Twijfel AGM cafe racer

Gebruikersavatar
Marxje
Berichten: 20

Twijfel AGM cafe racer

Bericht#1 » 02 feb 2018, 19:02

Goedenavond heren, en de wat minder vertegenwoordigde dames,

Ik wil morgen kijken naar mijn eerste AGM caferacer, hiervoor een kymco agility gehad en met vele plezier gereden. Helaas mag deze amsterdam niet meer in, dus dan maar verkopen he.

Ben al een dagje ouder en mijn oudste is bijna oud genoeg om zelf een scooter te mogen berijden (bijna dan he, nog 1,5 jaar).
Vroeger een puch maxi gehad, een honda mt5 en een kreidler.

Nu komt de midlife crisis om de hoek kijken denk ik, en vind ik een caferacer erg leuk.
Gezocht op marktplaats.nl, en daar staan zowaar een paar agm modellen.

Ik heb er een op het oog, en hier wil ik morgenmiddag kijken. Bouwjaar 2016, en 4500km.
Nu heb ik gedetailleerde foto's opgevraagd en ik schrik enen beetje van de roest.

Ik ben in staat om een moertje te vervangen, een beetje dremelen en spuiten lukt ook nog wel (zolang het matzwart is :thumbsup: )

Ik zit een beetje met de kettingsteller, de remmensteller en de spaken in het achterwiel die me een beetje zorgen baren, wellicht kan een van jullie mij de bevestiging geven, lijkt het erger dan het is, of is het normaal?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitgebreid voorsteltopic is in de maak hoor, maar dit vereist nog wat tikwerk.

Ben er erg enthousiast over, en vind hem erg gaaf, zie mezelf er al helemaal op rijden ook.
Ik las al dat er standaard Ori banden onder zitten, die zullen denk ik niet vervangen zijn.

O ja, hij moet 875,- euro kosten, wat me schappelijk lijkt.

Dank voor de tips. :worshippy:
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#2 » 02 feb 2018, 19:13

Mij lijkt het dat ie gewoon nooit onderhouden is(lees: gepoetst) die van mij is van 2015 en roest ook wel wat maar ziet er toch wel beter uit als die op de foto's ! ! En de prijs?; Als ie technisch net zo bijgehouden is als uiterlijk........ :neh!:
650 €kki's MAX ! !

P.S. orginele ketting en tandwielen zijn ook aan vervanging toe(80€) want deze zijn geen topkwaliteit en na 4500 km normaal wel op, als je hetzelfde bied voor de mijne ga ik twijfelen of ik hem zal verkopen ! ! :roll:
Laatst gewijzigd door ROADHOGG op 02 feb 2018, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Marxje
Berichten: 20

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#3 » 02 feb 2018, 19:23

Dank voor je reactie, hij is technisch goed onderhouden, alle beurtjes op tijd bij de dealer gehad geeft de verkopende partij aan. Poetsen doe ik zelf altijd, mijn vrouw wordt er gek van, de auto word netjes bijgehouden, ik gebruik haar handdoeken voor de vieze randjes ;)

Piet poets noemt ze me ook wel.
Ik zag al dat een nieuwe ruim 1500,- euro moet kosten, dus grofweg 40% in 2 jaar tijd afgeschreven leek me netjes.

Maar ik begrijp dat het nu iets meer werk is dan alleen een doekje en wat kopervet. Ik dacht aan dremelen, hammerite en dan netjes zwart spuiten, zodat hij optisch weer netjes is.

Hij staat droog gestald bij de eigenaar geeft deze aan in de mailwisselingen.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#4 » 02 feb 2018, 19:45

ja roesten doet hij al in de folder dus dat is geen probleem , ik heb ook wel wat plekjes en die van mij staat warm binnen , en ook om de 1000 km even een service beurt ( dit omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan )
en je weet gewoon dat alles weer lekker strak staat en bij gevuld is

ik heb er nu 2500 km er op zitten in 1 jaar en 3 maanden
en al 3 keer een service beurt gedaan , 500km , 1300km ( ook banden vervangen ) 1800 km en nu volgende week weer bij 2500km

ik zelf doe geen onderhoud er aan en ach het is gewoon een fijne brommer , maar gewoon goed de service beurten geven dan is er eigenlijk geen omkijken naar
op de roest na dan

hier een foto van die van mij ( 2 weken geleden genomen )

Afbeelding

Maar als die gewoon verder goed is dan is het best wel een mooi prijsje voor die brommer , roest en zo kan je zelf wel aanpakken .. ach zelf met een van 2400 euro nieuw kan je een miskoop hebben terwijl je dan ook nog garantie heb
maar als die dan elke week bij de dealer staat omdat hij weer eens weigert iets te doen.

je weet van deze al dat die wel al 4500 km heeft gereden
die van mij moet het nog maar halen :-)
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Marxje
Berichten: 20

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#5 » 02 feb 2018, 20:24

Dank u voor de reacties :mrgreen:

Persoonlijk vond ik deze fraaier:

https://link.marktplaats.nl/m1246859495

Alleen staat deze zover weg van zaandam, dat ik deze nooit hierheen kan krijgen.
Past niet in de auto, heb geen trekhaak en in de trein mag een brommer niet meer :lol: tevens geeft de eigenaar aan dat er een grotere cilinder op zit voor meer trekkracht en ik heb geen behoefte aan een wok-melding op mijn leeftijd

Nu kan ik terugrijden, maar zo'n afstand met dit weer wordt zeuren hoor :sct1:

Ik ga morgen eens goed kijken, deze staat in Zeewolde, en dat is net aan te berijden. 1,5 rijden op de brommert gok ik.
0 x

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#6 » 02 feb 2018, 20:30

@Marxje ik vindt m er niet zo mooi uit zien, daarintegen valt alles te renoveren voor schappelijke prijzen.
Die van mij heeft zelfs ook al roest op sommige bouten en die ga ik ook daarom vervangen.

Als wat vergelijkingsmateriaal wil dan mag je gerust een rondje mijne :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Marxje
Berichten: 20

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#7 » 02 feb 2018, 21:12

Dank voor je reactie Axissisi, top.

Ik geef je gelijk, optisch geen pareltje, als ie motorisch wel goed is, dan kan ik er nog mee leven.
Heb morgenmiddag afgesproken in Zeewolde om te gaan kijken.

Mocht er toevallig een lid in de buurt wonen, en tijd en zin hebben, dan kan ik het advies goed gebruiken.
En nee, ik snap ook wel dat die kans bijzonder klein is :schater:
0 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#8 » 02 feb 2018, 22:29

Oh, mocht je nog tips voor leuke en/of kwalitatief goede mods zoeken. Zoek dan ook enkele berichten van @gerard lift op. Bijvoorbeeld zijn valbeugels :D .
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Marxje
Berichten: 20

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#9 » 02 feb 2018, 22:57

Dank je monster :mrgreen: , lees al een paar weken ijverig mee, en had de beugels al gezien, de zwarte zou ik het mooiste vinden.
Er staat een hoop goede info hier, zoals de ali express gadgets, de 53km cdi en de tips die de anderen geven, fijn om adviezen te krijgen.

Ik vind de rode agm van de dame alhier ook fraai, alhoewel die deluxe ook wel de aandacht trekt hoor :thumbsup:

:worshippy:


Overigens, hoe meer ik lees, hoe meer ik begin te twijfelen of deze caferacer met 4500km wel een goede optie is voor me. Wellicht beter even afwachten tot er een mooie in de buurt te koop komt.

Kijkt niet op een paar tientjes meer of minder. Ik ben een lieve vent, maar wat ik in mijn hoofd heb, moet nu. Het liefst gisteren, dus wachten, tja dat is niet mijn sterkste punt hoor.
3 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Twijfel AGM cafe racer

Bericht#10 » 02 feb 2018, 23:12

Marxje schreef:
Ik ben een lieve vent, maar wat ik in mijn hoofd heb, moet nu. Het liefst gisteren, dus wachten, tja dat is niet mijn sterkste punt hoor.


Heel herkenbaar :schater: :schater:
Ach hebben veel HSP ers last van....
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer