Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1321 » 23 feb 2018, 23:11

bertocello schreef:Probleem opgelost. Er scheelde niks aan mijn brommer, wel aan de multimeter. Hetzelfde had ik met deze meter nog eens voor gehad, een paar jaar geleden. Mijn broer die beter thuis is in dit soort dingen reageerde al onmiddelijk toen ik het hem vertelde "je bent toch niet weer met die rommel aan de slag geweest?" wel hoor :oops: ! maar vanaf vandaag niet meer want hij ligt in de afvalcontainer.
Mijn boordspanning gaat dus van 13 ,1 tot 14,1 zowel gemeten aan de accu als aan de stekkers met alleen contact aan en met lopende motor.
Overigens scheelt elke meettest slechts 0,5 volt als ik het display van de Symphony en dat van de multimeter naast elkaar leg, waarbij ik dan nog opmerk dat de multimeter wel na de komma meet en de Sym niet.


Het oorspronkelijke probleem dat je eerst 30V gemeten hebt met draaiende motor in combinatie met contact aan een dimlicht gaat al branden zonder draaiende motor blijft mij intrigeren.
Ook het feit dat een multimeter ineens een dubbele spanning aangaf vond ik erg vreemd. Ik heb al veel multimeters gehad en versleten maar dat nog nooit gehad ;)

Ik denk eerder dat je accu-circuit op een op andere manier in serie heeft gestaan met je lichtspoel-circuit.
Dan heb je daarmee misschien hetzelfde effect gecreëerd als twee 12Volt accu's in serie. b.v. 13,4V (accu) + 14,8V (lichtspoel) is gelijk 28,2V en ongeveer 30V.
Zo'n probleem lijkt mij dan eerder veroorzaakt te worden door een fout in de bedrading of iets dat verkeerd aangesloten is geweest, waardoor de 2 circuits gekoppeld werden.
:roll:
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1322 » 04 mar 2018, 20:31

Vandaag te horen gekregen dat mijn ST waarschijnlijk dinsdag weer klaar staat. De krukas, de lagers en een aantal pakkingen zijn vervangen. Wat er precies mis was hoor ik dan. :?
1 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1323 » 04 mar 2018, 20:44

Dennis97 schreef:Vandaag te horen gekregen dat mijn ST waarschijnlijk dinsdag weer klaar staat. De krukas, de lagers en een aantal pakkingen zijn vervangen. Wat er precies mis was hoor ik dan. :?


Garantie toch wel? Hoop ik?
En ZONDER arbeidsloon!
Ik lees nogal eens verhalen van verkopers die de spullen declareren en vervolgens de arbeid bij de klant deponeren, terwijl die er vaak part nog deel aan heeft.... uitzonderingen, van mensen die 2500 km over de eerste beurt zijn, daargelaten.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1324 » 05 mar 2018, 20:06

Wat ik me nou afvraag is hoe hebben ze na deel-revisie het systeem ingeleerd.
En is de oorzaak ook bekend hoe het heeft kunnen gebeuren?
0 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1325 » 05 mar 2018, 20:24

Het is allemaal netjes onder garantie vervangen. :) Waarschijnlijk wordt ik morgen middag gebeld dat hij klaar staat om opgehaald te worden. Nog wel een vraagje.. moet een nieuwe krukas met lagers ingereden worden? Of kan ik deze, na het rustig warm rijden, gewoon normaal belasten. Voor hoeveel km moet het eventueel inrijden?

Mijn dealer is niet in het bezit van een V91 kastje waarmee met de OBD aansluiting het ECS uitgelezen kan worden. Deze wordt binnenkort wel besteld is mij verteld. De monteurs hebben net eind februari een euro 4 cursus van SYM gevolgd. Maar zulke uitgebreide kennis als @Ecstechneut heeft is zeker niet aanwezig. Ik denk dat er tijdens deze deel-revisie niets met het ECS gebeurt is. Volgens jou is dit wel nodig?

Als ik hem morgen op kan halen weet ik wat er precies loos was. Dan zal ik dat ook even hier laten weten.

Groeten Dennis!
1 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1326 » 05 mar 2018, 23:11

Bij elke wijziging aan de motor zal je de tps sensor opnieuw moeten calibreren.

Anders staat de sensor op bijv stationair op 2% en volgas op 102% de ecu zorgt ervoor dat op elke gasstand het juiste mengsel word verspreid. Met foutieve waardes zal en kan het systeem niet juist zijn werk doen.

Ps als je garage de diagnosekast heeft van kymco kunnen ze met behulp van een verloopstekker te verkrijgen bij creco ook het ecs systeem calibreren.
De kymco agility euro3 had ook hetzelfde systeem met de v500map erin
Ze mogen de map alleen niet updaten dan ivm electronische begrenzer via dash en andere speedpulsen.
Afbeelding

Kymco diagnosekast op een btc ecs systeem. Wat nou dat kan niet volgens een kymco vertegenwoordiger
1 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1327 » 06 mar 2018, 07:56

Mijn dealer heeft helaas geen enkel kastje. Mijn ECS is dus nog helemaal standaard en de waarde van de gasklepsensor is ook nog nooit afgesteld.

Alle wijzigingen tot nu toe zijn door middel van het afstellen van de carburateur. Maar daar is het niet beter op geworden (waardeloze stationair loop).
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Marktmeester
Berichten: 41

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1328 » 06 mar 2018, 08:42

Beste allemaal, na met veel plezier al jullie berichten te hebben gelezen met jullie goede input ben ik overtuigd van de kwaliteit van de Sym Symphony ST 50cc. Ik dus overgegaan tot bestellen en hoop dat hij deze week dat is de verwachting wordt geleverd. Kleur wit, en uiteraard met de nieuwe Euro norm 4. Als extra het hoge windscherm, montage plaat voor koffer, alarm en ingebouwde slot voor om het stuur. Kan even niet op die naam komen van dat slot. Waarom de witte Kleur? Wilde eerst de blauwe maar de levertijd zou dan pas week 18 worden. Ook werd mij verteld dat op een donker kleurige scooter kleine krassen zichtbaarder zouden zijn dan op een witte Kleur. Inmiddels tracker besteld je wilt en ik kocht altijd 2de hands, je nieuwe scooter met een totaal investering van 3096 euro wel in de gaten houden. Ook aangeschaft verwarmde handschoenen. Ik las jullie topic over handvatverwarming en dat de warmte daarvan wel oke is maar de warmte maar bij veel wind snel vervaagd. Ik ga het dus eerst maar proberen met de handschoenen. Ben benieuwd naar de leesbaarheid van het vernieuwde display. Is er geen folie op de markt die de leesbaarheid zou kunnen vergroten? Ik heb begrepen dat vooral zonlicht een groot probleem is. Ik houd jullie op de hoogte van de eerste kilometers.
2 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1329 » 06 mar 2018, 09:27

Naar anti reflectiefolie heb ik ook gezocht, helaas zonder bevredigend resultaat.
Van harte welkom en fijne en veilige kilometers met de ST.
Je voorstellen kan je ook hier. Stel je even voor
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1330 » 06 mar 2018, 10:23

Ecstechneut schreef:Bij elke wijziging aan de motor zal je de tps sensor opnieuw moeten calibreren.

Anders staat de sensor op bijv stationair op 2% en volgas op 102% de ecu zorgt ervoor dat op elke gasstand het juiste mengsel word verspreid. Met foutieve waardes zal en kan het systeem niet juist zijn werk doen.

Ps als je garage de diagnosekast heeft van kymco kunnen ze met behulp van een verloopstekker te verkrijgen bij creco ook het ecs systeem calibreren.
De kymco agility euro3 had ook hetzelfde systeem met de v500map erin
Ze mogen de map alleen niet updaten dan ivm electronische begrenzer via dash en andere speedpulsen.
Afbeelding

Kymco diagnosekast op een btc ecs systeem. Wat nou dat kan niet volgens een kymco vertegenwoordiger


Maar Dennis heeft een SYM...
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer