Dan's New Liberties

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's New Liberties

Bericht#51 » 27 jan 2018, 14:10

Dan schreef:Inmiddels heeft zoonlief er al een kleine 3000 km op gereden, dochter gaat naar de 2300 toe. Haar brommer is van meet af aan probleemloos geweest qua snelheid, 58 op de teller, 54 a 55 gps. Zakte qua top nauwelijks in. Inmiddels toch maar de Dayco riem erop gezet, verder niets dan oliepeilen en tanken.
Die van hem heeft in het begin wel steeds snelheids"problemen" gekend. Daarvoor dus de Dayco gemonteerd met tijdelijk succes, als snel zakte de snelheid weer in naar 50 a 52 op de teller (warme motor). Dat klopte niet met de dingen die ik van jullie gelezen heb.
Ben ik eerst maar eens naar de variorollen gaan kijken. Niet echt iets aan te zien, een heel klein plat kantje bij twee van de zes rollen. Leken merkloze rollen, zeker geen Malossi die je verwachten zou bij je variateur.
Maar goed, Leovince 7,2 gram er in gezet (want andere waren niet snel leverbaar). Er zat 7,5 in. En dat met die 7,2 gaat dus erg goed samen!! Nu is zijn brommer ietsje sneller dan die van zijn zus (zegt ie of denkt ie, allebei goed wat mij betreft). Meestal 55 op de gps, soms zelfs 58 maar ik denk dat dat aan de telefoon ligt. En dat al zonder mankeren voor zeg 700 km sinds 24 december. Voelt vlotter dan ooit, pakt goed op en trekt goed door. Misschien dat ik nog eens iets lichter rollen probeer, gewoon voor het experiment, 6,8 gram. Houdt ie met tegenwind of helling op misschien iets meer gang. Het toerental hoor je eigenlijk niet dalen bij toenemende last, dus misschien is 7,2 al wel een optimum.
Daarnaast geen druppel olie verbruikt sinds de 1000 beurt. Geen kraakje of rammeltje, vlot starten, top brommers hoor! Oh ja, verbruik komt op ongeveer 1 op 44 uit, met de 22 km retour per dag. Ook daar tevreden over.


Leuk verslag..! Had laatst iemand gesproken met een New Liberty waarin ook 7.2 gram was gemonteerd, maar die maakt nogal wat extra toeren en topsnelheid ook wat minder. Die heeft uiteindeljk de 7.5 gram weer laten monteren. Bijzonder dat het bij de Liberty van jou zoon wel goed uitpakt..!
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's New Liberties

Bericht#52 » 27 jan 2018, 14:47

Supreme81 schreef:Had laatst iemand gesproken met een New Liberty waarin ook 7.2 gram was gemonteerd, maar die maakt nogal wat extra toeren en topsnelheid ook wat minder. Die heeft uiteindeljk de 7.5 gram weer laten monteren. Bijzonder dat het bij de Liberty van jou zoon wel goed uitpakt..!


Volgens de dealer heeft ie bij beide Liberties 7,5 grams rollen gemonteerd in de Malossi's (en de witte veer die bij de variateurset zat in de koppeling gedaan, ook niet onbelangrijk). Die van m'n dochter loopt daar dus sinds het begin al prima mee (58 op de teller bedoel ik). Bij hem dus steeds net niet met daarna het verhaal dat ik eerder al schreef. Zouden misschien productieverschillen kunnen zijn. Maar ik haal terzijner tijd de rolletjes wel eens uit haar brommer om te controleren of dit werkelijk zo is. But if it ain't broken, don't fix it, dus ik blijf er nog even van af.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's New Liberties

Bericht#53 » 28 feb 2018, 14:07

Vandaag de snor maar eens onderhanden genomen, de snelheid was niet naar mijn zin. Ook de kinderen vonden het niet ok, dus ik doe het niet alleen voor mezelf. Vrouwlief vond het prima zoals het was.
Vorig jaar van de dealer gekomen met een Malossi, witte veer gemonteerd in de achterste poelie en dan 12,2 grams rollen (door de dealer zelf verzwaarde versie). Daar hebben ze toen een paar pogingen aan gewaagd om het ding aan de door mij gevraagde 34km/u te krijgen. Niet gelukt toen, maar moest ook nog inlopen. Snelheid leek er geleidelijk wat uit te gaan, dus heb er in december al een Dayco V-snaar op gelegd, maar liep gewoon nog niet lekker.
Vandaag en gisteren wat geëxperimenteerd met andere rollengewichten door de originele (8,5 gram) met de Malossi rollen te mixen. Even zien wat er gebeurde. Maar kreeg er maar geen gang in, ook niet helling op. 10 gram gemiddeld gewicht, nog steeds geen gang, dus lichter moest het allemaal niet worden. Uiteindelijk nieuwe zwaardere rollen besteld van 13 gram. Met die 13 grams loopt ie nu vlot(ter) door op het rechte stuk (39 a 40 op de teller), terwijl heuvel op niet merkbaar minder trekkracht geleverd wordt. Bij mij thuis is het meteen hellingtrekken geblazen, krijg met moeite 25 op de teller die 500 meter. Da's nu nog zo maar op top loopt ie net wat harder dus. Gekker wil ik het niet maken. Dus missie is half geslaagd, niet beter de helling op, maar wel betere top. Om dat beiden goed te krijgen moet er denk ik aan de ECU geprutst gaan worden, daar wacht ik nog even mee.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's New Liberties

Bericht#54 » 28 feb 2018, 14:48

Kwam dit filmpje tegen. Is wel een Vespa, maar misschien heb je er iets aan...
Dit is ook een “snor”, en zag dat er een andere bus gemonteerd werd. Is dat bij de Liberty ook gedaan..?

0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's New Liberties

Bericht#55 » 28 feb 2018, 16:06

Weet het niet zeker bij die Vespa of dat met modeljaar 2018 te maken heeft. Had het filmpje ook al gevonden :-). Grappig dat Joey van 6,5 naar 8,2 gram gaat met resultaat 30 naar 40 op de teller. Dat wou ik ook wel!
De bus die ik origineel heb bij de Liberty is 0,3 mm korter dan die van Malossi, dus die originele gebruik ik nu. Zit geen rand op of zo, is een gladde bus.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's New Liberties

Bericht#56 » 28 feb 2018, 16:32

Dan schreef:Weet het niet zeker bij die Vespa of dat met modeljaar 2018 te maken heeft. Had het filmpje ook al gevonden :-). Grappig dat Joey van 6,5 naar 8,2 gram gaat met resultaat 30 naar 40 op de teller. Dat wou ik ook wel!
De bus die ik origineel heb bij de Liberty is 0,3 mm korter dan die van Malossi, dus die originele gebruik ik nu. Zit geen rand op of zo, is een gladde bus.


Oké. Was dus bij je bekend..! :thumbsup: Zal vast en zeker een mogelijkheid zijn om de snelheid wat fatsoenlijk op te krikken.
Een softwarematige aanpassing zou het mooist zijn.. heb een keer ergens gelezen dat iemand via Piaggio/dealer zelfs een software update kreeg waarbij de snelheid van zijn snor Liberty wat werd aangepast..
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Dan's New Liberties

Bericht#57 » 28 feb 2018, 18:01

Beetje vreemd ... hij Demonteert een Grijze Carterkap ....en Monteert ... een Zwarte Carterkap ....
Tevens is het niet slim om die Snor Tokkies info te voorzien om zonder valhelm een Snorfiets harder te laten lopen dan 25 Km/uur.

Denk dat Joey daar ook eens aan moet denken. :bang!:
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Dan's New Liberties

Bericht#58 » 28 feb 2018, 18:56

Nee dat is niet een beetje vreemd, de klant vindt schijnbaar een zwarte carterkap mooier, dus op verzoek.
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Dan's New Liberties

Bericht#59 » 28 feb 2018, 19:06

Brute-Force schreef:Beetje vreemd ... hij Demonteert een Grijze Carterkap ....en Monteert ... een Zwarte Carterkap ....
Tevens is het niet slim om die Snor Tokkies info te voorzien om zonder valhelm een Snorfiets harder te laten lopen dan 25 Km/uur.

Denk dat Joey daar ook eens aan moet denken. :bang!:

Laat de natuur zijn werk doen.....
2 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Dan's New Liberties

Bericht#60 » 28 feb 2018, 19:40

Dan komen we naar je toe en we chiptunen die shit.

Kil, doe stoer! Chiptunen met een gladde bus en zwaardere rollen?

Overigens eens dat het een slecht voorbeeld is om mensen dit aan te raden.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer