afstemming veerpoten achter (sh150i)

In deze rubriek kun je alles kwijt over motor / MP3 scooters
Lutz

afstemming veerpoten achter (sh150i)

Bericht#1 » 05 jan 2024, 14:01

Toen ik mijn SH150i kocht stonden de veerpotten achter op positie 4, vrij hard dus. Veel te hard voor de drempels hier. Dan veerpotten op positie 2 gezet, dat is de standaard positie. Nog steeds te hard voor de drempels. Nu staan ze op positie 1 en dat voelt beter aan. Maar ik voel ook dat de veerpotten achter, of precies te zeggen de shockbrekers, naveren.
Voor de rest lijkt het goed te gaan. Zo een scooter is door de korte wielbasis altijd gevoeliger dan een motor.

Nu mijn vraag: hoe lang gaan veerpotten mee? Mijn scooter heeft rond 21000km gereden.
Hoe kan men bepalen wanneer de veerpotten aan vervanging toe zijn.

Wat mij ook opvalt is: in positie 2 lijkt de voorvork precies te sturen, en in positie 1 rijdt de scooter iets minder scherp door de bochten.
0 x
You meet the nicest people on a …

Heinz

Re: afstemming veerpoten achter (sh150i)

Bericht#2 » 05 jan 2024, 15:15

Die schokdempers zijn standaard zeker niet geweldig, persoonlijk vind ik vering sowieso een zwak punt van Honda.

Na 21k zouden de schokdempers nog niet versleten mogen zijn, maar als je het geld ervoor over hebt kan je natuurlijk altijd upgraden.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Lutz

Re: afstemming veerpoten achter (sh150i)

Bericht#3 » 15 jan 2024, 20:10

Blijkbaar zijn vervangende achterdempers behoorlijk duur. Dus ik hou mijn huidige dempers.
0 x
You meet the nicest people on a …

Social Media

Terug naar “Alles over Motor / MP3 Scooters”