Dan's Symphony ST

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#31 » 21 okt 2017, 14:42

Hoi Spikey, mijne (euro 3 uit april, uit de voorraad van de dealer dus waarschijnlijk wel wat ouder) heeft steeds veel toeren kunnen draaien, met de varioring erin was de top 55 of zo, draaide ie tot wel 8900 tpm bij. Daarna dus alleen de varioring eruit, en haalt ie dat toerental niet meer. Heb dus niets speciaals gedaan en ben aan de ontsteking niet geweest. Nu kom ik maximaal aan de 8600 wind in de rug helling af.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#32 » 27 jan 2018, 08:09

Heb natuurlijk gelezen wat er allemaal geschreven is over de problemen met inhouden van het motortje. De mijne is daar eigenlijk van verschoond gebleven, hoewel een hikje af en toe wel eens optrad bij koude motor. Niets verontrustends, behalve dan die ene keer toen ie al een 4 weken stil had gestaan (ben een mooi weer rijder). Starten was een langdurige actie, eenmaal lopend wilde ie niet lekker blijven draaien. Dus maar snel gaan rijden en de warmte erin zien te krijgen. Was een graadje of 2 buiten. Toen liep ie toch wel erg slecht, oppakken doortrekken toeren maken, alles beroerd, zoals ik al van sommigen gelezen had. Heb ik meestal mijn laadvoltage op het dashboard aan staan, en die was toen dus erg laag, 12,8 volt. Ik weet niet beter dan dat je laden moet met 14 volt of ietsje meer. 6 kilometer later (rot ritje tot dan) knapte ie in ene op, laadspanning op 13,6 (dat lees ik meestal af trouwens, nooit druk om gemaakt eerder). Was weer helemaal OK, als vanouds!
Sinds die ene rit lijkt het mij steeds zo te zijn dat als de 13,6 af te lezen is, dat ie echt lekker rijdt. Voor die tijd enige tegenzin, maar niet echt inhouden. Overigens, tellerstand inmiddels 3300, toch wel een paar winter ritjes gemaakt. De accu niet nagemeten nog, maar mijn dashboard geeft op contact aan stand een spanning van onder de 12V aan. Geen olieverbruik, brandstof 1 op 45 a 47.

Dus ik vroeg me af of jullie herkennen dat het laden van een accu zoveel kracht kan vragen (relatief) dat je dat aan de prestaties merken gaat?
En als de accuspanning te laag is, of de accu niet top meer presteert op andere wijze, samen met het laadgedrag dat dan gevraagd wordt, kan dat invloed hebben op het motormanagement? Ik zou het niet verwachten, dat moet toch beter geregeld zijn. Electronica als deze zal toch geen 12V nodig hebben maar een afgeregeld constant gehouden lagere spanning? Toeval dan?
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#33 » 27 jan 2018, 08:43

Spikey schreef:Dan,


Ik heb wel mijn vario er uit gehaald en hij loopt op de teller nu ook 60.


Groetjes Maarten



Nee, dat heb je niet.
Zonder vario rijdt de scooter namelijk niet.
Je hebt de varioRING verwijderd.
Sorry voor het schoolmeesterachtige, maar ik HAAT T@AlV&rLo3DeRinG.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#34 » 27 jan 2018, 09:16

Denk dat je daar het probleem hebt de elektroninca vraagt best wel vermogen .als de spanning te laag word krijg je problemen denk aan inspuiting benzinepomp lambda sonde .en ga zo maar door
Starten kost kracht voor je akku .dat moet ie weer bij laden .jammer is dat je geen ampere meter hebt om te zien hoeveel ampere er in je akku zit
.denk zelf dat de meeste st rijders hier de oplossinng moeten zoeken voor het stotteren in houden
Gr gerard
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#35 » 27 jan 2018, 09:21

Ik ben aan het testen of het uitmaakt als je het contact even uit en weer aanzet tijdens het afremmen op de motor. Dit net nadat de choke eraf is. Misschien wil jij dat ook een proberen.

Dat van die spanning ben ik ook in de gaten aan het houden. Ik heb ook handvatverwarming op mijn ST en test regelmatig of het uitmaakt of ik het aan heb staan of zonder rijd. Er is niet duidelijk wat zinnigs over te zeggen.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#36 » 27 jan 2018, 10:12

Hmmm dat met de accu is eigenlijk geen gek idee, zeker als ik lees dat het bij Dan 6km koste om op knappe waarden te komen, en @meatlove rijd krap 6km van huis naar werk... Dus als de ST dan misschien net aan de accu op peil krijgt, energens ook maar een beetje lekstroom is komt de accu door zulke ritjes eigenlijk nooit op peil. Misschien een accu met een grotere capaciteit plaatsen?
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#37 » 27 jan 2018, 14:23

Dan schreef:Hoi Spikey, mijne (euro 3 uit april, uit de voorraad van de dealer dus waarschijnlijk wel wat ouder) heeft steeds veel toeren kunnen draaien, met de varioring erin was de top 55 of zo, draaide ie tot wel 8900 tpm bij. Daarna dus alleen de varioring eruit, en haalt ie dat toerental niet meer. Heb dus niets speciaals gedaan en ben aan de ontsteking niet geweest. Nu kom ik maximaal aan de 8600 wind in de rug helling af.


Heeft je dealer misschien wat veranderd waardoor je toerental hoger is dan de 7000 toeren die het blok normaal draaid?
En bij welke dealer heb je de st gekocht?
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#38 » 27 jan 2018, 14:27

stoyanov schreef:
Spikey schreef:Dan,


Ik heb wel mijn vario er uit gehaald en hij loopt op de teller nu ook 60.


Groetjes Maarten



Nee, dat heb je niet.
Zonder vario rijdt de scooter namelijk niet.
Je hebt de varioRING verwijderd.
Sorry voor het schoolmeesterachtige, maar ik HAAT T@AlV&rLo3DeRinG.


Maar gelukkig begreep je wel wat ik bedoelde.
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#39 » 27 jan 2018, 14:40

Spikey schreef:Heeft je dealer misschien wat veranderd waardoor je toerental hoger is dan de 7000 toeren die het blok normaal draaid? En bij welke dealer heb je de st gekocht?


Spikey, ik heb de varioring er zelf uitgehaald, gewoon thuis. Dus toen is er zeker niets speciaals gedaan. De ST komt van WK Scooter Center uit Deventer. Daar heb ik alle vier onze scooters gehaald en ben daar prima geholpen (even wat reclame). Ik heb voor de ST bij aflevering alleen gevraagd te zorgen dat ik er ongeveer 55 mee kon rijden. Zou moeten navragen of ze dat toen met een andere ontsteking geregeld hebben of met een iets dunnere vario ring. Die ene die ik er uit haalde was iets dikker dan een euro (kan 'm nu niet meer vinden anders had ik 'm wel even voor je opgemeten).

PS ik denk dat er eigenlijk niets aan gedaan hebben, want hij liep al 55 op de teller toen ik 'm kreeg. 47 op de navi.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#40 » 27 jan 2018, 22:01

Dan schreef:
Spikey schreef:Heeft je dealer misschien wat veranderd waardoor je toerental hoger is dan de 7000 toeren die het blok normaal draaid? En bij welke dealer heb je de st gekocht?


Spikey, ik heb de varioring er zelf uitgehaald, gewoon thuis. Dus toen is er zeker niets speciaals gedaan. De ST komt van WK Scooter Center uit Deventer. Daar heb ik alle vier onze scooters gehaald en ben daar prima geholpen (even wat reclame). Ik heb voor de ST bij aflevering alleen gevraagd te zorgen dat ik er ongeveer 55 mee kon rijden. Zou moeten navragen of ze dat toen met een andere ontsteking geregeld hebben of met een iets dunnere vario ring. Die ene die ik er uit haalde was iets dikker dan een euro (kan 'm nu niet meer vinden anders had ik 'm wel even voor je opgemeten).

PS ik denk dat er eigenlijk niets aan gedaan hebben, want hij liep al 55 op de teller toen ik 'm kreeg. 47 op de navi.


Dan,
De mijne loopt ook 55 zonder varioring maar kom niet boven de 7000 toeren.
Zou je als je een keer bij de dealer ben willen vragen hoe het komt dat jouw st veel hogere toeren draait als wat standaard 7000 moet zijn
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer