Wesly's hobbyhonk

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Peugeot Elystar & Aprilia Area 51.

Bericht#11 » 24 apr 2017, 23:43

Bedankt, onder de Passat zit inderdaad air. Op die hoogte is niet te rijden.

Is het wrappen moeilijk? Tja, dat is lastig te zeggen. De ene vind het moeilijk, de andere niet.
Persoonlijk vind ik het een super handige oplossing, je kan gemakkelijk jaarlijks van kleur verwisselen.

Als je genoeg geduld hebt, en een beetje handig bent, dan is het best te doen.

Bij mij gaat het ook nog niet perfect hoor, ik bekijk veel video's op youtube, en deze probeer ik dan toe te passen als ik bezig ben. Bij de runner ga ik ook dingen opnieuw doen wanneer ik mijn klusruimte klaar heb.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Weslyh's "projecten"

Bericht#12 » 05 jun 2017, 02:53

Het is even tijdelijk stil geweest met deze pagina, mede doordat (wat ik op de vorige pagina al aangaf) mijn vriendin en ik inmiddels een eigen klusruimte hebben.

Voorheen moest ik alles in de achtertuin, of een schuurtje van 2 bij 3 doen, en nu hebben wij een ruimte van 3.5m bij 9m tot onze beschikking. Daarbij zit daar ook een kleine zolder op van ong 3.5 bij 5m.

Wij zijn de laatste tijd dus ook na het werk, en op de vrije dagen, druk bezig geweest om dit naar smaak te maken.

Om te beginnen, een foto van toen wij net de sleutels hadden van de ruimte:

Afbeelding


Gewoon een kale ruimte, met enkel een trap naar boven. Kortom, nog genoeg te doen.

Begonnen met een werkbank te bouwen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Begonnen met wat opbergruimte te plaatsen, en een bankschroef:

Afbeelding

Afbeelding


Nog wat opbergruimte gemaakt, en van wat resthout een houder gemaakt voor mijn schroevedraaiers:

Afbeelding

Afbeelding


Koffie en muziek mogen natuurlijk ook niet ontbreken:

Afbeelding


Toen kwam het leukste binnen! 2 mooie pakketten, met als inhoud:

Bandenapparaat (handmatig):

Afbeelding


En een hefbrug:

Afbeelding


Tot nu toe is dit het ''resultaat'':

Afbeelding



Er zijn nog wel wat dingen die nog moeten komen of aangeschaft moeten worden.

Oa:

- Gereedschapskar
- Bank
- Slagmoersleutel

En wat dirverse gereedschappen die altijd makkelijk zijn. Daarnaast wil ik ook een ''voorraad'' aan gaan leggen voor onderhoud van de scooters. Binnenkort even een doosje 2 takt olie bestellen, een doosje met vertandings olie, bougies, diverse luchtfilter elementen ed.
2 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Weslyh's "projecten"

Bericht#13 » 05 jun 2017, 03:04

Nu ik toch bezig ben met een verhaal typen, gaan we gelijk verder met een recente update aan de elystar.

Aangezien mijn kappenset gigantisch veel schade had, ( wat bij aanschaf al zo was ) Wou ik de elystar wrappen in dezelfde kleur als de Runner.

Heel anthosiast begonnen, en dat ging allemaal perfect, tot je bij de voorkap aankomt, en de koplamp los wilt maken.
Hierbij braken tot mijn verbazig letterlijk alle ophangpunten af van de voorkap.

Nou goed, op zoek naar een nieuw voorkapje. Zo gevonden zou je zeggen? Niets is minder waar, alle kappen die je tegenkomt hebben allemaal hetzelfde probleem. Hierdoor ben ik verder gaan zoeken, en heb ik een ''donor'' elystar voor weinig op de kop weten te tikken.

Deze had een zo goed als onbeschadigde kappenset erop zitten, en een groot windscherm die al op mijn verlanglijstje stond.

Afbeelding


Hierbij even een foto van mijn Elystar, met de beschadigde kappenset. Dit was echt een doorn in mijn oog:
(Dit is nog de beste kant)

Afbeelding


Savonds met mijn vriendin naar de loods gegaan, op alle goede delen van de ''nieuwe'' elystar, over te bouwen op de mijne:

Afbeelding


En dan als resultaat:

Afbeelding


Inmiddels zit het grote windscherm er ook al op, en heeft de scooter een goede was en poetsbeurt gehad.
Vandaag even wat foto's geschoten met een goede camera, die zal ik morgen even bewerken en uploaden.

Al met al, ben ik ontzettend tevreden met het voorlopige resultaat. Er zullen nog wat kleine dingen aan de Elystar gedaan worden, om deze voor 100% naar mijn zin te krijgen:

- Velgen zwart coaten.
- Carterkap zwart coaten
- Beugel achterop zwart coaten.
- Handvatverwarming
- Beenkleed.
- Kentekenplaatverlichting.
- Led cree koplampverlichting.

En wat kleine dingen die jullie tzt zullen zien.
2 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
smack-fu
Berichten: 295

Re: Weslyh's "projecten". Grote update: Klusruimte & Elystar metamorfose.

Bericht#14 » 05 jun 2017, 09:46

Mooi spul maak je zeg, en een behoorlijk professionele werkplek ook zo te zien! Heb je er ooit over nagedacht om dit professioneel te doen? Scooters en/of auto's stylen?
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Weslyh's "projecten". Grote update: Klusruimte & Elystar metamorfose.

Bericht#15 » 05 jun 2017, 15:53

Ziet er allemaal goed uit gozert.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Weslyh's "projecten". Grote update: Klusruimte & Elystar metamorfose.

Bericht#16 » 05 jun 2017, 16:40

Mooi werkplekje heb je daar.
Over een paar weken wordt mijn nieuwe Sym Symphony ST geleverd. Hier wil ik ook handvatverwarming op gaan zetten. Ik ben erg benieuwd hoe jij dit oplost en welke set jij gaan inbouwen.
0 x

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Weslyh's "projecten". Grote update: Klusruimte & Elystar metamorfose.

Bericht#17 » 07 jun 2017, 17:22

Ik heb een aantal jaar geleden in een scooterzaak gewerkt, na een faillisement ben ik daardoor in de transport wereld terecht gekomen. En dat bevalt mij qua werk veel beter. Scooters en auto's hou ik gewoon lekker voor de hobby.

Ik denk dat ik eind van de maand een bestelling ga plaatsen, dus ook handvatverwarming.
Hoe ik deze ga aansluiten weet ik nog niet, maar dat het goed komt weet ik wel zeker.

Ik krijg trouwens bij een regenbui wat water in de buddy van de elystar. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren hebben?
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Weslyh's "projecten". Grote update: Klusruimte & Elystar metamorfose.

Bericht#18 » 07 jun 2017, 22:41

Nee, mijn Elystar is van 2008 en heb nog nooit lekkage in de helmbak gehad.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Weslyh's "projecten". Grote update: Klusruimte & Elystar metamorfose.

Bericht#19 » 07 jun 2017, 23:45

Hmm, dan vraag ik me toch af waar dit vandaan komt.

Moet er ergens een rubber oid zitten? Aangezien dat bij de Area wel het geval is.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Weslyh's "projecten". Update: Elystar tellerverlchting, en windscherm vraag.

Bericht#20 » 25 jun 2017, 19:37

Hier nog even een goede foto van mijn camera die ik laatst gemaakt heb:

Afbeelding


Van de week even tijd gehad, om mijn teller verlichting aan te passen:

Afbeelding


Gisteren ook mijn telefoonhouder binnen gehad met zuignap, hopelijk blijft deze goed genoeg aan het windscherm zitten. Ook heb ik een korte oplaadkabel besteld, de orginele is mij te lang, en gaat elke keer om mijn remhendel heen zitten.

Afbeelding


Ook ben ik begonnen wat ''voorraad'' aan te leggen in de loods, zodat ik voorlopig niet misgrijp:

- Kroon scootgear vertandingsolie.
- Voldoende remmenreiniger
- Castrol rs 2t olie (staat nog in bestelling)

Afbeelding


Nu had ik nog een vraag over mijn windscherm.

Aangezien ik nogal lang ben, steek ik dus boven dit windscherm uit. Wil ik uit de wind zitten, moet ik wat in elkaar gebogen zitten op de scooter, en dat is niet waarom ik de Ely gekocht heb. Bestaat er een mogelijkheid, om er eventueel nog een soort van windscherm bovenop te monteren, zodat ik niet met mijn bakkus in de wind hang?

Ik hoor graag de mogelijkheden.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer