Bericht#9 » 13 feb 2018, 17:09
Er zit idd een overloopje in het filterhuis, je carter ook trouwens.
Bie de elyseo 50 (met een 70cc en carb luchtfilter hetzelfde als bij de 100cc) heeft best wel terugslag.
De 100cc is redelijk droog, nat genoeg voor stofopvang maar loopt niet over ergens.
Dan heeft de elyseo50 ook nog een boostbottle die deze teruggaande drukgolf op zou moeten vangen. Ik heb zitten denken waar het aan kan liggen. En ik denk dat het de carburateur is.
Laatst de 100cc afgesteld voor een gianelli sprint (120ccuitlaat). En was is het begin wat nat, die hoek op de gasschuif van 30graden (standaard) naar 45graden gevijld en atomisatie is nu veel beter geworden. Start zonder choke tot 3graden C, voelt levendig aan in het hele gasgebied.
Wat mij betreft een enorme vooruitgang, wel is het demperplaatje nat maar dat komt doordat ik na 1 stoplicht gelijk de snelweg oprij. (ring op, en er gelijk weer af 250 meter). Dit moet dus vol gas,.... en hij is dan echt nog niet warm,...... heeft hij 250meter voor nodig. Niet dat de hele motor dan warm is,... maar de uitlaatbocht is dan zo opgewarmd dat je volgas kunt rijden.hehehe.
Met de gasschuif zoals hij was standaard, 30gr, duurde het veel langer. Als je werk dan maar 3km van je huis is, werkt dit niet lekkers. Nu kan ik gelijk goed door tuffen en gas hoeft veel minder ver open voor power,..... kan wel....hehehe.
Reed 150 km op tank van 10ltr, nu 180 wel op winterbanden. dus ook zuiniger.
Hoe het zit bij die klepcarbs voor 4t, heb ik nog niet bekeken. Betere atomisatie van de brandstof zal ook daar beter werken.
Als de fabrikant dit al niet heeft gedaan voor je. 4t 50cc tov. 2t 50cc. groter luchtfilter, en grotere carburateur.
VB GY6 scootermotortje 45km heeft een 18mm carb. Mijn maxiscoot elyseo100 heeft std een 17,5 dellorto carbje.
0 x