Skibroek Lidl

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Skibroek Lidl

Bericht#11 » 08 nov 2017, 10:16

@Meatlove Gewoon schijt aan hebben :schater: :rlol: :yahoo: .
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Skibroek Lidl

Bericht#12 » 08 nov 2017, 10:23

Qua veiligheid hebben jullie allemaal gelijk...

Maar er wordt een gangbare spijkerbroek vervangen door een isolerende skibroek, de zomerbanden gewisseld voor winterbanden en bij winterse omstandigheden de rijstijl aangepast...

En door actief aan het verkeer deel te nemen, dus goed inschatten en denken voor de ander zullen woon/werk-ritten veilig afgelegd worden (moet je natuurlijk niet in slaap vallen op de scooter, wat mij 2 maanden geleden is overkomen).

Dus ik stap met een goed gevoel in mijn skibroek en denk: "Wie benauwd leeft zal benauwd sterven".
Zou ik motor of motorscooter hebben gereden, dan was er zeker een goed en veilig motortenue gekomen...

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Skibroek Lidl

Bericht#13 » 08 nov 2017, 10:33

Meatlove schreef:Gaat inderdaad over de motorjas.

Wil je een veilige broek, investeer dan in een motorbroek.

@Miglow, niet zo mauwen hè.


:bighug: In het echt ben ik aardiger dan je zou denken hoor.
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Aledubpe
Berichten: 112

Re: Skibroek Lidl

Bericht#14 » 08 nov 2017, 11:22

Ben vorige week zelf in dubio geweest betreffende de aanschaf van oftwel een skibroek oftwel thermo-ondergoed om voldoende weerstand te bieden aan de koude.
Uiteindelijk is het dus een thermobroek geworden. Eentje van Odlo.
Was wel flink aan de prijs: 39,95 euro

Moet zeggen dat ik deze sinds 2 dagen naar volle tevredenheid gebruik. Ik draag de thermobroek onder mijn gewone jeansbroek en heb hierdoor geen onoverkomelijke last van koude benen en dit ondanks mijn reisduur van ca 50 minuten enkele rit én bij temperaturen rond het vriespunt van afgelopen dagen.
Gaat het onverhoopt regenen dan zal mijn ruim bemeten regenbroek volstaan om de gewone broek en de benen droog te houden.
Ik gebruik de thermobroek wel enkel tijdens het rijden.

Groet,
Alex
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Skibroek Lidl

Bericht#15 » 08 nov 2017, 12:50

MonsterlijkKPS schreef:@Meatlove Gewoon schijt aan hebben :schater: :rlol: :yahoo: .

Ze maken mij de pis niet lauw. De boodschap die is duidelijk, hou maar op met dat gemauw. ;)

https://youtu.be/vRitxxybCsE
1 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Skibroek Lidl

Bericht#16 » 08 nov 2017, 18:23

Wat ik nog kwijt wilde, Motorkleding is van cordura. Ik zit al sinds 1994 op de scoot met een cordurabroek.
Om precies te zijn,.. het is een RadAir professional Alpine snowboard broek. Made in Zwitserland.
Kostte destijds 149 gulden in de uitverkoop bij RSI.

Al snel kwam ik erachter dat dit ding 100% waterdicht is en had ik hem aan bij slecht weer. Is een Gore-Tex ding dus ook in de zomer.

Samen met de Mont Equipment parka gore-tex. (in australie gekocht voor 160gulden taxfree). Is dit nog steeds vaak mijn combo voor langdurig slechtweer trotseren. Ding komt uit 1991.
Natuurlijk moet het ooit eens vernieuwd worden,... maar dat Gore-Tex is zo duur geworden. Ik bedoel dan de echte goretex jassen met een goretex lining, niet de behandelde goretex jassen,... dit is de gewone stof met een laagje coating erop gespoten.

Als je net zoals ik geen budget hebt voor bijv. Rukka kleren, dan kunnen bepaalde snowboard kleren je hetzelfde bieden als motorkleding. Materiaal en protectoren gezien dan. Vaak tegen een lagere prijs.

Kijk hoe laag alpine snowboarden over de grond gaat:

Als het nylon kleding zou zijn,..... heb je aan het einde van de middag gaten in de stof.hehehe
Sommige gasten slopen ook deze,.... extremevarvers, die hebben dan net als een cuircuitpak slijt pads van pe.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Skibroek Lidl

Bericht#17 » 08 nov 2017, 21:37

Mijns inziens neem je sowieso een risico door je op 2 wielen door het verkeer te begeven. Dat weten we allemaal hier.

Om comfortabel warm te blijven zijn er dus globaal de volgende opties, of combinaties mogelijk:

-Thermo-onderkleding
-Skikleding
-Snowboardkleding
-Motorkleding

Zo ongeveer op volgorde van prijs t.o.v. bescherming. Oordeel zelf hoeveel je in bescherming wilt investeren.
Dikke toptip is om aanbiedingen in de gaten te houden. Wil je motorkleding? Loop gewoon eens je lokale motorzaak binnen en kijk of ze kleding in de uitverkoop hebben. Deze maand bijvoorbeeld korting bij de winkel hier in het dorp op alles vanwege einde seizoen voor de mooiweerrijders.

Overigens kun je wel veiliger door het verkeer. Met de auto of de bus bijvoorbeeld. ;)
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Skibroek Lidl

Bericht#18 » 08 nov 2017, 22:20

Ik rij nu zelf met een motorbroek heerlijk comfortabel en bovendien een koopje voor welgeteld 10 euro gewoon op marktplaats.
Dus goed zoeken en je vind koopjes.
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Social Media

   

Terug naar “Wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je scooter (of jezelf)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer