Dan's Symphony ST

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#71 » 24 feb 2018, 14:17

Ik kom van de originele rollen, nagewogen 6 stuks totaal 36 gram. Spec zegt 16x13 van 5,9 gram. Erg versleten uiterlijk. Vario ook erg vuil (3200 km). Ik reed alleen zonder de varioring, daarmee zakte destijds door de bank genomen het toerental flink. Raakte toen eerst weleens de 8900. Versnelling lijkt met de J Costa op eerste gezicht vloeiender, niet meteen veel sneller of zo.
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#72 » 13 mar 2018, 16:58

Het zal jullie verrassen maar ik heb besloten de Sym in te ruilen, da's inmiddels al gebeurd op papier dan. Was van plan los te gaan met motor aanpassingen op de Sym, maar bij nader inzien besloten die kosten maar niet te maken. Uiteindelijk nu een Vespa besteld, nieuwe Sprint in grijs matte lak, maand levertijd. Dus hiermee sluit het hoofdstuk Dan's Symphony ST na ongeveer 4000 km (als de Vespa geleverd wordt) en bijna een jaar eigenaarschap. Ohja, heb de J Costa vario eruit mogen halen voor wie er nog geïnteresseerd is (stuur maar een PBtje dan, 200 km mee gereden).
Een goede reden is er niet voor de inruil, want de Sym was prima. Wilde iets anders, iets meer kwaliteitsgevoel en de Liberties zijn me net te klein voor mijn lange lijf. Zal jullie de kleine verschillen die ik voor mezelf belangrijk(er) heb gemaakt besparen. In een ander draadje zal ik mettertijd wel berichten over de Sprint.
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#73 » 13 mar 2018, 18:02

Gefeliciteerd met je nieuwe keuze.. ken het gevoel wel.
Ben zelf in korte tijd van 3 scooters gewisseld.. :D
De Liberty is voor mij voorlopig wel een blijvertje..!

Zie je topic over de Sprint wel verschijnen..! :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#74 » 13 mar 2018, 19:06

Dan schreef:Het zal jullie verrassen maar ik heb besloten de Sym in te ruilen, da's inmiddels al gebeurd op papier dan. Was van plan los te gaan met motor aanpassingen op de Sym, maar bij nader inzien besloten die kosten maar niet te maken. Uiteindelijk nu een Vespa besteld, nieuwe Sprint in grijs matte lak, maand levertijd. Dus hiermee sluit het hoofdstuk Dan's Symphony ST na ongeveer 4000 km (als de Vespa geleverd wordt) en bijna een jaar eigenaarschap. Ohja, heb de J Costa vario eruit mogen halen voor wie er nog geïnteresseerd is (stuur maar een PBtje dan, 200 km mee gereden).
Een goede reden is er niet voor de inruil, want de Sym was prima. Wilde iets anders, iets meer kwaliteitsgevoel en de Liberties zijn me net te klein voor mijn lange lijf. Zal jullie de kleine verschillen die ik voor mezelf belangrijk(er) heb gemaakt besparen. In een ander draadje zal ik mettertijd wel berichten over de Sprint.


Nou Dan, dan welkom in de Piaggio-stal!


Afbeelding
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#75 » 13 mar 2018, 19:21

Scooter Forens Frans schreef:Nou Dan, dan welkom in de Piaggio-stal![/size][/color]

Afbeelding


Dankjewel Frans, stal idd, hebben we 4 piaggio producten in de stal staan thuis. Drie mat grijze, want we houden van variatie.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#76 » 13 mar 2018, 20:29

Veel plezier alvast met je Vespa. Ik ben benieuwd naar je bevindingen en de verschillen.
1 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#77 » 21 mar 2018, 18:35

Meatlove schreef:Veel plezier alvast met je Vespa. Ik ben benieuwd naar je bevindingen en de verschillen.


Nou Meatlove, ik ga het voor langere tijd bestuderen wat de verschillen zijn, heb vandaag besloten de Symphony niet in te ruilen. Om een reden die ik zelf niet had aan zien komen. :bang!:
Vrouwlief kan niet meekomen op de snor en wil ook weleens proberen hoe een brommer bevalt en mee met de weekend-ritjes en zo. Hoe dat uit gaat pakken, of ze aan het snelheidsverschil kan wennen, kan ik niet voorspellen. Eerdere motorrijlessen en MP3 experimenten zijn niet fijn voor haar uitgepakt. We stellen het moment van executie uit en geven het een kans. Over een jaar alsnog de Sym of de Liberty snor eruit, of allebei? We gaan het beleven. Never a dull moment.
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#78 » 21 mar 2018, 19:17

Uitstel van executie dus. Hopelijk beleeft je vrouw ook veel rijplezier aan de scooter en zal het de eerste ST in Nederland zijn die mag blijven, ten koste van een Liberty.
1 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#79 » 21 mar 2018, 19:25

Meatlove schreef:Uitstel van executie dus. Hopelijk beleeft je vrouw ook veel rijplezier aan de scooter en zal het de eerste ST in Nederland zijn die mag blijven, ten koste van een Liberty.


Ken je haar? :schater: Ze mag ook wel op de Vespa rijden of zo.
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#80 » 21 mar 2018, 21:31

Ah. Dus eigenlijk is ze verliefd op de Vespa en gebruikt ze de Symphony om de smaak alvast te pakken te krijgen?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer