Ik kan de gedachte helemaal begrijpen. En heb speciaal hiervoor mijn motorrijbewijs gehaald
Heb mijn elyseo 50 op 14okt geparkeerd en rij nu elyseo 100.
Helemaal legaal en je kan tunen aan alle kanten (wel netjes en std parts....luchtfilter ed.).
Heb er nu een IDM varabele cdi in en alleen een snel uitlaatje, Gianelli sprint peug100cc. En rijdt meest lekker zonder wok angst etc. Moet wel serieus op de snelheid gaan letten nu hehehehe. Zelfs op de winterbanden trekt hij hard op.
Er is wel een schijfremconversie uitgevoerd en de schokbreker is vervangen door een olie/pneumatische variant.
Maar dit heeft niets te maken met de eindsnelheid. Winterbanden wel wat meer weerstand, dus ik verwacht nog iets betere prestaties op de 13" zomervelgen 2-5% ofzo.
Latest news.......
(120cc met 21mm carb en polini-bigvalve met 2x gear-up komen eraan)
Was een projectje voor nabije toekomst, maar heb de middenbok incl. 1 ophangpunt onlangs af zien breken, de scheur was totaal gecorrodeerd. Die zat er al een tijdje in.....en bij erfstukken geen garantie. lol
Gelukkig wel naast het carter,... alleen het oogje.
Tanken is kl*te als hij schuin staat, dus dat moet snel anders.
De nieuwe bracket die hierop komt voor middenstandaard (wordt een extra topic) ga ik ook eerst verstevigen, is al mijn 3e die brak en ze zijn erg duur!
Ik haal nu net t100 bussen,...... dat moet ruimer. Dit kan ruimer.
Andere motor is nu swap-klaar.....dus......
Stay tuned.