen rijden met verwarmde handvaten...

Je haalt dan vanzelf die "verloren" jaren wel weer in :D
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#43 » 29 dec 2017, 20:32

Dat inhalen komt zeker goed, maar het had me anders wel jaren lang koude handen gescheeld.

Weet iemand toevallig of er een buiten temperatuur sensor in de City zit? Zo ja, waar?
En ik ben op zoek naar een compleet draadschema voor de City, alleen deze kan ik nergens vinden. Misschien dat iemand me van hier iets verder kan helpen toevallig.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#44 » 30 dec 2017, 16:45

Weslyh schreef:Dat inhalen komt zeker goed, maar het had me anders wel jaren lang koude handen gescheeld.

Weet iemand toevallig of er een buiten temperatuur sensor in de City zit? Zo ja, waar?
En ik ben op zoek naar een compleet draadschema voor de City, alleen deze kan ik nergens vinden. Misschien dat iemand me van hier iets verder kan helpen toevallig.


Van de citystar kon ik er geen vinden,... wellicht is het een gedeelde met een ander model. Vergelijken van de draden bij ontsteking en cdi ,... en je weet het.
Voorbeeld,... elyseo50/100 na immobiliser is gewoon de draadboom van een speedfight.
Hier een aantal............

http://www.scootcustom.com/schemas-elec ... -50cc.html
0 x

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#45 » 01 jan 2018, 18:39

Ik kan er ook geen een vinden. En ik moet toegeven, dat er zowiezo weinig informatie te vinden is over een Citystar.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#46 » 05 jan 2018, 00:16

Hoi weslyh,
Hier even het schema dat ik gebruik.
Kleuren kloppen met de draden mega handig......

Na maanden doorpuzzelen ben ik er nog steeds niet uit. Hieronder het struikelblok.

Verlichting bij 2t peug scoots is altijd wisselstroom. waarbij de massa gedeeld is met het gelijkstroom circuit.
Verlichtings circuit. gele draad. is altijd aan. 1 als je lamp aan staat. 2 als je lamp uitgeschakeld is, hij schakeld hem dan over een keramische weerstand. De roze. De groene is voor de choke dia staat ook op het wissel circuit.
OK
Roze weerstand eruit. en gele draad met 12v gelijkstroom voorzien.
Dan kan je alle schakelaars en draden functioneel behouden.

Ik zat zelf te denken aan een 2e spanningsregelaar, waarvan ik alleen het gelijkstroomgedeelte gebruik.
1 Groen massa/frame
2 Geel wisselstroom stabilisatie in en uit. (omdat het wisselstroom blijft heeft de regelaar maar 1 in en uitgang nodig)
3 Wit wisselstroom in.
4 Rood gelijkstroom uit.

Deze aansluiten als volgt, 1 op frame, 2 niets mee doen) 3 nu voeden met licht spoel geel op de witte van regelaar. 4 is nu je 2e 12v uitgang.

In het stekkertje vanaf de onsteking zitten 2 gele draden samengeklemd, deze 2 gele draden (1 vanaf de onstekeking, 1 naar je lichtschakelaar aan stuur. moet je nu scheiden en door de 2e spannings regelaar voeren zoals boven beschreven.

Nu heb je 12v gelijkstroom,........... maar ik liep vast op 2 dingen.
E-Choke doet het niet meer, ik heb handchoke (beter) maar anders China GY6 choke nemen die zijn gelijkstroom.
oplosbaar dus.

Maar nu! achtergrond Verlichting in het dashboard, Ik weet niet wat er gaat gebeuren.
Daar er 1 massa wordt gebruikt voor de controle lampjes en de achtergrond verlichting.
50/50 gevalletje. Rechts boven in de foto, achterlamp wissel en rem gelijkstroom. Hier ook een gedeeld circuit, en elke keer als ik gedeelde massa tegenkom,.... dan ook een weerstandje. deze is op de massa en 75Ohm.
Dus er moet er ook 1 zitten in het dashboard waar de massa ook gedeeld is.
Ik denk dat deze weerstanden eruit moeten,... zeker weten doe ik het nog niet.

Ik heb zelfs een oude vivacity draadboom (zelfde) liggen om het een en ander door te meten en uit te zoeken wat naar waar gaat. Handig moet ik zeggen,.... hehehe

Let op, Elektra en aanpassingen hebben velen al tot wanhoop gedreven. heb je er geen ervaring mee.
Begin er dan niet aan zonder een degelijkplan en elektrisch schema.
Het heeft mij meer als 10 jaar gekost het gehele systeem met zijn problemen vd elyseo door te krijgen.

Mijn elyseo100 is omgebouwd met ontsteking die op de oude 5pin honda kymco peug cdiTjes werkt.
Zo is het elektrisch schema nu gelijk aan viva, trekker, speedfight alle versies zonder startonderbreker.
Nu heb ik een schema dat 100% klopt met mijn bedrading.


Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#47 » 09 jan 2018, 19:38

Het aparte vind ik dus, dat wanneer ik een extra stroomverbruiker inschakel, de lamp niet meer knippert.
Ik reed gister en vandaag met mijn handvatverwarming aan, en mijn led verlichting werkt perfect.

Tijdens het rijden de handvatverwarming uitgezet, en na ca. 1 min begon die weer rustig door te knipperen.

Dan vraag ik me af, waarom werkt het dan wel goed met een extra stroomverbruiker?
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#48 » 09 jan 2018, 22:20

Weslyh schreef:Het aparte vind ik dus, dat wanneer ik een extra stroomverbruiker inschakel, de lamp niet meer knippert.
Ik reed gister en vandaag met mijn handvatverwarming aan, en mijn led verlichting werkt perfect.

Tijdens het rijden de handvatverwarming uitgezet, en na ca. 1 min begon die weer rustig door te knipperen.

Dan vraag ik me af, waarom werkt het dan wel goed met een extra stroomverbruiker?


Omdat je een (bijna geen stroom verbruikende) led, op een gedeeld systeem zet. Dat is wissel en gelijkstroom met een gedeelde massa.
Niewe scoots hebben vaak volledig gelijkstroom en kunnen dit wel. Zie de draden van je stator en spanningsregelaar.

Leds met een driver (regelkastje) kan je proberen, of een condensator.
Zelf helaas nog geen ervaringen mee,... met verlichting.
Wel al een Ultracapacitator bank gebouwd (gebruik hem als starthulp als ik mensen uit de straat opweg moet helpen).
0 x

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#49 » 14 jan 2018, 16:23

Voorlopig is het probleem even ''verholpen'' aangezien ik toch met het koude weer mijn handvatverwarming aan heb staan.

Dat filmpje dat ik je laatst toegestuurd had, waarbij ze een direct verbinding maken op een Piaggio. Dit moet dan bij een Peugeot ook zonder moeite gerealiseerd kunnen worden lijkt mij? Zonder alles om te bouwen naar gelijkstroom oid.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Nieuwe kilometervreter: Peugeot Citystar

Bericht#50 » 19 mar 2018, 21:18

Tijd geleden dat ik wat geupdate heb, inmiddels is er niet heel veel veranderd aan de citystar. De grootste verandering is de kilometerstand om het even zo te zeggen.

Tijdje terug welbekende US lights ingebouwd in de knippers:

Afbeelding

En van de week toch maar even een zijstandaard besteld. Toch wel makkelijk om te hebben:

Afbeelding

Afbeelding


Nu even een vraag onder de citystar rijders onder ons,

Ik ben op zoek naar een origineel zwarte kleine kuipruitje. Heeft iemand deze nog over? Ik hoor het graag! :thumbsup:
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer