Hanway raw 50 / AGM caferacer 50 uitlaat

krijnvansantvoort

Hanway raw 50 / AGM caferacer 50 uitlaat

Bericht#1 » 16 jan 2018, 18:18

ik vroeg me af hoe ik het makkelijkste de demper uit mijn uitlaat kan halen en of dat de trekkracht beïnvloedt, heeft iemand hier ervaring mee?
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Hanway raw 50 / AGM caferacer 50 uitlaat

Bericht#2 » 16 jan 2018, 18:27

Zonder de demper te slopen, de db killer zit erin vast gelast, zal je hem er niet uitkrijgen. En dat is geen makkelijk klusje.

Het zal niet helpen voor de trekkracht aangezien dit een 4t 50cc is. De uitlaat heeft geen enkele invloed (en ja er zullen vast mensen zijn die wel invloed hebben kunnen meten) hierop.

Enneh, wij vinden het fijn als nieuwe leden zich even aanmelden. Doe dat alsjeblieft hier
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Hanway raw 50 / AGM caferacer 50 uitlaat

Bericht#3 » 16 jan 2018, 18:41

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat een uitlaat geen invloed heeft bij een 4t, bij een 2t is de invloed veel groter dat dan weer wel. Maar een schotten uitlaat of een "open" uitlaat daar kan echt wel wat mee gewonnen worden, creer een beter flow dan worden de prestaties ook beter.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Hanway raw 50 / AGM caferacer 50 uitlaat

Bericht#4 » 16 jan 2018, 18:56

roadkill schreef:Beetje kort door de bocht om te zeggen dat een uitlaat geen invloed heeft bij een 4t, bij een 2t is de invloed veel groter dat dan weer wel. Maar een schotten uitlaat of een "open" uitlaat daar kan echt wel wat mee gewonnen worden, creer een beter flow dan worden de prestaties ook beter.


Oke, laat ik het zo zeggen. Bij een 50cc 4t zal de uitlaat niets uitmaken. Tenzij je er natuurlijk een hebt die helemaal dicht zit. Maar het verschil met of zonder de dbkiller zal niets uitmaken.

Natuurlijk is dat bij grotere motoren wel het geval, maar die produceren ook heel wat meer uitlaatgas wat weg moet.

Toen ik de dragpipe op de cr had zitten, die dus helemaal open is, merkte ik echt geen verschil in kracht. Je voelt je alleen wat groter en cooler door het intense geluid wat dat ding creert (lees: HERRIE!)
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Hanway raw 50 / AGM caferacer 50 uitlaat

Bericht#5 » 16 jan 2018, 19:16

Er zit nog wel een verschil tussen een dragpipe, een sportuitlaat en een standaard schotten uitlaat. Een dragpipe is puur een herrie pijp, een sportuitlaat heeft een goede flow en minder weerstand dan een schotten uitlaat, maar ook minder herrie dan een dragpipe.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Re: Hanway raw 50 / AGM caferacer 50 uitlaat

Bericht#6 » 16 jan 2018, 20:24

Uit ervaring kan ik zeggen dat een betere uitlaat verschil geeft. Maar inderdaad, dit is zeer minimaal op een 4-takt.
2 takt of meer cc's merk je het pas echt.
0 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Hanway raw 50 / AGM caferacer 50 uitlaat

Bericht#7 » 16 jan 2018, 20:45

Het werkt het meest optimaal met alles geoptimaliseerd is. Bij een 2t is het instant meerwaarde.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Hanway raw 50 / AGM caferacer 50 uitlaat

Bericht#8 » 17 jan 2018, 16:50

Dbkiller eruit halen is simpel, grote schroevendraaier of pijp erin goed heen en weer wrikken tot hij eruit breekt.
Daarna moet je het gat even ruimer maken om de Dbkiller eruit te halen ::-
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer