Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#21 » 24 feb 2018, 23:35

@Meatlove. Er bestaan echt wel scooters waar jij op past. :thumbsup:
Wat dacht je van deze!
Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#22 » 24 feb 2018, 23:39

ah het vespa museum in italie
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#23 » 24 feb 2018, 23:45

Remco1979 schreef:ah het vespa museum in italie

Klopt. Al ben ik er zelf nooit geweest. Foto van internet geplukt.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#24 » 24 feb 2018, 23:46

Als ze nou een Liberty in die maat maken, ruil ik het Witte Wief zo in. ;)
Of zal ik toch wachten op de SYM Symphony STi?

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#25 » 24 feb 2018, 23:52

sti is engels voor soa he
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#26 » 25 feb 2018, 00:01

Was dat niet STD?
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#27 » 25 feb 2018, 00:11

Ook wel "the Clap" genoemd.
0 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#28 » 26 feb 2018, 19:10

Vandaag kreeg ik ineens een idee om een map te maken die een dealer zo zou kunnen updaten via zijn sym/kymco diagnosekast.

Dus ik aan de gang, map gemaakt op mijn software. Opgeslagen in het juiste format. En raad eens. Dat kan dus. Er kunnen dus parameters gewijzigd worden en via een update ingelezen worden in de testkasten.

Dat schept mogelijkheden voor de dealers/importeurs tenminste zo zie ik het.

To be continued!
0 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#29 » 26 feb 2018, 21:05

Klinkt hoopvol!
Dan nog hoop ik wel dat de dealer het dan goed uitvoert. Er moet nogal wat gecontroleerd worden las ik eerder. Ik heb het idee (en de ervaring) dat men liever wat aan de carburateur gaat stellen.

Daarover gesproken, onder welke omstandigheden stel je het CO af? Het lijkt mij dat als ik aan de CO-schroef ga draaien, het ECS gaat proberen bij te regelen op basis van de lambdawaarde. Moet je daar nog een extra handeling voor uitvoeren?

Ik weet nog dat je bij de Euro 3 Suzuki vierwielers (monopoint injectie) een zekering in een bepaalde positie kon drukken. Hiermee ging je ontstekingsvervroeging op 0 en ging het 'check engine' lampje een knippercode geven. Zo kon je o.a. je stroomverdeler afstellen en andere zaken controleren.
0 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#30 » 05 mar 2018, 19:42

Meatlove schreef:Klinkt hoopvol!
Dan nog hoop ik wel dat de dealer het dan goed uitvoert. Er moet nogal wat gecontroleerd worden las ik eerder. Ik heb het idee (en de ervaring) dat men liever wat aan de carburateur gaat stellen.

Daarover gesproken, onder welke omstandigheden stel je het CO af? Het lijkt mij dat als ik aan de CO-schroef ga draaien, het ECS gaat proberen bij te regelen op basis van de lambdawaarde. Moet je daar nog een extra handeling voor uitvoeren?

Ik weet nog dat je bij de Euro 3 Suzuki vierwielers (monopoint injectie) een zekering in een bepaalde positie kon drukken. Hiermee ging je ontstekingsvervroeging op 0 en ging het 'check engine' lampje een knippercode geven. Zo kon je o.a. je stroomverdeler afstellen en andere zaken controleren.


Het co stellen we met een motor die minimaal al 15 minuten op bedrijfstemperatuur is stationair 2100 rpm.
Bij de sym staat de lambdawaarde vaak op 700mv of hoger.
Zolang we de waarde dichterbij de 450mv zetten gaat het ecs systeem niet bijwerken. Meestal mikken wij op 480mv tot 520mv daar reageert de scooter doorgaans he fijnst op qua gasgeven onbelast. En optrekken vollast. Bij bellast rijden is het vaak een combinatie van tps juist ingesteld en co waarde binnen de range houden.

Het mooiste voor ons zou zijn een vermogenstestbank maar die is nu nog te kostbaar om neer te zetten. (Kleine zelfstandige ondernemer)
1 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Social Media

   

Terug naar “How To....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer