Nieuw Kettingslot

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#11 » 13 feb 2018, 09:36

Elyseo General schreef:Kruipt gewoon omhoog,.... 2 druppels in je slot en hij smeert en reinigt hem van binnen uit.
Blijft ongeveer een maand of 4 actief, dan weer 2 druppels.


Plak er een sticker Durex op en je hoeft nooit meer te werken.
1 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#12 » 14 feb 2018, 09:04

Meatlove schreef:Zo had je een bepaald model waarbij je de originele gespoten kap van de tankdop kon vervangen door een exemplaar van geborsteld aluminium. Erg fraai. Totdat het ging vriezen...

Afbeelding


Spuit er maar elke tankbeurt slotontdooier in.


Ahhhhh, Peugeot 206! Wat heb ik daar een nachtmerries van gehad. Ding nieuw gekocht in 99, Tangerine, binnen 3 jaar 2 A4'tjes met garantie zaken en helaas voor mij ook niet-garantie zaken. Heb aangeboden hem ofwel bij de dealer door de pui, danwel het kanaal in te jagen. Heeft nooit fatsoenlijk gelopen, begon ineens te bokken, inhouden, enige remedie was dan volgas, dan reed ie ok. Bij normaal gebruik was het niks. Met de alu tankdop dan weer nooit problemen gehad.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#13 » 14 feb 2018, 10:09

Vreemd. Dat was juist een auto die ik zelf gereden heb omdat je er weinig gezeur mee kon hebben.
Misschien heb je het niet getroffen met je dealer...

Dat bokken/inhouden en maar op 1 gaspedaalstand vermogen geven is meestal de inlaatdruksensor. Past ook bij slecht lopen.
Is een sensor van een paar tientjes en binnen 3 minuten te vervangen.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#14 » 14 feb 2018, 19:29

Had zelf de voorganger.
Let op: peugeot gebruikte nog wel eens verschillende motorisaties van verschillende merken.
Autos voor de mensen ging een psa motor in ook diesel. Maar de 205 gemaakt voor la poste (TPG in Frankrijk) had een 1800 mercedes diesel. lag ook in de unimog.
Goed,.... pa had een psa diesel DE import,..... reed altijd maar af en toe kosten. Mijne had een Unimog diesel, reed op zonnebloemolie etc en had nooit wat. 1 x een relais vervangen (door gebruikte, dus geen kosten).
Opeltje astra stationwagon uit de modder trekken, he kijk die astra heeft ook nog een aanhanger. hehehehe
Top was niet zo veel 150kmu. Top psa diesel 180 kmu.
Die van mijn vader was een import uit duitsland, de meest luxe eerste met LM velgen 1991 standaard.
De mijne een meest schrale XT,..... maar wat er niet op zit gaat ook niet stuk. hehehehe.

Wel lekker rijden,... wetende dat alleen een mechanische storing kan komen. op de radio na geen elektronica in de auto.
Alles handmatig en geen stuurbekrachtiging !!! 1800d.

Op de all season banden in 10cm sneeuw omhoog naar Les Deux Alpes. Zonder kettingen!? door tm parkeergarage club med (had toen nog grote centen hehehe).

PSA motoren zijn wel een stuk beter geworden en sommige liggen zelfs in de A-klasse tegenwoordig. Vooral de diesels.
Fransen zijn iets beter met motorisatie in kleine voertuigen, en de duitsers maken er handig gebruik van momenteel.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Nieuw Kettingslot

Bericht#15 » 14 feb 2018, 19:45

In de tijd van de 206 (niet de +) waren alle motoren van PSA zelf. TU, EW, DW en DV.

Ik dacht dat Mercedes met Renault een samenwerking aangegaan was. Dat kleine bedrijfsautotje is een Wybert met een ster bijvoorbeeld.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je scooter (of jezelf)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer