Ik ben om 05:30 uur opgestaan. Daags van te voren had ik al alles klaar gezet zodat ik dan meer tijd heb. Thermoskan thee gemaakt en de boterhammekes. Nog ff buiten gestaan of ik regen druppels voelde maar ... nee. Niet 1 druppel. Om 06:45 uur zat ik op de weg.
Een stukje verderop bij Veghel kwamen de eerste druppels had geen zin om te stoppen om het regenpak aan te trekken dus met goede moed doorgereden. De gehele rit af en toe druppels en miezelregen. Maar soms ff droog en dus kon het motor pak weer lekker droog rijden.
De tank was niet helemaal vol, maar genoeg om op de plaats van bestemming te kunnen komen. Echter bij Nijmegen begon ik twijfels te krijgen omdat de meter toch wel flink gezakt was. Dus op zoek naar een tankstation. Aangezien ik contant wilde betalen dacht ik mocht geen probleem zijn een bemande tankstation op te sporen.
Nou ... kan je vertellen dat het toch niet eenvoudig was. De meeste waren met pinpas. Maar gelukkig bij een groot kruispunt kon ik dan eindelijk de tank vol gooien. Moest me wel schuldig maken aan wegmisbruiking maar goed boeide mij niet. Mijn scoot had dorst dus ... dat heeft voorrang punt
Geloof het of niet, ik parkeer mijn scoot netjes naast de pomp, zit er een vent op een stoeltje zijn koffie te drinken naast zijn kleine scooter. Beschadigd van boven tot onder, maar goed. Tank volgegooid en mijn scoot naar voren geduwd en naast hem geparkeerd. Meneer staarde met grote ogen naar mijn scoot en kwam er met zijn bak koffie gezellig bij staan.
Zo onder de indruk hij was ... zo graag wou hij mijn scoot aanraken en verder bekijken Zucht ... niet doen !! Zij ik heel vriendelijk maar meneer was niet echt te overtuigen en dus meerdere malen gesommeerd van mijn scoot af te blijven. Uiteindelijk gaf hij gehoor. Goed voor hem
Gauw afrekenen en weer door. Ik heb geen pauzes gemaakt anders zou ik niet op tijd bij Massink in Toldijk zijn. Een goeie 12 km voor de eindbestemming zag ik links van mij de lucht opklaren maar rechts van mij een heuse regen gordijn en dacht .... ik moet lekker naar links dus ... mij krijg je niet te pakken
Uuuhhmm ... had ik misschien beter niet kunnen zeggen werd vol aangevallen door het regen gordijn maar goed. Gwoon door en maar hopen dat de regen overwaaide. Een stuk verderop, nog geen 2 km voor Massing zag ik in de verte een tankstation en een scooter kenteken. Niets vermoedend rijd ik deze voorbij. Het tankstation verborg zich achter een hoge heg. Eenmaal passerend zag ik 1 persoon erbovenuit steken. Zo bekent als hij leek zo snel ging ik in de ankers en .... ja hoor .... Mr. TK E himself De vent steekt ook overal boven uit hé De tourbuffel stond te schuilen voor de regen met nog iets meer dan 1 km te gaan samen met meneer de cafe racer. Aangezien de regen niet wilde overdrijven maar gauw samen door gereden naar Massink.
Gerhad stond met zijn camera al in de aanslag toen wij de parkeerplaats opreden. Die vent ontgaat echt niets De heenreis duurde 3 1/2 uur. Gauw naar binnen en aan de koffie en cake. Na een goeie 100 km toch wel tijd nodig om bij te komen. We werden hartelijk ontvangen en na de koffie stop de rondleiding.
We mochten naar de meest geheime plaats van de winkel en wel naar boven. YES ... een heel archief aan bromfietsen, motoren en meer. Veel text en uitleg over restauratie van bromfietsen en ook huidige technieken. Ook werd er uitleg gegeven over led verlichting welke steeds meer toegepast wordt. Ik heb hier maar netjes mijn mond gehouden
Ik heb me eens de tijd genomen om de Cafe racer van dichtbij te mogen bekijken. Voordat ik het wist zat ik erop en vroeg beleeft of ik hem mocht starten. Daarna vroeg ik heel beleeft of ik er een stukje op[ mocht rijden. Oude herinneringen kwamen naar boven in de tijd dat ik nog schakelbrommer jaren heb gereden. Men verleert het gewoon niet.
Alleen met een motorbroek op een Cafe racer is niet echt handig. men zit dan zo strak ingepakt dat er weinig bewegingsruimte is. Ik vind het een back to basics bromfiets. Echt old school in een nieuw jasje. Heerlijk Toen kwam mevrouw naar buiten en zij dat achter de scooters al klaarstonden dus ... ben ik met haar arm onder mijn arm mee naar binnen zoals een heer dat hoort te doen
En dan de test ritten met de al klaarstaande scooters. Ik mocht op de driewieler rijden maar zag dat Herman was arrived en dus ... hem meteen aan de kleren getrokken om achterop plaats te nemen Echt Fun. Tegenspraak werd niet geaccepteerd
De gezelligheid en warme ontvangt was top.
Eric had nog een tourtje geplant maar moest nog een goeie 100 km retour en dus heb ik de terugreis aanvaard. Het weer klaarde snel op en de zon kwam tevoorschijn dus de terugreis was 1 uit duizenden. Heerlijk zonnig en lekker temperatuur. Maar dan .... Nijmegen de brug over .... net zo als bij de heen reis .....zoals gewoonlijk .... een ware ramp als je de weg niet weet. Ook bij Arnhem was het van beide kanten en ware ramp. Gelukkig heb ik een kompas op de TT rider welke altijd de goede richting aangeeft.
Om 17:45 was ik weer thuis. Moe en voldaan. Alles bij elkaar een goeie 210 km mocht ik erbij op tellen. Ik heb geen foto's van de meeting zelf die staan er al genoeg op. Wel wat foto's tijdens de terug reis. Op de heen reis was er geen tijd om foto's te maken.
Als laatste deze panorama foto welke samen gesteld is doormiddel van meerdere foto's.
Mijn dank aan Eric L en Massink Toldijk en allen voor deze mooie dag.
Mtvrgrt kees