motor beurs van daag

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: motor beurs van daag

Bericht#31 » 24 feb 2018, 00:36

Hé Gerard,

Ik zie een vorm van plagiaat op deze foto:
Bij Indian hebben ze jouw beugel "gejat" voor hun motorfietsen :D

Afbeelding

...of heb je een goeie deal weten te maken?
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: motor beurs van daag

Bericht#32 » 24 feb 2018, 14:15

Ik was, zoals eerder geschreven, ook op de beurs vandaag...

Heb daar bij de stand van SYM Tineke van de Vrije Vogels, maar eerder lid van de STN, gesproken.
De standhouder van Meteo was vol lof over De Symphony ST "er waren in het begin wel wat problemen met de geregelde carburateur, maar dat is inmiddels allemaal opgelost!", "de 50cc versie van de Jet14 zal pas in 2018 op de markt verschijnen, wat vanaf volgende week het geval zal zijn!" en "de motor + geregelde carburateur komt ook onder de Jet14 te hangen!"... Ik heb mij dit keer er maar geen commentaar op geleverd, anders dan dat ik het maar onzin vond en een ongelukkige keus en aspirant kopers al meer dan een jaar aan het lijntje worden gehouden.

De twee exemplaren, rood en wit, waren beiden 125cc... Dom, dommer, domst!

Ik kon het toch even niet laten om mij op deze scooter te laten fotograferen en meet 1m86...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: motor beurs van daag

Bericht#33 » 24 feb 2018, 14:26

Scooter Forens Frans schreef:De standhouder van Meteo was vol lof over De Symphony ST "er waren in het begin wel wat problemen met de geregelde carburateur, maar dat is inmiddels allemaal opgelost!", "de 50cc versie van de Jet14 zal pas in 2018 op de markt verschijnen, wat vanaf volgende week het geval zal zijn!" en "de motor + geregelde carburateur komt ook onder de Jet14 te hangen!"...

Mijn scooter is het levende bewijs dat Moteo het nog niet helemaal onder de knie heeft. In behandeling ja, maar opgelost nee.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: motor beurs van daag

Bericht#34 » 24 feb 2018, 14:30

Kijk je nou echt zo sip omdat Pinoccio qua design niet zo'n modern gestylde scooter kan leveren ,en maar terug blijft vallen op retro ( wat zoooo 2008 is) :verstop: :lol2:
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: motor beurs van daag

Bericht#35 » 24 feb 2018, 15:02

En dat zegt dan een Caféracer à la 1973...
:lol2:

En in een andere topic over de Jet14 schrijf je het volgende
Sterker imho is dit juist een van de mooiste zo niet de mooiste scooter die momenteel verkrijgbaar is. Maar ik hou ook wel van die "stealth" vormen, daarom zou ik hem dus wel in een donkere matte kleur nemen

De "Stealth bomber" maakte zij eerste vlucht in 1989...
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/B-2_Spirit

Dat treurige gezicht is te verklaren door hetgeen ons deze week is overkomen en ik ben al weken bezig een koopwoning van onze dochter en vriend aan het stucen, van die ongebluste kalk knapt je hoofdhuid ook niet op ;)

Maar zojuist, aansluitend aan de beurs, naar de kapper geweest en het schaap is weer geschoren

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Scooter Forens Frans op 24 feb 2018, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: motor beurs van daag

Bericht#36 » 24 feb 2018, 15:38

Afgelopen dinsdag ben ik gebeld door mijn dealer, met de boodschap dat hij de Yet 14 binnen had.
Ik ben de volgende dag meteen gaan kijken.

Hij had een zwarte en een rode staan, beiden natuurlijk 50 CC.
Ik had me eens in het recente verleden uitgelaten dat ik interesse had in deze scooter.

Maar nu ik de tijd had om te kijken en te zitten, viel het me toch tegen.
Natuurijk maar een achterschokbreker, en toch kleiner als ik had gehoopt.

Nee, voorlopig maar lekker op mijn New Dink blijven rijden.

Ook al, omdat mijn dealer nog niet weet hoe de snelheid op een aanvaardbaar niveau te brengen is, en het motortje probleemloos blijft lopen.
Ik word nog een keer gebeld als hij hem helemaal rijklaar heeft gemaakt, om eens een flinke proefrit te maken.

Gr, Henk
Laatst gewijzigd door henkhouet op 25 feb 2018, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: motor beurs van daag

Bericht#37 » 24 feb 2018, 16:07

Net onderweg terug, genoeg kunnen zien. Nog even op wat motoren kunnen proefzitten en ik moet zeggen dat Mash ook een paar leuke 50 en 125cc motoren maakt... hun Caferacer 125 lijkt verdacht veel op de 125cc van Hanway, maar dan als een "Luxury" met omgekeerde vork en clip-ons. Zou gaaf zijn als die ook in 50cc naar ons land komt.

Misschien zien we volgend jaar wel een importeur van Hanway op de beurs?
0 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: motor beurs van daag

Bericht#38 » 24 feb 2018, 17:57

henkhouet schreef:Agtelopen dinsdag ben ik gebeld door mijn dealer, met de boodschap dat hij de Yet 14 binnen had.
Ik ben de volgende dag meteen gaan kijken.

Hij had een zwarte en een rode staan, beiden natuurlijk 50 CC.
Ik had me eens in het recente verleden uitgelaten dat ik interesse had in deze scooter.

Maar nu ik de tijd had om te kijken en te zitten, viel het me toch tegen.
Natuurijk maar een achterschokbreker, en toch kleiner als ik had gehoopt.

Nee, voorlopig maar lekker op mijn New Dink blijven rijden.

Ook al, omdat mijn dealer nog niet weet hoe de snelheid op een aanvaardbaar niveau tebrengen is, en het motertje probleemloos blijft lopen.
Ik word nog een keer gebeld als hij hem helemaal rijklaar heeft gemaakt, om eens een flinke proefrit te maken.

Gr, Henk


De snelheid naar een aanvaardbaar niveau brengen is simpel voor een dealer. Iets zwaardere rollen erin en de varioring wijzigen naar een 2mm ring. Dan zal ie ongeveer 52 echte kilometers rijden.
0 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: motor beurs van daag

Bericht#39 » 24 feb 2018, 18:54

Ecstechneut schreef:
henkhouet schreef:Agtelopen dinsdag ben ik gebeld door mijn dealer, met de boodschap dat hij de Yet 14 binnen had.
Ik ben de volgende dag meteen gaan kijken.

Hij had een zwarte en een rode staan, beiden natuurlijk 50 CC.
Ik had me eens in het recente verleden uitgelaten dat ik interesse had in deze scooter.

Maar nu ik de tijd had om te kijken en te zitten, viel het me toch tegen.
Natuurijk maar een achterschokbreker, en toch kleiner als ik had gehoopt.

Nee, voorlopig maar lekker op mijn New Dink blijven rijden.

Ook al, omdat mijn dealer nog niet weet hoe de snelheid op een aanvaardbaar niveau tebrengen is, en het motertje probleemloos blijft lopen.
Ik word nog een keer gebeld als hij hem helemaal rijklaar heeft gemaakt, om eens een flinke proefrit te maken.

Gr, Henk


De snelheid naar een aanvaardbaar niveau brengen is simpel voor een dealer. Iets zwaardere rollen erin en de varioring wijzigen naar een 2mm ring. Dan zal ie ongeveer 52 echte kilometers rijden.


2mm??
Komen de pouliehelften dan zo dicht bij elkaar?
Ik heb een 2mm ring geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. pas bij 3,5mm merkte ik het.
Weliswaar andere scooter, maar het principe is hetzelfde.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: motor beurs van daag

Bericht#40 » 24 feb 2018, 19:02

Ecstechneut schreef:De snelheid naar een aanvaardbaar niveau brengen is simpel voor een dealer. Iets zwaardere rollen erin en de varioring wijzigen naar een 2mm ring. Dan zal ie ongeveer 52 echte kilometers rijden.

Sterker nog. Dat is precies wat ik ook zelf gedaan heb, thuis in de schuur. De mijne doet 56 op de GPS. Ik weet nog niet of ik misschien naar een 2,8 ring ga...
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer