Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#131 » 19 feb 2018, 10:28

Michiel, je snapt de context niet van mijn bericht...

Ik dien te stoppen met het schrijven over wat wel en niet toegestaan is volgens de verkeerswetten en jullie halen juist die wetten aan, compleet met tekening.
Zou ik en gelijk een ieder zich er niet aan houden, dan volgden er sancties tijdens de clubmeeting :tonny:

Hierover ging mijn opmerking :)
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#132 » 19 feb 2018, 19:16

Het gaat meer over het typegoedkeuring verhaal, het gezeur van sommigge over dat een bijvoorbeeld een striping anders is dan normaal, led verlichting, ventiel dopjes e.d. Mijn brommer is onderhand zo customized dat ik wel enigszins aan het kijken moet of het allemaal enigzins nog aan de wettelijke eissen voldoet, typegoedkeuring zal mij echt aan mijn reet roesten, maar het is voor mij wel een sport om binnen de lijntjes zo extreem mogelijk te gaan. Mijn Puchje was ook redelijk extreem gebouwd, ook een agent gehad die al een vers bonnenboekje pakte om zijn maandquota bij mij in een keer vol te maken, maar op alles kon ik klip en klaar antwoord geven dat het aan de eisen voldeed. Mijnheer vond het niet leuk maar kon niet anders dan me door te laten rijden, nadat ik uit het zicht was maar even gestopt om alle goden te bedanken dat die hork gelukkig totaal geen motorische kennis had want anders had ik wel een dikke wok te pakken gehad ;-) Oftewel het mag allemaal best extreem zijn, maar wel wettelijk toegestaan ( of net erover) daarom hou ik Lucifer ook iig op 50cc.
2 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#133 » 19 feb 2018, 19:29

Dat vind ik zelf ook de leukste uitdaging: Door een agent staande gehouden worden voor controle, een paar opgeheven wenkbrauwen krijgen met de vraag van "Weet U wel allemaal wat U heeft gemonteerd, meneer?" en dan uiteindelijk met een complimentje over de toffe fiets en een "fijne middag verder" weer vertrekken.

Lomp opvoeren en customizen kan iedere aap, maar als ik dat wil koop ik wel gewoon een motor. Juist nét op het randje van de wettelijke grenzen proberen te blijven maakt het leuk: Creativiteit volgt uit het slim omgaan met de beperkingen die je hebt.
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#134 » 19 feb 2018, 19:41

Precies, daarom ben ik ook blij met het linkje van raw, die sla ik op op mijntelefoon, want de kentekenplaat komt links en dan achter de as. En dan sparen voor iig een bredere achterband ( nog wel ff uitvinden wat de maximale breedte is die ik op mijn velg kwijt kan)
2 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#135 » 19 feb 2018, 20:40

roadkill schreef:Het gaat meer over het typegoedkeuring verhaal, het gezeur van sommigge over dat een bijvoorbeeld een striping anders is dan normaal, led verlichting, ventiel dopjes e.d. Mijn brommer is onderhand zo customized dat ik wel enigszins aan het kijken moet of het allemaal enigzins nog aan de wettelijke eissen voldoet, typegoedkeuring zal mij echt aan mijn reet roesten, maar het is voor mij wel een sport om binnen de lijntjes zo extreem mogelijk te gaan. Mijn Puchje was ook redelijk extreem gebouwd, ook een agent gehad die al een vers bonnenboekje pakte om zijn maandquota bij mij in een keer vol te maken, maar op alles kon ik klip en klaar antwoord geven dat het aan de eisen voldeed. Mijnheer vond het niet leuk maar kon niet anders dan me door te laten rijden, nadat ik uit het zicht was maar even gestopt om alle goden te bedanken dat die hork gelukkig totaal geen motorische kennis had want anders had ik wel een dikke wok te pakken gehad ;-) Oftewel het mag allemaal best extreem zijn, maar wel wettelijk toegestaan ( of net erover) daarom hou ik Lucifer ook iig op 50cc.



Heel herkenbaar
prachtig dit te lezen ..

Met mijn FS1 ook zo vaak gehad , meneer u reed 130KM per uur ... ja agent maar dat vind ik wel vreemd , het is maar een 65 CC ....... dat zou max tegen de 100 km aan moeten lopen dus waar u die 30 vandaan haalt ??
, rollerbank op .... niet harder dan 60 km :-) .... agent ... wtf hoe krijg je dat voor elkaar ........
ik zeg toch dat het niet klopte wat u gemeten heeft 130 km per uur
agent nou u krijg het voordeel van de twijfel , maar ik vraag me toch af waarom je dat toch ana geeft dta een 65 CC max 100 km kon dus hij moet harder lopen ..
ja agent dat doet hij ook maar niet op de roller ...

????????? Agent kijkt raar , ik even op mijn brommer gestapt en gestart op de roller en gewoon met gemak naar de 130 blazen , agent ??????


nou WTF , mag ik het ook eens doen ... ja agent hier gaat u gang , en weer 60 KM ( niet begrenst met schakelaar )
Maar was begrenst op zijn 4 de versnelling dus door trekken in zijn 3 en 130 km , schakel je door naar 4 was het niet meer toeren dan 60 KM (maar dta wist die agent dus niet en die gooife heb dus snel in zijn 4 :-)

:worshippy: :worshippy:

Fijne dag agent heb jaren later die zelfde agent gesproken hoe ik het gedaan had , hij moest lachen en vertelde me ook dat ze deze manier van begrenzen nooit hadden gezien , ik zeg: dat komt omdat deze getuned is door een bekende monteur van een TT rijder :-) was ook 65 cc naar 80 cc uitgeboord
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#136 » 19 feb 2018, 21:24

https://youtu.be/AYFjWA4QLy8

Ik begrijp niet zo goed waar de term typegoedkeuring nou op slaat. Je moet er gewoon voor zorgen dat je brommer aan de regels voldoet. Die regels zijn breed te interpreteren. Jullie zoeken de grens op. Och, prima toch?

Maar mijns inziens gaat het erom dat je op de weg ervoor zorgt dat je brommer aan de wettelijke eisen voldoet. Typegoedkeuring? Daar heeft een agent geen verstand van. Hoe weet hij nou op welke hoogte je koplamp moet zitten voor de typegoedkeuring? Wegenverkeerswet is wat anders. Daar zal hij op handhaven.

In Duitsland is het wat anders. Daar mag je alleen dingen aan je auto aanpassen als hier ook papieren bij zitten dat het geschikt is voor dit model. (Spullen als dakkoffers, koeienvangers en dat soort zaken) Volgens mij is het zelfs niet toegestaan te rijden met een andere bandenmaat dan voorgeschreven.

In Nederland kun je alles onder je voertuig schroeven wat je wilt, mits het maar binnen de normen valt. Je mag gerust brede banden hebben, zolang deze maar niet aanlopen of uitsteken bijvoorbeeld. Of Xenonverlichting in een reflectorlamp en ga zo maar door.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#137 » 19 feb 2018, 21:30

Precies, dat bedoel ik ook, daarom kijk ik ook naar de wettelijke eisen en vergeet ik de type goedkeuring. Maar er zijn er die denken dat het precies hetzelfde is.
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#138 » 19 feb 2018, 21:52

Je hebt natuurlijk dan wel het verschil dat auto's nog een APK hebben waarbij er elk jaar gecontroleerd wordt tegen de wettelijke voertuigeisen. Bij motoren en brommers is die keuring er niet (en ik ben er eerlijk gezegd wel voorstander van om die in te voeren, als je soms ziet wat voor beunbakken op 2 wielen er op de weg rondkarren.)
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#139 » 20 feb 2018, 05:20

roadkill schreef:Precies, dat bedoel ik ook, daarom kijk ik ook naar de wettelijke eisen en vergeet ik de type goedkeuring. Maar er zijn er die denken dat het precies hetzelfde is.



Een typegoedkeuring stelt geen reet voor.
De RDW geeft onomwonden toe dat er bij een typegoedkeuring heel veel, zo niet alles, aan de fabrikant wordt overgelaten.
Dat is dus een beetje als een slager die zijn eigen vlees keurt.
Ik ben daarover in conclaaf met het ministerie van veiligheid, omdat ik nou eens precies duidelijk wil hebben waar dan WEL op gekeurd wordt en onder welke omstandigheden dat plaats vindt...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Op naar Lucifer 2.0!(versie 2018)

Bericht#140 » 20 feb 2018, 08:12

Ik heb het woord typegoedkeuring slechts gebruikt in verband met dagrijverlichting...

Op het moment dat dagrijverlichting nog verboden is om als extra verlichting aan te brengen, kunnen fabrikanten van, in dit geval scooters, hun op de markt te brengen voertuigen ter typegoedkeuring aanbieden aan het RDW en mogen na goedkeuring hiermee uitgerust de openbare weg op.
Onlangs is de verkeerswet op dit item gewijzigd en mag je ze aanbrengen: in de basis 1, maar in volgende bepalingen 2 mits...
Je zult zien, dat over een korte tijd de fabrikanten verplicht gaat worden hun scooters mat dergelijke verlichting uit te rusten.

Iets dergelijks is ook zo verlopen met het derde remlicht op auto's.
Uiteindelijk hebben fabrikanten de verplichting gekregen om hun voertuigen ermee uit te rusten.
E.e.a zal vast besloten zijn nadat gebleken is dat het de verkeersveiligheid verhoogde.

Dat hier het woord typegoedkeuring uit zijn verband wordt getrokken is niet mijn verantwoordelijkheid...
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer