AGM Caféracer 50

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2881 » 23 feb 2018, 20:50

Ik heb eigenlijk alleen nog maar goeie dingen over AGM gehoord.
Over AGM dealers daarentegen...
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2882 » 23 feb 2018, 20:57

Het enige wat je AGM zou kunnen verwijten is dat ze de lat niet hoog genoeg hebben gelegd om dealer te kunnen worden van hun produkten. Technische ondersteuning en garantie is imho echt super ( kunnen andere importeurs een heeeeeeel groot voorbeeld aan nemen) Als er garantie of anderwijs problemen zijn is dat pure onwil van de dealer, bij de dealer waar ik Lucifer heb aangeschaft was alles moeilijk, onderdelen duurde weken voor ze binnen kwamen en dan moest je er zo wat elke dag achteraan bellen, daarna naar een andere overgestapt, was niet eens dealer van AGM, die heeft voor mij contact gezocht met hun en vanaf dat moment kon alles geregeld worden en als er wat nodig was was het met een dag of max 2 binnen. Dus tot ik zelf het onderhoud ben gaan doen bij dealer 2 gebleven.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2883 » 23 feb 2018, 20:59

axisissi_NL schreef:Ik zie in dit topic meerdere malen dat sommige leden niet tevreden zijn over hun dealer,ik vraag mij dan af hoe het zit met opleiding en training van uit Agm zijnde?

Als je als bromfiets merk je op de kaart wil zetten is het dan niet handig om daar wat meer aandacht aan te besteden?


dat zou je wel denken , maar zo als bij vele bedrijven , product gekocht , geld is binnen dus je bent niet meer belangrijk
problemen lossen ze later wel op of hopen ze dat ze de schuld bij de gebruiker kunnen neer leggen , wat maar al te vaak voor komt ,

winst belang is het enige wat telt
daarom maak ik ook altijd veel foto's van dingen die ik koop en ook gebruik , ik ben zo al meerdere keren onder een grote rekening uit gekomen
Omdat ik kon aantonen dat de fout niet bij mij lag.
het probleem ligt niet alleen bij de makers maar vaak ook bij de dealers of uitgevers , winkels die het product verkopen
Zo heb ik al diverse producten op mijn Blacklist staan die ik nooit meer zou kopen of aanraakt
Omdat de Service gewoon bizar slecht is ....

En dan vele mensen maar afvragen waarom zo veel mode en kleding zaken op de fles gaan
als je nu zo'n winkel binnen komt staan veel van de medewerkers meer met hun mobile te spelen of met elkaar te praten , maar geen service geven aan de klant

vroeger kwamen ze nog naar je toe als je een winkel instapte met info en laten ze dingen zien waarvan hun denken dat je het leuk vind en ook meer aandacht naar de klant toe

Maar dat is de laatste jaren ver te zoeken , als je niets wil kopen , of je pinpas trekken en dan weer wegwezen
zelfs in de Supermarkt moeten ze met 200 km per uur die dingen over de pieper gooien omdat ze anders hun dag opbrengst niet halen
:bang!:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2884 » 23 feb 2018, 22:01

@ravw goed idee :yahoo: foto,s maken ::- inderdaad heb ik ook vaak het gevoel dat het alleen maar om de centen draaid.
Soms is het zo erg dat je je gewoon lullig voelt om terug te gaan voor garantie :x

Gelukkig is dit niet het geval met mijn huidige dealer ( metz Assendelft) die levert gewoon goede service zonder gelul.

Van wat soort onderdelen maak je foto's dan?
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2885 » 23 feb 2018, 22:09

axisissi_NL schreef:@ravw goed idee :yahoo: foto,s maken ::- inderdaad heb ik ook vaak het gevoel dat het alleen maar om de centen draaid.
Soms is het zo erg dat je je gewoon lullig voelt om terug te gaan voor garantie :x

Gelukkig is dit niet het geval met mijn huidige dealer ( metz Assendelft) die levert gewoon goede service zonder gelul.

Van wat soort onderdelen maak je foto's dan?


gewoon als hij nieuw is gelijk even veel detail foto's maken rond om , en als je een dealer niet vertrouwd , voor dat je hem weg breng ook even rondom foto's maken ( stel dat ze schaden maken aan je tank of wat ......

Ook doen als je in een nieuwe woning komt en andere zaken waar je dus misschien wel eens problemen mee krijgt
Ik had eens een conflict met de woningbouw , omdat hun dachten dat ik de afvoer zelf had aangelegd , dus ze hadden mij een rekening gestuurd omdat het niet juist was gebeurd en ik dus voor de kosten moest opdraaien omdat ze hem gemaakt hadden nadat hij verstopt was geraakt

Of ik even binnen 14 dagen wilde betalen , heb ze even een foto van de afvoer gestuurd die ik genomen had toen ik hier in huis kwam voor de eerste keer

2 dagen later een brief , rekening kan je als niet verstuurt beschouwen :worshippy:

heb ze nog even een mail gestuurd met , vriendelijk dank voor de fijne samenwerking :boss1:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2886 » 23 feb 2018, 22:25

De andere kant is er ook.

Klant koopt een nieuw voertuig. Bij aflevering word verteld inc papieren uitdraai.
Elke week olie peilen
500km beurt. Olie kleppen stellen en controle fabricagefouten/afleverfouten (gratis) maar verplicht
1500km beurt idem.

Klant komt bij de 3900km pas langs want hij heeft startproblemen en hij geeft blauwe rook bij het rijden.

We controleren het oliepeil en er zit alleen maar witte sludge in.
Conclusie nooit gepeild nooit geweest voor de gratis verplichte beurten. En ja dat word bij ons genoteerd op kenteken en naam datum etc.

Worden wij in de werkplaats even flink uitgescholden dat we slechte brommers verkopen etc etc.
3 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2887 » 23 feb 2018, 22:33

Ecstechneut schreef:De andere kant is er ook.

Klant koopt een nieuw voertuig. Bij aflevering word verteld inc papieren uitdraai.
Elke week olie peilen
500km beurt. Olie kleppen stellen en controle fabricagefouten/afleverfouten (gratis) maar verplicht
1500km beurt idem.

Klant komt bij de 3900km pas langs want hij heeft startproblemen en hij geeft blauwe rook bij het rijden.

We controleren het oliepeil en er zit alleen maar witte sludge in.
Conclusie nooit gepeild nooit geweest voor de gratis verplichte beurten. En ja dat word bij ons genoteerd op kenteken en naam datum etc.

Worden wij in de werkplaats even flink uitgescholden dat we slechte brommers verkopen etc etc.


ja die zijn er ook
of met 300 kilo op zo'n brommer gaan zitten met twee en dan klagen dat alles krom trekt en alles maar aanloopt
:worshippy:

ik heb ook veel al gezien van mensen die gewoon totaal niet weten wat ze moeten doen en maar blijven rijden
Ach als deze persoon twijfelt sta ik bij de dealer .. kom op zeg beter te vroeg komen bij de dealer dan moeten bellen kom hem even ophalen ....

en ik houd me nu gewoon aan om de 1000 km even een service beurt je te laten doen.
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2888 » 23 feb 2018, 22:36

@Ecstechneut die valt onder de categorie,,,,, mijn kachel in mijn auto wordt niet meteen warm als ik m start :schater:
Ja die zijn er (meestal vrouw) of meneer van de wegenwacht vraagt aan mevrouw waar is uw reservewiel. Oh ja dat ronde ding heb ik eruit gehaald er zit toch al wielen onder.of ze halen m eruit voor extra bagage ruimte ::-

Kortom van die dwaziemodo,s houw je altijd. en bij dat soort mensen ligt het altijd aan een ander.
3 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2889 » 24 feb 2018, 08:33

axisissi_NL schreef:@Ecstechneut die valt onder de categorie,,,,, mijn kachel in mijn auto wordt niet meteen warm als ik m start :schater:
Ja die zijn er (meestal vrouw) of meneer van de wegenwacht vraagt aan mevrouw waar is uw reservewiel. Oh ja dat ronde ding heb ik eruit gehaald er zit toch al wielen onder.of ze halen m eruit voor extra bagage ruimte ::-

Kortom van die dwaziemodo,s houw je altijd. en bij dat soort mensen ligt het altijd aan een ander.



haha ja inderdaad. we kunnen er in ieder geval al een boek over schrijven wat we dagelijks meemaken in de shop.
gelukkig zijn er ook erg veel leuke en dankbare dingen. maar soms liggen we er gewoon s'nachts wakker van
0 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2890 » 25 feb 2018, 20:46

ravw schreef:
axisissi_NL schreef:@ravw goed idee :yahoo: foto,s maken ::- inderdaad heb ik ook vaak het gevoel dat het alleen maar om de centen draaid.
Soms is het zo erg dat je je gewoon lullig voelt om terug te gaan voor garantie :x

Gelukkig is dit niet het geval met mijn huidige dealer ( metz Assendelft) die levert gewoon goede service zonder gelul.

Van wat soort onderdelen maak je foto's dan?


gewoon als hij nieuw is gelijk even veel detail foto's maken rond om , en als je een dealer niet vertrouwd , voor dat je hem weg breng ook even rondom foto's maken ( stel dat ze schaden maken aan je tank of wat ......

Ook doen als je in een nieuwe woning komt en andere zaken waar je dus misschien wel eens problemen mee krijgt
Ik had eens een conflict met de woningbouw , omdat hun dachten dat ik de afvoer zelf had aangelegd , dus ze hadden mij een rekening gestuurd omdat het niet juist was gebeurd en ik dus voor de kosten moest opdraaien omdat ze hem gemaakt hadden nadat hij verstopt was geraakt

Of ik even binnen 14 dagen wilde betalen , heb ze even een foto van de afvoer gestuurd die ik genomen had toen ik hier in huis kwam voor de eerste keer

2 dagen later een brief , rekening kan je als niet verstuurt beschouwen :worshippy:

heb ze nog even een mail gestuurd met , vriendelijk dank voor de fijne samenwerking :boss1:


Maar toch proberen de flikkers er onderuit te komen door jou in een kwaad daglicht te zetten.
Je zult in jouw geval wel moeten samenwerken met de woningbouw en dat maakt het extra zuur dat zij al vooringenomen zijn. Het zal wel weer aan jou liggen.
Weglopen gaat moeilijk en als je geen foto had gehad hadden ze je toch mooi bij de beer.
Dat soort praktijken was voor mij een reden om bij mijn eerste dealer weg te lopen destijds... die probeerde 3 maanden na inruil van mijn scooter nog een schadegevalletje op mij af te wenden.
Dan is voor mij bij voorbaat het vertrouwen al geschaad.
Overigens wel heel slim van je. Het is een tip die ik zeker ter harte ga nemen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer