Opvoeren Caferacers

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Opvoeren Caferacers

Bericht#11 » 23 jan 2018, 19:58

Ik kan de gedachte helemaal begrijpen. En heb speciaal hiervoor mijn motorrijbewijs gehaald

Heb mijn elyseo 50 op 14okt geparkeerd en rij nu elyseo 100.
Helemaal legaal en je kan tunen aan alle kanten (wel netjes en std parts....luchtfilter ed.).
Heb er nu een IDM varabele cdi in en alleen een snel uitlaatje, Gianelli sprint peug100cc. En rijdt meest lekker zonder wok angst etc. Moet wel serieus op de snelheid gaan letten nu hehehehe. Zelfs op de winterbanden trekt hij hard op.

Er is wel een schijfremconversie uitgevoerd en de schokbreker is vervangen door een olie/pneumatische variant.
Maar dit heeft niets te maken met de eindsnelheid. Winterbanden wel wat meer weerstand, dus ik verwacht nog iets betere prestaties op de 13" zomervelgen 2-5% ofzo.

Latest news.......
(120cc met 21mm carb en polini-bigvalve met 2x gear-up komen eraan)
Was een projectje voor nabije toekomst, maar heb de middenbok incl. 1 ophangpunt onlangs af zien breken, de scheur was totaal gecorrodeerd. Die zat er al een tijdje in.....en bij erfstukken geen garantie. lol
Gelukkig wel naast het carter,... alleen het oogje.
Tanken is kl*te als hij schuin staat, dus dat moet snel anders.
De nieuwe bracket die hierop komt voor middenstandaard (wordt een extra topic) ga ik ook eerst verstevigen, is al mijn 3e die brak en ze zijn erg duur!

Ik haal nu net t100 bussen,...... dat moet ruimer. Dit kan ruimer.
Andere motor is nu swap-klaar.....dus......
Stay tuned.
1 x

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Opvoeren Caferacers

Bericht#12 » 23 jan 2018, 20:04

Compressor / supercharger erop :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Opvoeren Caferacers

Bericht#13 » 23 jan 2018, 22:21

ben schreef:
gerard lift schreef:Is een hele goede oplossing caferacer voorzien van ander blok 125 omkeuren en legaal gaan wel met een a rijbewijs uiteraard

gaat je niet lukken omkeuren brommer is voorzien van frame nummer bromfiets word nooit motor


Dat is dus geen enkel probleem hoor, ik zag een tijdje terug een artikel van een Yamaha fs1 omgekeurd naar motor. En een vriend van me heeft ooit eens een Honda MBX80 uit duitsland gehaald, omgebouwd tot brommer, om laten keuren bij het rdw, later motorrijbewijs gehaald, omgebouwd naar motor en laten omkeuren naar motor bin het rdw. Je zal misschien paar aanpassingen moeten doen, maar een cr moet zonder problemen om te keuren te zijn naar iig 125cc.

@ topic starter, wat heb je allemaal aan je cr gedaan qua uiterlijk dan, fotoooooos!
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Opvoeren Caferacers

Bericht#14 » 24 jan 2018, 17:43

roadkill schreef:
ben schreef:
gerard lift schreef:Is een hele goede oplossing caferacer voorzien van ander blok 125 omkeuren en legaal gaan wel met een a rijbewijs uiteraard

gaat je niet lukken omkeuren brommer is voorzien van frame nummer bromfiets word nooit motor


Dat is dus geen enkel probleem hoor, ik zag een tijdje terug een artikel van een Yamaha fs1 omgekeurd naar motor. En een vriend van me heeft ooit eens een Honda MBX80 uit duitsland gehaald, omgebouwd tot brommer, om laten keuren bij het rdw, later motorrijbewijs gehaald, omgebouwd naar motor en laten omkeuren naar motor bin het rdw. Je zal misschien paar aanpassingen moeten doen, maar een cr moet zonder problemen om te keuren te zijn naar iig 125cc.

@ topic starter, wat heb je allemaal aan je cr gedaan qua uiterlijk dan, fotoooooos!

als jij het zegt ..succes er mee
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Opvoeren Caferacers

Bericht#15 » 24 jan 2018, 20:49

axisissi_NL schreef:Compressor / supercharger erop :thumbsup:


Parasitisch verlies is te hoog.
Peug heeft het geprobeert,... jetforce c-tech compressor...125cc scootje 11kw restricted. Kan je electronisch ontgrenzen naar17kw. Deteails weet ik niet exact, hangt af van de chiptuning (herprogrammeren map van de compressor en injectie).

Compressor was uiteindelijk onbetrouwbaar, en worden nu massaal gedumpt. voor 2000 heb je er al 1. Altijd laag in de kms, niemand durft echt lange stukken op zon ding te rijden. Oh ja,.... geen buddybak.

Blijft wel mooi,.... maar te kwetsbaar gebleken.
moet je nou eens kiekn'.......hehehehe

Afbeelding

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Opvoeren Caferacers

Bericht#16 » 25 jan 2018, 17:46

Zoals topic starter zelf al aangeeft en anderen ook: over opvoeren wordt hier niet gesproken, zowel niet over CRs als andere modellen. In een ander onderwerp heb ik de regels hierover al eens uitgelegd en die staan ook vermeld in de Forumregels.

Daar zijn andere fora voor en anders kan dat via PB / PM of op andere manieren buiten het forum om.

En daarmee sluit ik dan ook dit topic.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer