FTrotsenburg schreef:roadkill schreef:Particulieren kunnen ook veel minder zien bij het rdw t.o.v. de overheid he.
Ja dat weet ik ook wel vrij zeker ja, maar dan blijft de vraag; waarom kiezen de steden ervoor om op bouwjaar te "begrenzen" en niet op uitstoot niveau en/of 2t/4t
Willem13 schreef:roadkill schreef:Hang er een euro4 blok onder, en zorg dat ie aan de uitlaateisen voldoet dan word ie euro4. Waarom zou dat niet kunnen, je moet enkel aantonen dat het een euro4 blok is, en dat moet gewoon kunnen anders kunnen fabrikanten namelijk ook geen euro4 modellen uitbrengen...
Nope..
Wat op je COC verklaring staat daarmee wordt je scooter ingevoerd. en een COC verklaring wordt geleverd door je scooter fabrikant. je kan en mag een scooter best wel updaten alleen technisch gezien komt hij niet door de keuring heen omdat je COC verklaring niet klopt.
stoyanov schreef:FTrotsenburg schreef:roadkill schreef:Particulieren kunnen ook veel minder zien bij het rdw t.o.v. de overheid he.
Ja dat weet ik ook wel vrij zeker ja, maar dan blijft de vraag; waarom kiezen de steden ervoor om op bouwjaar te "begrenzen" en niet op uitstoot niveau en/of 2t/4t
Ik kan merken dat je nog redelijk naïef bent op het gebied van "politieke streken en poetsen".
Als je al bijna 40 jaar in het Oostblok komt heb je leren denken in complotten.
Ik ben er best goed in geworden, al zeg ik het zelf.
De gemeente "Sodom & Gomorra" bekeurt op bouwjaar omdat dat meer oplevert en minder omslachtig is.
Er werd net al geschreven dat de gemiddelde BOA niet ziet aan een scooter of ie euro 4 is of niet. Zelfs al hangt er een rookpluim van 8 meter achter.
Dus wat doe je dan als gemeente? Je neemt de weg van de minste weerstand en geeft de BOA handvatten. Te weten de kentekencheck. Een kentekenplaat liegt niet. Bouwjaar fout=scooter fout.
Niet denken; vooral niet denken... bonnenboekje pakken en je salaris bij elkaar schrijven.
Net zo simpel als plotselinge veranderingen van de maximum snelheid. Dat is echt niet gedaan voor de verkeersveiligheid, maar om meer boetes te kunnen uitschrijven.
Als je tegen de 50 loopt (*kuch*) begin je te zien wat voor vieze spelletjes er gespeeld worden....
roadkill schreef:Btw volgens mij zou @MelvinLX150 nog een keer op het werk kijken of er verschil in motornummers tussen een euro4 en oudere blokken zit. Zou zomaar een typenummer verandering in zitten, zeg dat een gy6 (euro laag) in euro4 variant bijvoorbeld gy7 of gz6 gaat heten, dit zal waarschijnlijk ook terug te vinden zijn in het serienummer van het motorblok, waarmaa dan weer bij het rdw kan worden aangetoond dat er een euro4 motor is ingebouwd ( en ga er maar vanuit de het rdw al precies weet aan welke nummers ze dit kunnen herkennen)
tomosje schreef:neem een frame van een g dink zet er een viertakt euro vier blokje onder haal het chassis nummer er uit zet dat ding op de post naar polen laat er een chassis nummer in slaan voor de poolse rdw met euro 4 verklaring..
haal hem weer op geef die poolse dealer 200 euro rij er mee naar de rdw laat hem testen kost je dus 1 scooter dat ding gaat helemaal naar de kloten vervolgens kan je op dat type nummer zoveel bouwen als je wilt,
en hoppa je hebt een euro vier polska kymco g dink. fabriek opgericht kost je een paar duizend euro..
ja andere naam inderdaad dat moet anders blijft het gewoon een kymco euro??
Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten